• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Saga74

Lillsyrran: GRATTIS! Underbara vinterbilder

Kaktus: Superläckert med bordet. Verkligen ett bra tips ...

Vackra: Det var mysiga köksmöbler ... skulle vilja ha vita men kan det blir FÖR MYCKET vitt?!

Hannnah: Tur att man inte är ensam "klant"

har tapetproblem ... nån som har en grillig tapet?!

Titta i min blogg ... TIPS!!!

bosgarn.blogspot.com/

• Mettan69

Oj vad kallt det var i går. Gillar inte att frysa. Ledsen Såg den första krokusen på väg upp i går så nu längtar jag verkligen efter vårsolen.  

Lillsyrran: Grattis till huset.

kaktus76: Så fint det blev. Praktiskt men ändå tufft. Sådant gillar mammor. Skrattande

Heaven81. Visst är det mysigt med Pärlhyasinter. Har samma hemma och de förgyller verkligen köket.

Saga74. Oj vad det går undan. Tapeten kommer att bli jättefin ihop med det vita ni har hemma. Även jag har en mönstrad tapet i köket och det enda svåra är väl om man vill ha tavlor på väggarna. Kan bli lite rörigt då. Väntar med spänning på slutresultatet. Cool

• Mettan69

Måste bara få spy lite. Jag håller just nu på att måla min tv-bänk och i går var jag och köpte mera färg. Huuujeda mig vad dyrt det är. Skrikandes. Jag köper oljefärg från Nordsjö och det kostade 500 kr för 2,5 liter. Det är visserligen jättebra och slittålig men jag känner att det blir dyrt när man skall måla saker som inte blir utsatta för något slitage. Vill ju måla många saker vita. Gråter

• libero
    kik kid  09 001.jpg
    Nu kommer den utlovade bilden från vårt kök.
    Det ligger mer i mappen vårt kök 09
  • libero
    Mrs Ru Barb skrev 2009-02-16 16:09:38 följande:
    Mettan....Kramar om, skoj att se att du oxå är kvar!Jag har som sagt pysslat en massa med papperspyssel sen sist, men det har du säkert sett i bloggen.Inte så mycket hemma pynt......vi köpte ju hus å det har varit stra renoveringsprojekt, som att flytta köket å sånt tar tid, men nu börjar det komma så långt att det är dax för fixandet....Lite bilder finna allt.....hoppetossadesign.webblogg.se
    Åh vad glad jag blev när jag såg dig igen.
    Kram på dig.

Hjorthan jag känner igen det du skriver. Jag har ju inte heller varit här på några månader.
    Men nu är jag här igen med nya krafter.

Saga! Ditt kök kommer bli jättefin med den tapetetn. Vi har haft vår i 10 år och jag vill inte tapetsera om köket nu heller. Jag älskar vår tapet.

Mettan!
    Vad duktig du är måla på du bara.

Er andra ger jag en kram till. Det är säkert mer jag borde kommentera.
    Nu är det dagisdags
  • Mettan69
    libero skrev 2009-02-18 08:00:14 följande:
    Nu kommer den utlovade bilden från vårt kök.Det ligger mer i mappen vårt kök 09

Åååhhh så fint det blev. Så ljust och frächt. Måste var en jätteskillnad att komma in i köket nu. Inte för att det var fult innan utan för att det är ljusar nu.

Nu känner jag att jag blir sådär avunsjuk men på ett positivt sätt. Har slitna gamla gula luckor med hål i eftersom vi bytt handtag. Skall spackal igen hålen och måla luckorna vita och efter att sett ditt kök så förstår jag att det måste bli nästa projekt. Vill också ha ett ljust och frächt kök.

Jag har gammeldags mörka tapeter och dem är jag jättenöjd med men jag kompletterar resten med vitt för att ljusa upp det hela. Vill hem och måla NU! Räcka ut tungan

• Eofrysina

Hej igen i tråden

Jag var här inne en hel del för ett tag sedan. Jag har fortsatt att läsa men eftersom inspirationen och kraften för egen del helt försvann så har jag inte känt att jag kunnat bidra med några inlägg. Det är iallafall inspirerande att läsa allt ni andra gör och förhoppningsvis orkar jag komma igång med mitt eget igen snart.

Libero jag tycker verkligen om ditt kök ! Den tapeten kommer verkligen till sin rätt med vitt runtomkring.

vi är föresten färdiga med vår hall här (till sist) så jag ska försöka lägga in lite foton så småningom. Jag blev supernöjd.

• Hannnas

Saga... tror den tapeten kommer bli jättefin faktiskt! ge den en rulles chans så blir inte den ekonomiska förlusten så stor OM du inte gillar den på plats

Är det förresten någon som vet vart man kan köpa lite gammeldags snygga våtrumstapeter?

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9