• Anonym (Kränkt)

Polis övergrepp

Min sambo skulle skjutsa en granne till affären igår eftermiddag och blev påhoppad på parkeringen utanför affären av en gående sivilpolis. Hon frågade hur det var här då och min sambo talade om att allt var bra. Då visade hon sin bricka och ringde efter en polisbil som skulle komma med en alko mätare. Han fick blåsa och allt var ok, men blev utsliten ur bilen och fick ställa sej med fötterna brett isär o händerna på polisbilens tak och blev visiterad. Han blev behandlad som värsta brottslingen. Han blev tvingad att följa med för att lämna urin o blod för drogtest för att polisen påstod att han hade röda ögon.Inte heller det prover gav något utslag. De ringer mej som var kvar hemma och talar om att min sambo är hos polisen och ska prata lite, men någon annan förklaring fick jag inte. Det värsta är att min sambo känner sej oerhört kränkt och utsatt och har inte ens fått en ursäkt eller förklaring av den polis som först påstod att han var onykter och hade tagit droger. Till saken hör att inte NÅGON av oss har ens testat droger och alltid tagit avstånd från sånt och uppfostrat våra barn att tänka som oss. Vi är över 50 år. Får verkligen polisen bete sej hur som helst ostraffat. Jag är dessutom hjärtsjuk och får inte oroas i onödan då jag får en attack av oro och stress, och det fick jag så min sambo hittade mej på golvet när han kom hem. Efter medesinering piggnar jag alltid till tack o lov men man kan ju bara tänka sej hur rädd min sambo blev.

• Svar på tråden Polis övergrepp
  • Anonym

Tyvärr så finns det väl skitstövlar inom alla yrkesgrupper. Dock anser jag att bättre att ta in för provtagning en gång för mycket än en för lite.

Sen är det din sambos version TS som vi får. Eller egentligen din. Sen undrar jag hur poliserna skulle veta att du inte får oroas i onödan?!

De få gånger jag har haft kontakt med polisen har dom varit mycket trevliga och inte visat tillstymelse till att vilja utöva nån makt. Därmed inte sagt att det inte händer.

• romani princess
    Sniglar och Krut skrev 2008-12-22 20:21:42 följande:
    Men dom förväntade sig nog inte att du skulle duka fram bullar och sätta på kaffepannan då heller. Det är ju liksom okej att man blir rädd och att reaktionen är att man blir arg.
    hehe..jo..dessutom låg jag o sov o de bulta på dörren jättehårt, de ringde inte ens på som vanligt..sen var de civila o jag trodde de var några albaner som var ute efter min karl då jag såg dem genom fönstret så jag våga inte öppna, o så låser de bara upp dörren o stövlar in ..liiite chockad (lååång historia varför albanerna skulle bråka me  oss, men det hade med den falska anmälan att göra iaf..står i min blogg allt, orkar inte dra upp det här)

Fast de var schyssta då de var här, hade med en kvinna som prata med mig i lugn o ro medan de andra kolla om mannen va hemma..fast jag svara helt psykstört på frågorna, kom ut saker som var osanna..var kortslutning typ
  • Sniglar och Krut
    romani princess skrev 2008-12-22 20:43:55 följande:
    hehe..jo..dessutom låg jag o sov o de bulta på dörren jättehårt, de ringde inte ens på som vanligt..sen var de civila o jag trodde de var några albaner som var ute efter min karl då jag såg dem genom fönstret så jag våga inte öppna, o så låser de bara upp dörren o stövlar in ..liiite chockad (lååång historia varför albanerna skulle bråka me  oss, men det hade med den falska anmälan att göra iaf..står i min blogg allt, orkar inte dra upp det här) Fast de var schyssta då de var här, hade med en kvinna som prata med mig i lugn o ro medan de andra kolla om mannen va hemma..fast jag svara helt psykstört på frågorna, kom ut saker som var osanna..var kortslutning typ
    Usch, jag kan knappt föreställa mig hur det skulle kännas om det kom ett gäng poliser för en husis. Obehagligt på alla sätt och vis. Antar att deet ordnade sig då anmälan var falsk, hoppas allt gick bra!
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Anonym (FFL)

Fanns inget med mig eller min son som påvisade brott, de va bara för o jävlas

Soulie skrev 2008-12-22 16:11:49 följande:
    Anonym (FFL) skrev 2008-12-22 15:28:12 följande: tror inte dom säger någonstans varför sådär faktiskt, utan dom försöker väl "stoppa brottet" sedan fråga varför om det har varit ett brott. lr? (:
  • Sniglar och Krut
    Anonym (FFL) skrev 2008-12-22 21:36:09 följande:
    Fanns inget med mig eller min son som påvisade brott, de va bara för o jävlas
    KNAPPAST bara för att jävlas. men det är ju intressant att folk på allvar tror att det kutar omkring poliser i lekparker som haffar folk för att jävlas

Nej, det kanske inte fanns nånting med dig som tydde på nånting. Mer än att du kan ha varit lik den dom egentligen letade efter. Det kan finnas tusen anledningar som man aldrig får veta av olika orsaker.
  • Anonym (FFL)

Ehm, var du där? Hände det dig? Ne just de, det var ju jag som var utsatt
    Sniglar och Krut skrev 2008-12-22 22:02:50 följande:

KNAPPAST bara för att jävlas. men det är ju intressant att folk på allvar tror att det kutar omkring poliser i lekparker som haffar folk för att jävlas Nej, det kanske inte fanns nånting med dig som tydde på nånting. Mer än att du kan ha varit lik den dom egentligen letade efter. Det kan finnas tusen anledningar som man aldrig får veta av olika orsaker.
  • Sniglar och Krut
    Anonym (FFL) skrev 2008-12-22 22:07:40 följande:
    Ehm, var du där? Hände det dig? Ne just de, det var ju jag som var utsatt Sniglar och Krut skrev 2008-12-22 22:02:50 följande:
    Nej, jag var inte där. Men man behöver inte ha varit på plats för att förstå att dom inte ringer till piketen för att jävlas.
    Tror du verkligen det på största allvar?
  • Vasen

Jag har också mest träffat på trevliga poliser. Eller mest, bara trevliga poliser. En gång som "brottsling", några gånger som utsatt för brott, och vid något tillfälle som vittne.

Jag har blivit rädd för polisen en gång, då var jag i min atelje, som låg i en källarlokal i ett ganska slitet gammal industriområde här i Malmö. Jag hade musik i hörlurar och inne i det jag gjorde. Helt plötsligt slängs dörren upp och ett mindre gäng stormar in i lokalen. Det visade sig vara polisen som gjorde en husrannsakan. Ett mcgäng hyrde lokalen bredvid min som lager och de sökte igenom hela den gamla industrin, för säkerhets skull vad jag förstår. Jag tror att pulsen var uppe i 180 när jag såg dem storma in genom dörren, och polisen körde mig faktiskt hem när de var klara för de tyckte att jag såg så skakig ut .

• Anonym (FFL)

Såg att du inte är partisk så inte lönt att diskutera
    Sniglar och Krut skrev 2008-12-22 22:34:04 följande:

Nej, jag var inte där. Men man behöver inte ha varit på plats för att förstå att dom inte ringer till piketen för att jävlas. Tror du verkligen det på största allvar?
  • Anonym (Realist)

FFL: Fick du en förklaring när det visade sig att det inte va ngt? Det kan ju finnas rätt många skäl till varför du blev stoppad.. Ngt annat brott kan ha hänt där de gått ut med ett signalement som stämmer överens med dig, en barnvagn som liknar din kan ha blivit stulen osv..
    Nu är det här andrahandsuppgifter men en kompis syrra blev för några månaders sedan kontrollerad när hon cyklade med sin dotter i barnstolen. Hon fick dock förklaringen att någon ringt 112 då den personen tyckt att hon såg full ut när hon cyklade då hon hade sitt barn där.. så det kan finnas tusentals anledningar till varför du blev stoppad.

En parantes oxå är ju att även om jag inte var där så kan jag garantera att piketen inte kom dit för att kontrollera dig!!
    Piketen är en särskild insatsstyrka inom polisen som nästan uteslutande arbetar med grovt kriminella (typ mc-gäng osv) eller extremt farliga personer.. De håller inte på med "små-brottslingar" och såvida polisen inte fått uppgifter att du bär en AK5:a i barnvagnen så kommer inte piketen dit
    Möjligtvis att det var en polisbuss då men någon piket var det garanterat inte..

Jag tror de flesta poliser själva har barn och såvida du inte har gjort dig mkt känd i ditt område så har jag svårt o tro att de bara rusar ut i parker o jävlas med småbarnsföräldrar..
    Kan ju inte säga att det inte är så men tvivlar starkt...

Svar på tråden Polis övergrepp