• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Saga74

*atjohooo* tittar in ett ögonblick från sjukstugan men det var ganska snorigt härinne oxå

TACK för gratulationer till min nya kärlek, laptopp har nu en delad första plats med en köksmaskin *haha*

*bugar för den sköna allsången*

HÄXANHEDDA: Vilken coool present! Hoppas ni hade det riktigt trevligt!

Usch för alla med barn som har denna eländiga astma. Min systerdotter har två små, en bebis på 2 månader & en pojk på 2 år båda ar det. Min gubbe har det, kanske räknas han oxå till de små ibland *haha*

I vilket fall KRYA på oss alla ... kram!

• VackraMagnolia

Hej på er tjejer!

Hoppas att allt är bra med er efter julhelgen !
    Här är allt bara toppen !
    Släkten har åkt hem och vi bara njuter av varandra här hemma i ledigheten. har ju sådan tur att mannen min är ledig fram till 7 januari nu så det är toppen!
    Barnen är nöjda över alla fina julklappar som tomten kom med här hemma !
    Fick ni något fint i jul?
    Jag fick en jättefin systemkamera som jag bara älskar !
    Hur kommer ni att fira in det nya året nu då?

Bamsekramar från Tina

www.vackramagnolia.blogspot.com

• plisseplosse

Hej! Är lite "nygammal" här. Har läst länge och skrev lite också i någon av de första trådarna. Har hittat tillbaka hit och även börjat blogga så smått.
    Välkomna in till Vita villans rum
    vitavillan.blogspot.com/

• Häxan Hedda

Grattis i efterskott plisseplosse

Gårdagens Footloose var såååå bra!!! Shit pommfritt vad en del männskor kan sjunga *drömmer*
    Helt klart en upplevelse som vi kommer att göra lite oftare kom vi fram till sambon och jag.

Här hemma slarvar vi omkring och får inget gjort känns det som, vi har dock varit på badhuset idag och det var en höjdare,ungarna hade superkul!

Alexxia,våran kryddhylla är mer som en kub med fyra stora burkar på varje sida och en rad med åtta små i mitten,det är inbyggd i en vägg.

Sedan måste jag ju bara säga att sedan Balder fick sin medicin så har vi (och han) sovit HELA NÄTTERNA igenom! Helt sjukt! Från att ha varit pissdålig rent ut sagt till ingenting är helt förundrande.
    Känner mig rätt puckad också kan jag ju säga, Tuva hade förkylningsastma när hon var liten så man kan ju tycka att vi skulle känna igen det men vi tyckte att hostan lät annorlunda med henne,dock var ju kräkningarna dessamma...Men men, nu är vi på banan igen och det känns verkligen toppen!

Imorgon så ska jag försöka göra ett krafttag i hemmet,att det ska var så förbaskat svårt att hålla ordning övergår mitt förstånd!
    Kan ju iofs ha något att göra med att jag tycker det är såååå tråkigt
    Någon mer med samma problem?

Hoppas att alla har det bra och kryar på sig i diverse tillstånd av förkyllningar o kräksjukor eller övergöddhet

*kramhögar i massor,ser mig förtvivlat om efter Muslis kramhög hon lämnade till mig men inser att den tagit sluuuut*

• Häxan Hedda

Saga,att ha en så liten som en 2 månaders med förkylningsastma måste ju vara riktigt läskigt *ryser*

Min Tuva var runt 2 då hon fick sin diagnos,och på henne funkade det så att det vände inte förrän efter 3 dgr med medicin, så jag är duktigt tacksam över att Balder verkar svara så snabbt.

Ska inte dra alla män över en kam men när min gubbe är förkyld så tillhör han defenitivt "de små"

Oh,just det! Glömde ju att berätta ,det var min karl som fick mandeln i gröten iår så vi får väl se om han får ändan ur vagnen någon gång under året

• Mettan69

Hej flickor.

Kikar in en snabbis i dag. Även hemma har vi sjukstuga. Var sååå nöjd att vi klarat oss från allt men inte då. Den 22:e fick Sixten hög feber och den varade ända till juldagen. När jag hämtade han ur sängen på julafton så log han när han såg alla klapparna under granen. Barnen får alltid en klapp på morgonen men Sixten sa bara att jag orkar inte öppna den nu. Stackarn. Gråter. På Juldagen fick maken feber och på annandagen fick jag det. Legat hemma sedan dess men är feberfri i dag. Men huvudvärken vill inte släppa och vi är matta hela gänget. Så gick det med den extra ledigheten. Vi som skulle greja hemma och ha det mysigt i lagom tempo. Gråter

Kikar in igen när jag har fått tillbaka lite krafter igen. Fundersam

Hoppas ni andra haft en mysig julhelg.

Önskar er alla ett rikitgt Gott Nytt År.  Kyss 

• Häxan Hedda

Men Mettan vad tråkigt
    När man inte ens orkar öppna julklappar då är det illa!
    Hoppas att ni hinner repa er innan ledigheten är slut så ni kanske får någon/några da´r att dona lite.
    kram på er...

• Häxan Hedda

Jah!
    Det var ju idag jag skulle gräva fram mitt hem, så här långt har jag kommit ,hehe.
    Det är så mycket roligare att sitta här men nu ska jag göra ett krafttag! *sparkar mig själv i häcken*

• Saga74

*haha* här är en till som borde få nåt gjort men det är ju så mysigt att sitta vid datan

Har juridik som hägrar *hua*

Nu hoppas vi på ett Nytt Friskt 2009 kanske med vissa spännande inslag jag tänker på mandeln *hihi*

• Häxan Hedda

Oouups,är visst inne igen *rodnar och smiter innan någon hinner märka mig*

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9