• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Gummsan82

Ni som använder vit sprayfärg, vilken sort/märke använder ni? Blank eller halvblank eller matt färg? Jag har tänkt göra om några ljusstakar i metall, en i klarlackad smide och två i svartlackad smide. Något jag måste tänka på när jag ska spraya dem?

• Häxan Hedda

Hejsan alla pärlor (suck,mitt plus är slut så ni får tänka er en sol här )

Vad tråkigt med sjukdomar tjenixen Men det var ju bra att ni tog det med ro, finns ju inte så mycket annat att göra liksom

Alexxia,grattis till kryddhyllan! En sån har vi med i köket,har du en sån lång eller mer som en kub?

Min sambo chockade mig rejält iår, i ett av mina paket låg det fullt med popnitar...samt två biljetter till musikalen Footloose som vi ska se imorgon kväll

Annars lunkar dagarna på (i en rasande takt då förstås)vi var hos läkaren med Balder idag ( efter MYCKET tjat från min sida till sjuksystern i andra änden av luren) då hans hosta vägrar ge med sig och det inte spelar någom roll vilken hostmedicin man ger honom, han kräks i alla fall

Nu konstaterades det i alla fall förkylningsastma! Så nu ska han få medicin två gånger dagligen i en månads tid och sedan vid behov,känns så skönt att han förhoppningsvis äntligen ska få lite lugn o ro när han sover.

*lägger en stoooor kramhög till alla behövande och en annan stooor kramhög reserverad till musli*

• Häxan Hedda

Ankmor skrev 2008-12-26 12:42:42 följande:

*sjunger som Nanne Grönvall* "AAVUNDSJUUK JAG E SÅÅ AAAVUNDSJUUUUK":-d Grattis!!!
    *Stämmer in i skrålet* ;-D
  • AlexandraK

Häxan Hedda.

Min är lång, med fem stora "mått" och under är där 9 små. Måtten är i glas! Sååå fin! Vad har du för någon?

• Ankmor
    Häxan Hedda Vad härligt att ni fått veta vad som är fel på Balder! Usch då förkylningsastma - inte kul! Själv har jag 'vanlig' astma och en dotter (15 år) med ansträngningsastma, så jag vet vad det innebär! Lycka till och jag håller tummarna att han får ett drägligare liv med medicinerna!

GOD FORTSÄTTNING!!
    Sidfoten har slut på fantasi för tillfället ------
  • helene306
    Gummsan: Jag har köpt vit sprayfärg på Biltema, matt. Nu senast köpte jag en burk på Ica Maxi. Har några mil till Biltema så man åker inte dit enbart för en sprayburk

Håller på och målar ett klaffbord. Jobbigare än vad jag trodde! Tänkte att det blir superlätt att måla klaffarna men det var det inte. Nåja, bara att bita ihop. En strykning till och den är klar. Funderar på att ge mig på farmors linneskåp sen. Det bär lite emot att måla, min pappa har svurit sig blå för att få bort den gröna färg den tidigare var målad i. Fast, vill jag ha den trären igen så är arbetet mitt och den kommer ju bli betydligt snyggare vit än träfärg som den har nu!
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Gummsan82

helene306 skrev 2008-12-27 11:57:31 följande:

Gummsan: Jag har köpt vit sprayfärg på Biltema, matt. Nu senast köpte jag en burk på Ica Maxi. Har några mil till Biltema så man åker inte dit enbart för en sprayburk Håller på och målar ett klaffbord. Jobbigare än vad jag trodde! Tänkte att det blir superlätt att måla klaffarna men det var det inte. Nåja, bara att bita ihop. En strykning till och den är klar. Funderar på att ge mig på farmors linneskåp sen. Det bär lite emot att måla, min pappa har svurit sig blå för att få bort den gröna färg den tidigare var målad i. Fast, vill jag ha den trären igen så är arbetet mitt och den kommer ju bli betydligt snyggare vit än träfärg som den har nu!
    Jaha ja, vad kostade den på Biltema? Kan be sambon köpa i Jkpg där han jobbar... Och vad kostade den på Ica Maxi?
  • aneka

jag letar vita tråden, är de den här eller finns de massa olika?

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9