• Anonym (Kränkt)

Polis övergrepp

Min sambo skulle skjutsa en granne till affären igår eftermiddag och blev påhoppad på parkeringen utanför affären av en gående sivilpolis. Hon frågade hur det var här då och min sambo talade om att allt var bra. Då visade hon sin bricka och ringde efter en polisbil som skulle komma med en alko mätare. Han fick blåsa och allt var ok, men blev utsliten ur bilen och fick ställa sej med fötterna brett isär o händerna på polisbilens tak och blev visiterad. Han blev behandlad som värsta brottslingen. Han blev tvingad att följa med för att lämna urin o blod för drogtest för att polisen påstod att han hade röda ögon.Inte heller det prover gav något utslag. De ringer mej som var kvar hemma och talar om att min sambo är hos polisen och ska prata lite, men någon annan förklaring fick jag inte. Det värsta är att min sambo känner sej oerhört kränkt och utsatt och har inte ens fått en ursäkt eller förklaring av den polis som först påstod att han var onykter och hade tagit droger. Till saken hör att inte NÅGON av oss har ens testat droger och alltid tagit avstånd från sånt och uppfostrat våra barn att tänka som oss. Vi är över 50 år. Får verkligen polisen bete sej hur som helst ostraffat. Jag är dessutom hjärtsjuk och får inte oroas i onödan då jag får en attack av oro och stress, och det fick jag så min sambo hittade mej på golvet när han kom hem. Efter medesinering piggnar jag alltid till tack o lov men man kan ju bara tänka sej hur rädd min sambo blev.

• Svar på tråden Polis övergrepp
  • Soulie

Anonym (FFL) skrev 2008-12-23 11:18:51 följande:

står för de gör jag i verkliga livet, inte på fördömande fl
    ah det är sant iofs, moraltantpaniken som finns på fl, undrar hur många som lever som dom "lär" (;
  • Anonym (Realist)

FFL: Nädå.. inget av de yrkerna .
    Kommer inte heller med bortförklaringar utan diverse alternativ till en förklaring.
    Om de gjorde det för att jävlas eller om de faktiskt hade en orsak i ditt fall vet bara dom om egentligen... Jag hoppas på det sista..

Anonym (makt): Så du menar på fullaste allvar att det inte verkligen kan ha varit ett missförstånd?
    Säg för exempel att någon ringer till 112 och säger att de sett en misshandel där en kniv varit inblandad. Personen uppger ett signalement och stadens poliser får det på radion (för så går det till).
    "Allan svensson" kommer senare gåendes genom parken.. Han har inte varit delaktig i någon misshandel men har på sig kläder som överensstämmer och liknar det signalement som personen som misshandlat har.
    Polisen går fram o kontrollerar mannen men efter en stund så visar det sig att Allan Svensson inte är den de letar efter.. Tror du det scenariot är vanligt? Är inte det ett form av missförstånd?? Kan det ha varit ngt sånt?
    Du får gärna ge din teori av hur du helt kan utesluta ett missförstånd i FFL:s situation!

Nu har jag inte sett varken ngt polisövervåld eller svinaktiga beteenden men utan att ha sett det så förstår jag att det finns!
    Det som oxå finns är FAKTISKA missförstånd... Saker o ting har ofta en förklaring om man ser liiite längre än näsan räcker.
    Och trots att jag tror att det finns svin till poliser så tror jag fortfarande inte att poliser, då tid finnes, springer runt i parker o roar sig med att ge sig på småbarnsföräldrar bara för att jävlas!
    Om de är elaka jävlar som har lust för att sysselsätta sina arbetstimmar med att jävlas så tror o hoppas jag att de jävlas med våra kriminella invånare isf!

• Anonym (FFL)

Och nej, jag är inte "känd" kriminell.

• Soulie

Anonym (FFL) skrev 2008-12-23 11:26:50 följande:

Och nej, jag är inte "känd" kriminell.
    trodde inte du var det heller, men alla har väl en historia om något ((:
  • Sniglar och Krut
    Anonym (FFL) skrev 2008-12-23 07:01:08 följande:
    Såg att du inte är partisk så inte lönt att diskutera Sniglar och Krut skrev 2008-12-22 22:34:04 följande:
    Inte partisk? Du syftar på att jag knullar med en polis. Ja, men han är inte polis i mina ögon, han är min sambo. Att han sen har valt att jaga rånare på betald arbetstid är hans val. Jag skulle aldrig i helvete tänka tanken själv.

Och att jag har en polis hemma ger mig kanske en del inblick som många saknar. Bla så vet jag att det du säger är inget annat än rent jävla skitsnack.
    Piketen skulle ALDRIG komma farandes till en park för att slita i en barnvagn för att JÄVLAS. Tror du det så är det ju synd om dig. Då har du en s vriden bild av verkligheten att det är oroande.
    Piketen finns på tre platser i landet, att dom bara finns där har sina förklaringar. Att dom inte skickas ut för att JÄVLAS med folk som är ute på barnvagnspromenad tillhör sunt förnuft.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Anonym (FFL)

Oj oj oj, du skulle bara veta hur poliser kan jävlas med folk Men visst , tro du att dom inte jävlas. Jag vet att dom gör det
    Sniglar och Krut skrev 2008-12-23 11:53:44 följande:

Inte partisk? Du syftar på att jag knullar med en polis. Ja, men han är inte polis i mina ögon, han är min sambo. Att han sen har valt att jaga rånare på betald arbetstid är hans val. Jag skulle aldrig i helvete tänka tanken själv. Och att jag har en polis hemma ger mig kanske en del inblick som många saknar. Bla så vet jag att det du säger är inget annat än rent jävla skitsnack. Piketen skulle ALDRIG komma farandes till en park för att slita i en barnvagn för att JÄVLAS. Tror du det så är det ju synd om dig. Då har du en s vriden bild av verkligheten att det är oroande. Piketen finns på tre platser i landet, att dom bara finns där har sina förklaringar. Att dom inte skickas ut för att JÄVLAS med folk som är ute på barnvagnspromenad tillhör sunt förnuft.
  • Anonym

Anonym (FFL) skrev 2008-12-24 06:38:20 följande:

Oj oj oj, du skulle bara veta hur poliser kan jävlas med folk Men visst , tro du att dom inte jävlas. Jag vet att dom gör det Sniglar och Krut skrev 2008-12-23 11:53:44 följande:
    Men hur kommer det sig att polisen tydligen j-as med samma människor gång på gång medan vi andra aldrig upplever det?

Väljer dom bara ut vissa personer på måfå?
  • Anonym (JUL)

Precis som i alla yrkes kategorier finns det tyvärr rötägg...
    det finns läkare som missbedömer patienter, stressar och har bråttom, kassörskan i affären kan ha en pissig dag och det kan gå ut över oss vanliga människor.
    Poliser som ska vara samhällets trygghet tycker man ju ska ha större tålamod, empati och medmänsklighet.

Men handen på hjärtat skulle du vilja jobba som polis idag?
    I Sverige? Så som det ser ut idag? Ingen respekterar poliserna längre. Trots att många av dem riskerar sina liv för oss varje dag, dygnet runt.

Dra inte alla över kant! Gå med i en politisk parti och försök förändra systemet om du vill ha förändring, nu pratar jag inte om att du ska gå med i en liten politisk parti gå med i en stor
    där kanske du kan göra dig hörd.

Givetvis skall man inte kränka människor.
    Jag tycker TS ska ringa polisens chef. Och prata med dem.
    Du kanske får mer förklaring än vad ni har fått.
    Lycka till.

• Anonym (JUL)

Och så här i juletider så är jag tacksam om de kontrollerar förarna extra noga m tanke på hur många fler det är som dricker under stor helgerna. Inte kul liksom när man har små barn och man ska åka till mormor o morfar och rattfyllon kör in i in..

hellre en för många tester, än en för lite...
    jag skulle då vilja inte bli den familj som drabbas av
    en rattfyllo...

Svar på tråden Polis övergrepp