• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • helene306
    Saga 74: Undrade du vad jag läser till eller vad jag läser här i tråden ? Jag läser till lärare, 3:e terminen och läser nu svenska. Annars läser jag här i tråden och inspireras av er Tyvärr är inte min käre make lika glad åt vit inredning så det blir en del gnolandes
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Heleniz

Hej!
    Tänkte höra med er som är proffs.
    Har hittat massa gammla trälådor ute i förråden.
    Bla sockerlådor och sånna med massa fack.
    vad är snyggast, låta dom vara eller måla dom vita?

Mvh/Helene

• Heaven81

Nytt hos mig

Julgranen

Heaven81.blogspot.com

Heleniz, oj, vilken guldgruva ditt förråd lät som:)
    Jag tycker det är snyggast att låta dem vara som de är.

• Heleniz
    Heaven81 skrev 2008-12-21 12:36:14 följande:
    Nytt hos migJulgranenHeaven81.blogspot.comHeleniz, oj, vilken guldgruva ditt förråd lät som:)Jag tycker det är snyggast att låta dem vara som de är.
    Jättefint pyntat!!!
    hehe
    Ja finns både det ena och det andra där inne....
    I denna tråd har jag lagt in lite bilder som jag tog in från förrådet i sommras.
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39307391.html
  • Mettan69

God morgon Flickor.

Helgen har varit bra. Fått städat allt så nu är det bara granen som skall in och skinkan som skall göras klar men det gör vi i morgon. Är ledig i morgon och då skall jag handla den sista julmaten och sen bara njuta av julen.

Musli: Så underbart att det fanns ett så fint tak under all bråte. Håller tummarna att väggarna är fina också.

Häxan Hedda. Vad kul att ni redan (kanske) har hittat ett nytt sommarställe.  Skall ni hyra det eller köpa det (om det blir detta)?

Tinkerbel: Fina bilder. Jättemysigt kök. Det skulle jag inte ha något emot om det låg i mitt hus. Flört

Chicago1: Så tufft du har det runt dig just nu. Extra jobbigt när det är barn inblandade. Samtidigt så får man sig en tankeställare om hur bra man har det. Tar ett extra grepp om sin egen familj.

Hjorthan: Vad roligt det låter med eran godistillverkardag. Blev det lyckat?

Heaven81. Underbar gran. Varför byta när man hittat ett fint sätt att klä granen som man gillar. Skrattade när jag läste om barnet och de tomma paketen. Vilken besvikesle. Förvånad hihi.

Heleniz: Tycker du skall behålla dem som de är. Oftast så tycker jag att de bryter så fint mot det vita.

• Mettan69
    VackraMagnolia skrev 2008-12-22 10:33:18 följande:
    Hej Tjejer!www.gabrielleray.co.uk/skickar in en länk som har jätte fina gammla kort ta er gärna en titt kram Tinawww.vackramagnolia.blogspot.com
    Oj vilka underbara kort.  Jag har fått för mig att jag skulle vilja ha gammeldags kort i denna stilen och sätta i en vita ramar och ha i trappen upp till andra våning. Fast jag vill ju ha dem ganska stora då. Vet någon var det kan finnas att köpa? Gillar när det är gul/bruna bilder.
  • Mettan69

Nu lär inte jag vara här inne mer innan jul så jag önskar er alla en riktig mysig och skön jul.

GOD JUL    

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9