musli skrev 2008-12-19 19:42:56 följande:
Kikar in och vinkar åt alla!!!Idag har vi varit hemma i huset och minsann, under det fula masonit-skive-taket så fanns det gamla spontade taket kvar med breeeeeda fina taklister, allt från tidigt 1900-tal!!!!UNDERBART!!!All spont sitter även kvar bakom tretex-skivorna på väggen!!! Nu återstår bara att se hur skicket är när all tretex är ner-riven! Passade även på att beställa en julklapp åt mig själv! Det blev en sån här:
www.datagrottan.se/PartDetail.aspx?q=p:2171245;c:36159Verkar superbra, smidigt liten och har en batteri-tid på typ 7 timmar!!! Lagom stor att sitta i soffan med samt att slänga ner i hand-väskan när man behöver ha den med sig!!! Ha en härlig helg alla! Jag ska jobba.*lämnar stoooooor kramhög som ska räcka hela helgen*
Heeeej gumman!! *hoppar och skuttar och dansar runt i ring*
Gud så läckert med ett vackert tak,min mamma hade det i sitt hus när hon bodde i Småland. Det var "vanligt" tak i hela vardagsrummet men i mitten var det som en stor stjärna där man såg de breda orginalbrädorna.
Här hemma går dagarna i ljusets hastighet,har haft sjukt mycket på jobbet sista veckorna med Lussefirande och julkonserter som det dels ska övas inför och sedan visas upp.Ungarna är sååå duktiga

Men nu är det JULLOOOOOOV
Imorgon blir det dock upp med tuppen,vi ska åka iväg och titta på ett ev. sommarobjekt
Vågar inte hoppas för mycket men det skulle vara så skönt att veta att det löst sig,man tycker ju att man inte har så mycket grejor på Torpet men när man börjar tänka efter så är det ju ett helt möblemang som vi inte har plats för någon annanstans *lätt svettig vid tanken*.
Heaven ,som vanligt är det helt förtrollande när du sätter igång
Saga,you naughty little thing...
Ha det gott allihopa...
*gottar in mig i kramhögen likt en igelkott som gått i ide*