• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • musli

Igår varslades maken och på fredag får han gå, iofs med 2 månaders permitterings-lön men ändå.... Det innebär att ALLA projekt i huset är satta på is. Köket är halvfärdigt och får nog förbli så, eventuellt kan vi ha råd att köpa några gips-skivor lite då och då så maken kan skruva upp på väggarna.... Typ... Nån Rusta-tapet kanske vi kan få till också...
    Men sen är det tvärnit...

Så nu ska jag jobba vidare, har kaffe-paus, och grunna sönder skallen en stund...

Äntligen har nummer två fastnat!!!!!!!
  • Mettan69
    musli skrev 2009-02-18 09:09:44 följande:
    Igår varslades maken och på fredag får han gå, iofs med 2 månaders permitterings-lön men ändå.... Det innebär att ALLA projekt i huset är satta på is. Köket är halvfärdigt och får nog förbli så, eventuellt kan vi ha råd att köpa några gips-skivor lite då och då så maken kan skruva upp på väggarna.... Typ... Nån Rusta-tapet kanske vi kan få till också...Men sen är det tvärnit...Så nu ska jag jobba vidare, har kaffe-paus, och grunna sönder skallen en stund...
    Nej inte ni också. Skrikandes Min man är också varslad och det är allt annat än kul. Nu får man planera varje spik och hur kul är det.

Hur blir det med era planer för hans studier? Nu blir det väl väldigt läglit att läsa till hösten.

Vi få hålla tummarn för bättre tider och det fort. Gråter
  • Mettan69

Fru Hilde: Välkommen tillbaka. Vore jättekul att se bilder på eran hall. Alltid kul att se det färdiga resultatet. Skrattande

• libero

Mettan!

Tack för dina gulliga ord.  Det skåpet som du såg ommålat har vi sparat från det gamla köket. Vår köksinredning är i ek. Vårt kök är stort så ni ser bara en liten del påkortet.
    Vi har järnspis, spis och en murad spiskåpa bakom köksbordet. Vår köksinredning är till vänster om köksbordet.

Fru Hilde!

Tala om tankeöverföring. jag satt nu på morgonen och funderade på vart du tagit vägen.
    Tyckte det var så kul med dig här på sidan för jag tror att vi har ungefär samma smak.
    Kan du inte visa något kort på din hall. Blir ju så nyfiken.

Musli!

Vad jobbigt för er. Hoppas att det snart löser sig
    KRAM

• Mrs Ru Barb

Libero...
    Tack det samma! Allt väl?

Musli....
    Beklagar...vilken mardröm! Mao ska man vara glad att man kunnat slutföra köket. Eller vi köpte allt material direkt, så här handlar det mycket om tid just nu! (Och ork)

• Mettan69

Libero. Järnspis, murad spiskåpa, ja inte blir jag mindre avundsjuk för det. SUCK Generad Kan man få se bilder på det också kanske? Oskyldig Så skönt med ett stort kök. Drömmen är ju ett stort kök med järnspis och bra arbetsytor, allt i gammeldags stil.

• chicago1

Ja det är inte kul dessa tier med varsel, men man får ju se det från det possitiva sidan man får ju mer tid med barnen.Glad Fast ekonomiskt är det ju inte kul.

• libero
    Mrs Ru Barb skrev 2009-02-18 09:45:07 följande:
    Libero...Tack det samma! Allt väl?Musli....Beklagar...vilken mardröm! Mao ska man vara glad att man kunnat slutföra köket. Eller vi köpte allt material direkt, så här handlar det mycket om tid just nu! (Och ork)
    just nyu är livet på topp. men jag längtar efter sommar och husvagn så jag kan dö.
    Hur hur du det? trivs ni i ert hus?

mettan!
    visst kan jag ta lite kort men det får bli i morgon efter att jag städatHemlis
  • Hannnas

Libero... flåt, glömde kommentera men LÖÖÖV köket Räcka ut tungan murad spiskåpa måste vi få till vår spis med! avis

musli... så trist med makens jobb lessen för alla som har det så idag o ni är många tyvärr *svär o gormar*

Jag har iaf lyckats sälja vår barnvagn idag, så nu finns ett tillskott i kassan för renovering av Måns rum, äntligen! Rummet är såå trist idag (finns före-bilder under renoveringsmappen)

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Mrs Ru Barb

libero skrev 2009-02-18 11:03:28 följande:

just nyu är livet på topp. men jag längtar efter sommar och husvagn så jag kan dö.Hur hur du det? trivs ni i ert hus?mettan!visst kan jag ta lite kort men det får bli i morgon efter att jag städat
    Vem längtar inte efter sommar å husvagn...
    Vi trivs 100% i vårt hus, det var en fullträff! Snart har vi bott här i 1½ år, tiden går så fort.
    Å vi har rumstrerat rätt rejält i huset....flyttat köket å gjort sovrum av det gamla köket, inrett 2 lägenheter med delat kök på undervåningen mm mm så det har varit rörigt, speciellt när man inte kan göra så mycket själv, men det sa nog bli klart detta med vad det lider. :o)
    Annars har jag det BRA, har varit lite sämre i hjärtat i vinter, men det ska väl ge sig det oxå.
    Jag skrappar å skrappar, mest kort och tags å så designar jeg en hel del till butiker, bara för att det är så skoj å för att dagarna ska rulla på lite.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9