• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • musli

Kikar in och vinkar åt alla!!!

Idag har vi varit hemma i huset och minsann, under det fula masonit-skive-taket så fanns det gamla spontade taket kvar med breeeeeda fina taklister, allt från tidigt 1900-tal!!!!
    UNDERBART!!!
    All spont sitter även kvar bakom tretex-skivorna på väggen!!! Nu återstår bara att se hur skicket är när all tretex är ner-riven!

Passade även på att beställa en julklapp åt mig själv! Det blev en sån här:
    http://www.datagrottan.se/PartDetail.aspx?q=p:2171245;c:36159

Verkar superbra, smidigt liten och har en batteri-tid på typ 7 timmar!!!
    Lagom stor att sitta i soffan med samt att slänga ner i hand-väskan när man behöver ha den med sig!!!

Ha en härlig helg alla! Jag ska jobba.

*lämnar stoooooor kramhög som ska räcka hela helgen*

• Saga74

MUSLI: Vad kul att ni har hittat ett fint tak vi hittade ett fint trägolv när vi tog bort den fula plastmattan! Vårt hus är från slutet av 1800 talet, närmare 1900 tal ...

Perfekt med en lite dator, nu får mannen konkurrens den lilla får t.o.m plats i sängen *haha*

• Häxan Hedda
    musli skrev 2008-12-19 19:42:56 följande:
    Kikar in och vinkar åt alla!!!Idag har vi varit hemma i huset och minsann, under det fula masonit-skive-taket så fanns det gamla spontade taket kvar med breeeeeda fina taklister, allt från tidigt 1900-tal!!!!UNDERBART!!!All spont sitter även kvar bakom tretex-skivorna på väggen!!! Nu återstår bara att se hur skicket är när all tretex är ner-riven! Passade även på att beställa en julklapp åt mig själv! Det blev en sån här:www.datagrottan.se/PartDetail.aspx?q=p:2171245;c:36159Verkar superbra, smidigt liten och har en batteri-tid på typ 7 timmar!!! Lagom stor att sitta i soffan med samt att slänga ner i hand-väskan när man behöver ha den med sig!!! Ha en härlig helg alla! Jag ska jobba.*lämnar stoooooor kramhög som ska räcka hela helgen*
    Heeeej gumman!! *hoppar och skuttar och dansar runt i ring*
    Gud så läckert med ett vackert tak,min mamma hade det i sitt hus när hon bodde i Småland. Det var "vanligt" tak i hela vardagsrummet men i mitten var det som en stor stjärna där man såg de breda orginalbrädorna.

Här hemma går dagarna i ljusets hastighet,har haft sjukt mycket på jobbet sista veckorna med Lussefirande och julkonserter som det dels ska övas inför och sedan visas upp.Ungarna är sååå duktiga Men nu är det JULLOOOOOOV

Imorgon blir det dock upp med tuppen,vi ska åka iväg och titta på ett ev. sommarobjekt
    Vågar inte hoppas för mycket men det skulle vara så skönt att veta att det löst sig,man tycker ju att man inte har så mycket grejor på Torpet men när man börjar tänka efter så är det ju ett helt möblemang som vi inte har plats för någon annanstans *lätt svettig vid tanken*.

Heaven ,som vanligt är det helt förtrollande när du sätter igång

Saga,you naughty little thing... Flört

Ha det gott allihopa...

*gottar in mig i kramhögen likt en igelkott som gått i ide*
  • Tinkerbel

Hej allihopa!

Jag ska försöka läsa tillbaka i tråden och kolla allt jag missat, det kommer nog att ta en stund ;)

Idag har Diza och jag varit hos min äldsta syster, då hon fyller år i dag! Hon och hennes sambo bor i ett såå mysigt hus från 1800- talet, har tagit en del bilder i bloggen för de som är nyfikna:

lillafrokenkavat.blogspot.com

• Tinkerbel

musli: Jag har precis en såń som du beställde i julklapp till dig själv. Den är verkligen jättesmidig! Jag får ner den i handväskan med lätthet, supernice :)

• chicago1

Hejsan allehopp har varit frånvarande ett tag men jag har liksom inte haft något att bidra med har jobbat en hel del dessa dagar och sen har det varit en massa tråkigheter, en bekant eller jag spela fotboll med henne då vi var små hittade sin tre åring död i sängen. En annan bekant fick precis reda på att hennes son har en tumör i hjärnan och så inte så länge sedan begravdes en arbetskamrat så det känns tyngt.
    Men det är också såna här saker som gör att man skrattar sig lycklig åt sin egen underbara familj och man uppskattar det lilla i livet.
    Jag skulle önska att det var min tur att ha jullov med barnen men jag hade förra året så i år är det min mans tur att vara ledig och jag kommer då jobba jobba jobba för att sedan kunna vara ledig så det inte blir så många dar på dagis i vår.

SÅ jag och min man varvar varandra en hel del  denna vinter, tur att han och jag skall iväg på en sista minuten resa runt den 14 febrari för då har vi varit gift i fem år

• Häxan Hedda

Men chicago, vad är det du säger!!?? Förvånad Gråter
    Gud så mycket hemskheter,stackars människor *ryser över hela kroppen*

Jo,det får en onekligen att fundera över saker och ting

Idag har vi varit och tittat på en liiiiten,liiten stuga ,supersöt! Har klart potential men vi måste fundera ut hur vi ska få plats
    Det är så svårt att veta om man ska slå till eller om man ska avvakta...

Fina bilder tinkerbel

• Saga74

Men chicago, det var verkligen tuffa saker att gå igenom! Även om man är som närstående ... vi står med en fot där vi inte vet nåt om och en fot mitt i livet!

Det får en att tänka ... mycket! Jag förlorade min dotter för ett år sen *saknar*

BRA att ni ska rå om varann du & din man.

HÄXAN HEDDA: Liten stuga, mysigt! Bad i närheten *dreggel* nätuppkoppling?! *hahaha*

TINKERBELL: Du har ett hjärta i tyg på ditt skåp, hur i hela friden får du till "mitten upptill" har försökt men de blir så fula *morr*

• Hjorthan

HALLÅ ALLA UNDERBARA TJEJER!

Gu så roligt att se alla gamla, nya och nygamla namn här inne. Själv har jag ju dock inte varit så aktiv, men tiden räcker inte till riktigt. Här hemma är allting klart för julen, i princip. Alla klappar är inhandlade och ligger så fint under granen, idag ska skinkan griljeras, och det ska göras julgodis i långa banor. Just det här med julgodiset har blivit en tradition i vår familj. Vi sitter hela familjen runt matbordet och njuter tillsammans. Det görs de mest fantasifulla marsipanfigurer, allt från krokodiler till blommor och nakna yppiga damer minsann! Kanske inte så vackra, men vad roligt vi har!!!

Och så ska det göras lite olika chokladgodis också, vi får väl se hur mycket vi hinner med.

Jag ska jobba två dagar till, sen är jag ledig i härliga nio dagar! Går in och jobbar den 2:e, sen är jag ledig 4 dagar till. Det ska bli så skönt att inte behöva ställa klockan på 5, utan få sova tills jag vaknar av mig själv.

Vad ska ni andra hitta på idag och under julledigheten?

• VackraMagnolia

Hej på er alla goa tjer!

Hopps att ni mår bra alla trotts atj jag läste att någon haft det lite jobbigt med närstående och sorg!

Här är det fullt upp ska dekoera lite här nu på förmiddagen sen ska vi på julbord med svärmor och alla min mans sysskon med respektive familjer .

Ska hinna med och hämta hem lite från naturen idag också hade jag tänkt .

Om jag inte hinner spanna in forumet innan jul så önskar jag alla EN RIKTIGT RIKTIGT GOD JUL & GoTT NYTT ÅR kram Tina

www.vackramagnolia.blogspot.com

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9