• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Mettan69

Kors i taket. Min man började sätta upp pärlspont i hallen i går. Trodde jag skulle behöva bli irriterad för ytterligare ett projekt som inte blir av i tid. Så nu gäller det att ligga i så det blir klart till julafton. Är en liten bit av hallen som vi fixar till nu. Men det är det första du ser när du kommer in så det är ju kul. Skrattande

VackraMagnolia: så fint pyssel naturpyssel du har gjort. Var skall du ha bokstäverna i mossa? Jättemysiga.

• Mettan69

Så besviken jag blev på Äntligen hemma jul. Det var ju inte mycket till jul i det avsnittet. Fundersam. För några år sedan så hade ett program om jul och då handlade hela programmet om julen och inget annat. Tyckte inte alls det var värt att kallas Äntligen hemma JUL. Skrikandes

• VackraMagnolia

Hej på er och hoppas att alla är pigga och krya ?

Saga79: Jag har köpt stolsöverdragen på Ikea faktiskt färdigsydda och klara 250kr tror jag dom kostade!
    Tack för att du gillade mina kransar

Mettan69: Jag ska ställa mina bokstäver på våran eldstad tänkte jag inne i finrummet ! Ska försöka hinna med att lägga in lite bilder så att ni får se!
    Jag håller absolut med dig om Äntligen Hemma igår stor besvikelser! Det var bättre förr eller vad säger du?

Vad händer hos er idag då?
    Här ska det fortsättas att dekorera och pysslas lite!

Va rädda om er kram tina

• Mettan69

VackraMagnolia. Visst var det bättre förr. Flört Åh så fint det låter med bokstäverna på spishyllan. Det måste du ju bara föreviga med ett kort.

I dag skall vi köpa våran innegran. Blir ett himla tjat skulle jag tro på Sixten innan vi tar in den. Den kommer in på måndag och skall kläs på tisdag. Mååånga lååånga dagar dit. hihi I kväll så skall jag grundmåla. Har bara tio panelbrädor kvar att måla så det går fort. Vill grundmåla dem en gång innan de sätts upp så det inte blir fula glipor när det rör på sig.

• Gummsan82

Jag är nog lite nybörjare vad gäller shabby chic men gillar den stilen verkligen. Undrar lite om en takkrona www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80098205
    Nu har vi den över matsaltbordet med jag vill ha en annan lampa dit och denna ska då flytta in till våran sängkammare. Funderar jag på om man kan spraymåla denna, eller nåt, i vitt eller creme färgat?
    Är lampan shabby chic över huvud taget? Jag har sådana här lampor i www.lampgrossen.se/product_info.php
    Är lite sugen på sånna här lampor www.lampgrossen.se/product_info.php men de är lite smådyra!

• LissAnna
    Gummsan82 skrev 2008-12-17 11:44:59 följande:
    Jag är nog lite nybörjare vad gäller shabby chic men gillar den stilen verkligen. Undrar lite om en takkrona www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80098205 Nu har vi den över matsaltbordet med jag vill ha en annan lampa dit och denna ska då flytta in till våran sängkammare. Funderar jag på om man kan spraymåla denna, eller nåt, i vitt eller creme färgat? Är lampan shabby chic över huvud taget? Jag har sådana här lampor i www.lampgrossen.se/product_info.php?products_... Är lite sugen på sånna här lampor www.lampgrossen.se/product_info.php?products_... men de är lite smådyra!
    Ja, den där kan du göra shabby. Spraya den...sedan kan man ju ha (om man vill) små lampskärmar med sydda lampkjolar på...eller lite konstgjord murgröna lite snurrad runt.
  • Gummsan82

LissAnna skrev 2008-12-17 13:50:51 följande:

Ja, den där kan du göra shabby. Spraya den...sedan kan man ju ha (om man vill) små lampskärmar med sydda lampkjolar på...eller lite konstgjord murgröna lite snurrad runt.
    Åh, tack för hjälpen!
    Ska kolla med sambon om den kan hänga i sovrummet först. Ska jag välja vit färg eller någon annan mer mjuk vit typ vanilj eller nått?
  • Lillsyrran

Idag har det hänt nått roligt, wiii, men jag vågar inte skriva ut något här ännu. Men snart, snart ska jag avslöja hemligheten, wiiii, vilken julklapp.

• Gummsan82

Lillsyrran skrev 2008-12-17 19:58:06 följande:

Idag har det hänt nått roligt, wiii, men jag vågar inte skriva ut något här ännu. Men snart, snart ska jag avslöja hemligheten, wiiii, vilken julklapp.
    Oooohhhh det låter spännande! Ser fram emot att får veta vad!
  • Saga74

Lillsyrran: Jag e oxå så nyfiken på vad det kan vara !!!

VAD VAD VAD *skuttar runt av *nyfikenhet*

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9