• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • VackraMagnolia

oj då blev visst tre inlägg sorry!

• ugglan

Hej alla ni här i denna mysiga tråd. Jag är en sån som är inne här och läser och norpar åt mig lite inspiration rätt ofta. Skriver dock sällan nåt själv då jag inte har så mycket att bidra med ännu då vi inte riktigt kommer igång att inreda vårt nyinköpta hus, småbarnsliv och begränsad budget stoppar upp ganska rejält
    Nu tänkte jag dock höra om nån av er här har testat att göra om en stor vanlig lykta till taklampa? Borde ju inta vara så svårt å trä in en sladd med lamphållare? Visst skulle det kunna bli ganska snyggt om man hittar nån med stora glaspartier och ordentligt upphängningsmojäng? Nån som har gjort å vill visa bilder? Eller kanske tipsa om nån lykta som skulle passa att göra så med?

• Häxan Hedda

Hejsan Ugglan

Min svärmor har köpt en jättestor lykta från indiska som hon dragit el i, tyvärr ingen bild men det är sjuukt snyggt kan jag säga

LYCKA TILL!

• tjolahopp81

Dåså...då har jag börjat min renovering av den gamla kryddhyllan till dotterns rum! Jag kommer lägga in foton när/om jag blir klar

• Mettan69

God morgon flickor.

Vilken slapp helg vi har haft. Kalas för pappa som blev pensionär i fredags. Vi kom inte i säng förrän kl tre. Sen så började skidskytten 8.30 på lördagsmorgonen så det var bara att mõsa sig upp. (älskar skidskytta).  Sen blev vi liggande i soffan hela dagen. Den ena skidsporten efter den andra löste av varann. Så kl fem så lyckades jag ta mig ut på en promenad. Söndagen tillbringades också mycket  framför tv:n men inte lika länge. Den dagen fick jag även med gubben på en promenad.

Jag hade lovat mig själv att måla våran furu-tvbänk vit i helgen så den fick en omgång färg under söndagen. Står i pannrummet och målar och det tar lite lång tid för det att torka där nere då det är lite kallt där. Så det tar några dagar för mig att måla saker. Blir så avundsjuk när jag hör att ni målar både två coh tre ggr på en och samma dag. Här tar det  minst fyra dagar innan jag får sakerna på plats igen. Men vem har bråttom. Huvudsaken att det blir gjort. Skrikandes 

Hanna: Jag är lite tveksam till vit vaxduk eftersom du har vitt underrede. Men får du exakt samma färg så kan det bli bra. Jag försökte med skydd just runt där barnen satt men tji fick jag. De har ju låååånga gummiarmar när de är små och lyckades alltid träffa utanför skyddet ändå. Fundersam

Saga: Mina svarta strömbrytare har jag köpt på Claes Olssons. De är i plast men jag är jättenöjd med dem. Visserligen vill jag ha de som man kan köpa i porslin eller backelit men det finns inte en chans att jag får min make att gå med på att betala 5-600 för en strömbrytare. Gråter Inredninga är inte hans stora intresse. Men som sagt, jag är jättenöjd med dem från Claes Olssons också.

Vackraflow: Så kul med förnyelse Många projekt på gång. Kul.

Mrs Ru Barb: Oj vad kul att se dig igen. Är inne hos dig ibland men är dålig på att lämna kommentarer. Var just inne och kopierade ditt recept på kallops. Lät mumsigt. Räcka ut tungan

Hjorthan: Skriv så länge du vill när du skriver så häääärligt. Vilken underbar dag du haft.

Vackra Magnolia *Går genast ut och sätter mig vid brevlådan och väntar*

• LissAnna
    ugglan skrev 2009-02-15 20:15:25 följande:
    Hej alla ni här i denna mysiga tråd. Jag är en sån som är inne här och läser och norpar åt mig lite inspiration rätt ofta. Skriver dock sällan nåt själv då jag inte har så mycket att bidra med ännu då vi inte riktigt kommer igång att inreda vårt nyinköpta hus, småbarnsliv och begränsad budget stoppar upp ganska rejält Nu tänkte jag dock höra om nån av er här har testat att göra om en stor vanlig lykta till taklampa? Borde ju inta vara så svårt å trä in en sladd med lamphållare? Visst skulle det kunna bli ganska snyggt om man hittar nån med stora glaspartier och ordentligt upphängningsmojäng? Nån som har gjort å vill visa bilder? Eller kanske tipsa om nån lykta som skulle passa att göra så med?
    Det blir jättefint det.
    tjolahopp81 skrev 2009-02-15 23:13:21 följande:
    Dåså...då har jag börjat min renovering av den gamla kryddhyllan till dotterns rum! Jag kommer lägga in foton när/om jag blir klar
    Kul
  • LissAnna
    Mettan69 skrev 2009-02-16 08:57:38 följande:
    God morgon flickor. Vilken slapp helg vi har haft. Kalas för pappa som blev pensionär i fredags. Vi kom inte i säng förrän kl tre. Sen så började skidskytten 8.30 på lördagsmorgonen så det var bara att mõsa sig upp. (älskar skidskytta).  Sen blev vi liggande i soffan hela dagen. Den ena skidsporten efter den andra löste av varann. Så kl fem så lyckades jag ta mig ut på en promenad. Söndagen tillbringades också mycket  framför tv:n men inte lika länge. Den dagen fick jag även med gubben på en promenad. Jag hade lovat mig själv att måla våran furu-tvbänk vit i helgen så den fick en omgång färg under söndagen. Står i pannrummet och målar och det tar lite lång tid för det att torka där nere då det är lite kallt där. Så det tar några dagar för mig att måla saker. Blir så avundsjuk när jag hör att ni målar både två coh tre ggr på en och samma dag. Här tar det  minst fyra dagar innan jag får sakerna på plats igen. Men vem har bråttom. Huvudsaken att det blir gjort.   Hanna: Jag är lite tveksam till vit vaxduk eftersom du har vitt underrede. Men får du exakt samma färg så kan det bli bra. Jag försökte med skydd just runt där barnen satt men tji fick jag. De har ju låååånga gummiarmar när de är små och lyckades alltid träffa utanför skyddet ändå. Saga: Mina svarta strömbrytare har jag köpt på Claes Olssons. De är i plast men jag är jättenöjd med dem. Visserligen vill jag ha de som man kan köpa i porslin eller backelit men det finns inte en chans att jag får min make att gå med på att betala 5-600 för en strömbrytare.  Inredninga är inte hans stora intresse. Men som sagt, jag är jättenöjd med dem från Claes Olssons också. Vackraflow: Så kul med förnyelse Många projekt på gång. Kul. Mrs Ru Barb: Oj vad kul att se dig igen. Är inne hos dig ibland men är dålig på att lämna kommentarer. Var just inne och kopierade ditt recept på kallops. Lät mumsigt. Hjorthan: Skriv så länge du vill när du skriver så häääärligt. Vilken underbar dag du haft. Vackra Magnolia *Går genast ut och sätter mig vid brevlådan och väntar*
    Det är skönt med slappa dagar.
  • Hannnas

Tjejjen81... tack tack

Häxxan... du kom ihåg o jag har mer grejjer där nu, massa fina små lyktor i glas med blommor på o ljuusgröna doftljus i

Jo tror oxå att skivan kan bli OK mörk men köket är så litet tycker jag o färgerna vill jag minimera så ja jag vet inte...

Funderar på att måla skivan vit o lägga plexiglas ovanpå men jag vet i fasen hur jag skulle få den ytan att ligga still

Mettan.. mm sant sant! Men en vit vaxduk med nåt sirligt blommönster i vitt kanske, då behöver inte den vita gå ton i ton utan att vara ful så att säga?.. klart värt att tänka på...

Hade ju helst velat haft bordet helvitt utom dynorna på stolarna som jag vill ha i vitt/grönt... golvet ska bort så fort vi har råd... ska bli lutat trägolv...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Mettan69
    Kaktus76 skrev 2009-02-16 10:00:03 följande:
    Ett litet nytt inlägg i bloggen-Välkomna in-www.minlyaochjag.blogspot.com
    Så mysigt du gjort det.  Mycket välkomnande. Älskar din termometer. Måste införskaffa en sådan till sommaren. 
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9