• Anonym (Kränkt)

Polis övergrepp

Min sambo skulle skjutsa en granne till affären igår eftermiddag och blev påhoppad på parkeringen utanför affären av en gående sivilpolis. Hon frågade hur det var här då och min sambo talade om att allt var bra. Då visade hon sin bricka och ringde efter en polisbil som skulle komma med en alko mätare. Han fick blåsa och allt var ok, men blev utsliten ur bilen och fick ställa sej med fötterna brett isär o händerna på polisbilens tak och blev visiterad. Han blev behandlad som värsta brottslingen. Han blev tvingad att följa med för att lämna urin o blod för drogtest för att polisen påstod att han hade röda ögon.Inte heller det prover gav något utslag. De ringer mej som var kvar hemma och talar om att min sambo är hos polisen och ska prata lite, men någon annan förklaring fick jag inte. Det värsta är att min sambo känner sej oerhört kränkt och utsatt och har inte ens fått en ursäkt eller förklaring av den polis som först påstod att han var onykter och hade tagit droger. Till saken hör att inte NÅGON av oss har ens testat droger och alltid tagit avstånd från sånt och uppfostrat våra barn att tänka som oss. Vi är över 50 år. Får verkligen polisen bete sej hur som helst ostraffat. Jag är dessutom hjärtsjuk och får inte oroas i onödan då jag får en attack av oro och stress, och det fick jag så min sambo hittade mej på golvet när han kom hem. Efter medesinering piggnar jag alltid till tack o lov men man kan ju bara tänka sej hur rädd min sambo blev.

• Svar på tråden Polis övergrepp
  • Anonym

ja, han var apfull.. och visst ta honom för vad han gjorde, men varför slå honom?

• Anonym (Realist)

Klart man får skriva det! Men "övervåld" är aldrig befogat. Våld däremot kan vara befogat
    Alltså, har det gått till så är det ju självklart jättefel o ska anmälas! Det där med att det är totalt onödigt att anmäla poliser stämmer inte. Läser min polares "polistidning" som kommer varje månad o visst är det poliser som blir åtalade o "åker dit".
    Rötägg finns i all grupper... Det finns svin som på kvällarna köper sex eller gör annat skit o som sen sitter i domstolen o dömer andra. Läkare som utnyttjar sin ställnig osv.. Listan kan göras lång...
    Är övertygad om att det finns rötägg inom polisen men att de flesta inte är det. Och de som inte är det är säkert bara tacksamma om rötäggen försvinner!

• Anonym (Realist)

Anonym: Men är du säker på att det gick till så? Var du där? Det är lite det jag menar med det jag skrivit tidigare.. Dvs att många överdriver/hittar på/undviker att berätta vad DE gjorde innan de isf fick ett batongslag över ryggen..
    Jag påstår inte att din kompis ljuger men om du pratat med poliserna så finns det nog en stor chans att de kommer med en version som inte riktigt stämmer överens med din polare...

För det första så åker man inte in i cell för att man pissat ute, utan för att man i kombination e apfull oxå. Ett rutinarbete för poliser som de säkert gör flera ggr/kväll. Skulle de slå alla med batonger i ryggen som de lägger i fyllecell? Jag e skeptisk...

Jag såg ett polisingripande i sthlm för några år sen på en mindre gata.. En hyfsat känd person var asplakat och totalvägrade att gå in i polisbilen.. Han spretade med både armar och ben o poliserna tog i så svetten lackade för att få in honom i bilen. Han tog då tag i den kvinnliga polisens tofs o började slita som en galning.. Den manliga polisen försökte bända upp hans fingrar men kampen höll säkert på i 1 min och den kvinnliga polisen skrek "aj" svinhögt och låg nästan på marken samtidigt som mannen drog i hennes hår..
    De fick tillslut in honom i bilen och sen åkte de därifrån..
    Kan säga att den personen är någon som om jag berättade hur han betett sig så hade jag aldrig blivit trodd.. Folk skulle aaaldrig kunna tro att denna fina person skulle kunna bete sig så..
    Vad jag vill komma till är att även folk man inte vill tro det om (trevliga kändisar/sin morsa/son/bästa vän etc) så talar de inte alltid sanning och man kan ALDRIG veta om man inte varit med!

• Anonym (makt?)

Tror dom flesta flackar med blicken när man får föra ögonen så långt till höger respektive vänster och håla kvar i ca 1 minut med 3 galna poliser som står runt en..

så nästa gång du åker bil och du lyckas att inte flacka med blicken så klarar du dej nog..

Soulie skrev 2008-12-22 08:12:29 följande:
    Anonym (makt?) skrev 2008-12-21 20:58:38 följande:
    ehm ja flackar du med blicken då du ska följa en penna så är det väl inte så konstigt att dom dubbelkollar?tror även jag att det ej var övergrepp av polisen på ts man, tror det var rutin
  • Soulie

Anonym (makt?) skrev 2008-12-22 10:00:27 följande:

Tror dom flesta flackar med blicken när man får föra ögonen så långt till höger respektive vänster och håla kvar i ca 1 minut med 3 galna poliser som står runt en.. så nästa gång du åker bil och du lyckas att inte flacka med blicken så klarar du dej nog..
    citerar en annan här som jag håller med: det anonym (makt) skrev ang att han blev medtagen för att hans ögon flackade så är det så att när man gör "penn-testet" (inte bara poliser som gör det) så är det vissa typer av droger där ögonen flackar. DET i sig är en anledning att man inte kan utesluta narkotikaintag så i det fallet gjorde de helt rätt.

har gjort det testat själv, vet inte om jag flackade eller inet men dom sa inget efter det iaf (:
  • Anonym (xxxx)

Min sambo och många av hans vänner var kriminella i sena tonåren och i början av de 20. Alla är en bra bit över 30 idag, gifta med barn, egna firmor osv. Ändå kan polisen inte låta dom vara ifred. I flera fall handlar det om rena trakasserier. En kille brukar ha en polisbil väntandes utanför sitt hus varje dag. Dom tar in honom på pissprov ca varannan dag bara för att jäklas så han kommer försent till jobbet. Dom har satt det i system. Han skulle på semester och höll på att missa planet för han blev stoppad på väg till flygplatsen. Han blev stoppad på väg hem från flygplatsen oxå. Han tar inte ens droger. Festade en del för ca 8 år sen.
    Men det finns poliser som tar det här personligt och som stör sig på att det går bra för vissa. Poliser är inte så ärliga som folk vill tro. Vet flera gånger när polisen stoppat bekanta och plockat av dom pengar och stoppat dom i fickan med ett spydigt tack så mycket. Killarna vet att dom har ett brottsregister och anmäler inte. Ingen skulle tro dom. Folk skulle nog bli förvånade om dom visste hur en del poliser arbetar.

• Soulie

Anonym (xxxx) skrev 2008-12-22 10:46:28 följande:

Min sambo och många av hans vänner var kriminella i sena tonåren och i början av de 20. Alla är en bra bit över 30 idag, gifta med barn, egna firmor osv. Ändå kan polisen inte låta dom vara ifred. I flera fall handlar det om rena trakasserier. En kille brukar ha en polisbil väntandes utanför sitt hus varje dag. Dom tar in honom på pissprov ca varannan dag bara för att jäklas så han kommer försent till jobbet. Dom har satt det i system. Han skulle på semester och höll på att missa planet för han blev stoppad på väg till flygplatsen. Han blev stoppad på väg hem från flygplatsen oxå. Han tar inte ens droger. Festade en del för ca 8 år sen. Men det finns poliser som tar det här personligt och som stör sig på att det går bra för vissa. Poliser är inte så ärliga som folk vill tro. Vet flera gånger när polisen stoppat bekanta och plockat av dom pengar och stoppat dom i fickan med ett spydigt tack så mycket. Killarna vet att dom har ett brottsregister och anmäler inte. Ingen skulle tro dom. Folk skulle nog bli förvånade om dom visste hur en del poliser arbetar.
    låter lite som en roman men är det såhär så ska dom helt klart anmäla
  • Anonym (xxxx)

Jo jag skulle kunna skriva en roman om allt jag hört. Intressant läsning skulle det bli i alla fall.

• Anonym

Anonym (xxxx) skrev 2008-12-22 10:46:28 följande:

Min sambo och många av hans vänner var kriminella i sena tonåren och i början av de 20. Alla är en bra bit över 30 idag, gifta med barn, egna firmor osv. Ändå kan polisen inte låta dom vara ifred. I flera fall handlar det om rena trakasserier. En kille brukar ha en polisbil väntandes utanför sitt hus varje dag. Dom tar in honom på pissprov ca varannan dag bara för att jäklas så han kommer försent till jobbet. Dom har satt det i system. Han skulle på semester och höll på att missa planet för han blev stoppad på väg till flygplatsen. Han blev stoppad på väg hem från flygplatsen oxå. Han tar inte ens droger. Festade en del för ca 8 år sen. Men det finns poliser som tar det här personligt och som stör sig på att det går bra för vissa. Poliser är inte så ärliga som folk vill tro. Vet flera gånger när polisen stoppat bekanta och plockat av dom pengar och stoppat dom i fickan med ett spydigt tack så mycket. Killarna vet att dom har ett brottsregister och anmäler inte. Ingen skulle tro dom. Folk skulle nog bli förvånade om dom visste hur en del poliser arbetar.
    Verkligen?!

Om de fortfarande är så pass övervakade av polisen har de kanske inte helt rent mjöl i påsarna.
    Om det är 10 år sen de "festade" så syns det väl inte så mkt i deras belastningsregister idag.
  • Anonym (Realist)

XXXX:Så polisen avställer 1 bil/dag för att trakassera en person som var kriminell för 10 år sen? Vad är det för "polis-land" ni bor i som har resurser till det?
    Sorry.. men jag tror det är föga troligt att polisen bryr sig om personer som varit hederliga i 10 år... Det finns liksom tillräckligt med kriminella idag för att hinna med att trakassera gamla...

Vi är så jäkla regelrätta i det här landet (vilket naturligtvis är bra)och vår polis är nog en av de minst korrupta i hela världen... Ofta gnälls det ju över att svensk polis är för mesiga men samtidigt är det brutala svin då som snor pengar av folk *förvirrande*

Svar på tråden Polis övergrepp