• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • zandrisen
    Saga74 skrev 2008-12-08 19:18:27 följande:
    ZANDRISEN: Jag läser till socionom, men kuggade salstentan. Vi har det ganska så tufft ett tag men hoppas att komma ikapp med livet!!
    Ok, kan du inte få göra om tentan? Jag kuggade en del, men klarade omtentan och sen var det helt i sin ordning.
    Hjorthan skrev 2008-12-08 20:22:51 följande:
    Hej i tråden!Varm välkommenkram till nya härliga kvinnor! Själv känner jag att tiden inte räcker till just nu. Hinner inte vara här så mycket som jag vill, hinner inte kommentera alla härliga bloggar, hinner inte blogga själv. Eller hinner och hinner, ska sanningen fram så är jag så trött (och lat) när jag kommer hem från jobb att jag helst bara vill sitta i soffan med en kopp gott kanelthé och läsa en bra bok. Vi är nästan klara med alla julklapparna, huset är pyntat och handlingslappen inför julmatshandlingen är skriven, så jag känner mig rätt så lugn och belåten. Då kan man väl få lov att vara lat?! Fast å andra sidan så saknar jag ju er när jag inte varit här inne på några dagar! Det är inte lätt alla gånger!
    *kramar om* Härligt att se dig!
  • zandrisen
    vackrastarflow skrev 2008-12-08 21:10:52 följande:
    Min lille vovve dog tidigare idag... Mitt lilla vita monster. Smillas bästa kompis. Ett rött juleljus är tänt för honom.www.smillasworld.com
    Beklagar!

VackraMagnolia, krya på er, inte kul när alla är sjuka samtidigt!

Mettan, ledsamt med ängeln! Var den dyr? Tvinga maken att köpa en ny
  • Hannnas

Mettan... mm han har order på att leta upp den idag men den verkar heelt borta sen måste vi få in nät i huset med, Telia har lovat att komma o installera imorgon men jojo sånt litar ju iaf inte jag på...

O vänta... vad är det?? Räcka ut tungan

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma och blivande knoddmamma .?:*¨¨*:?.
  • Mettan69
    zandrisen skrev 2008-12-09 10:28:57 följande:
    Beklagar!VackraMagnolia, krya på er, inte kul när alla är sjuka samtidigt!Mettan, ledsamt med ängeln! Var den dyr? Tvinga maken att köpa en ny
    Nej Det var ingen dyr ängel men det är två mil till den boden som jag köpte den i. Men jag tror att jag har sett den i en butik som ligger här hemma så vi får ta en tur i byn i dag. Vare sig han vill eller inte.
  • Tinkerbel

Mettan69: Tack så mycket! Jag önskar jag kunde dela med mig lite snö till er...

• Hannnas

Tjejjer... ni som vet allt...

Vart hittar jag vita spetsgardiner som man knyter upp med rosetter upptill på stången?

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma och blivande knoddmamma .?:*¨¨*:?.
  • VackraMagnolia

HEJ Hannnnah !
    Jag har köpt mina i min stad där jag bor och det är miljögården som gjort dom kolla in deras hemsida ifall du inte hittar närmaste återförsäljare!
    Annars säl´jer Ikea söta spetsgardiner så kan man själv sy på vitasidenband och knyta söta rosetter! Kram tina och lycka till

• vackrastarflow

Tack tjejer, det är lite lättare idag. Han bodde ju inte hemma hos mig utan hos föräldrarna, men jag har vuxit upp med honom. Min pappa har tagit det väldigt hårt Idag åkte jag dit och lyckades pigga upp både mamma och pappa lite grann. Pappa anklagar sig själv för hundens död och undrar om det inte fanns nåt annat att göra. Men jag menar att det var bättre att Charlie fick gå bort utan att ha en period av lidande bakom sig. Uscha ja, jag önskar bara jag hade hunnit säga hej då till honom

• älsa2

Hej alla!.

Brukar inte skriva så ofta här i tråden men kikar in titt som tätt för att få tips.

Nu ska ni få ett tips från mej

Målat mycket i min dag men tyckt det varit svårt att få till den där rätta Shabby looken.
    Men nu när jag skulle om de senaste loppisfynd stolarna gjorde jag på ett annat sätt mot vad brukar göra.
    Dom var ganska mörkt bruna lite blank från början. Gräsliga

Började med att sandpappra dom lite lätt. Tog sen minimal med grundfärg på penslen och strök in det så mycket det gick, riktigt gnuggade in färgen, så det inte blev så där "penselrandligt" som det lätt kan bli. Det blev kanon bra! Efter två stryckningar med enbart grundfärgen så är dom helt perfekta!

Värt att testa!

Kram på er alla och med önskan om en vit jul

• LissAnna
    Tinkerbel skrev 2008-12-08 22:46:56 följande:
    LissAnna: Mysigt med snö! Vi har fått en del snö vi med:) Skrattar gott åt läppstifts historien...
    Ja, visst är historien bra. Den är sann också.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9