• Anonym (Kränkt)

Polis övergrepp

Min sambo skulle skjutsa en granne till affären igår eftermiddag och blev påhoppad på parkeringen utanför affären av en gående sivilpolis. Hon frågade hur det var här då och min sambo talade om att allt var bra. Då visade hon sin bricka och ringde efter en polisbil som skulle komma med en alko mätare. Han fick blåsa och allt var ok, men blev utsliten ur bilen och fick ställa sej med fötterna brett isär o händerna på polisbilens tak och blev visiterad. Han blev behandlad som värsta brottslingen. Han blev tvingad att följa med för att lämna urin o blod för drogtest för att polisen påstod att han hade röda ögon.Inte heller det prover gav något utslag. De ringer mej som var kvar hemma och talar om att min sambo är hos polisen och ska prata lite, men någon annan förklaring fick jag inte. Det värsta är att min sambo känner sej oerhört kränkt och utsatt och har inte ens fått en ursäkt eller förklaring av den polis som först påstod att han var onykter och hade tagit droger. Till saken hör att inte NÅGON av oss har ens testat droger och alltid tagit avstånd från sånt och uppfostrat våra barn att tänka som oss. Vi är över 50 år. Får verkligen polisen bete sej hur som helst ostraffat. Jag är dessutom hjärtsjuk och får inte oroas i onödan då jag får en attack av oro och stress, och det fick jag så min sambo hittade mej på golvet när han kom hem. Efter medesinering piggnar jag alltid till tack o lov men man kan ju bara tänka sej hur rädd min sambo blev.

• Svar på tråden Polis övergrepp
  • Anonym (makt?)

Det är just det där med en ursäkt som jag saknar och deras beteende,. står och anklagar en för att vara missbrukare, blir medtagen för blodprov, blir ifråntagen bilnykeln, "utskämd" i ens bostadsområde, varför? jo för att blicken flackade vid penntricket!!!! och inte hade jag några droger i kroppen och blicken flackade inte när jag kom hem..

Sen fick jag stå ganska länge ute i klädd en tunika och strumpbyxor och det var minus grader så jag frös ganska rejält och då säger en brud snut att jag man klär sig ju efter vad man är!

Tycker inte riktigt att polisen är som dom borde..

Sen det här att man blir trakaserad fast folk har lämnat sina gamla liv vet jag att det stämmer till max. Dom jävlas med folk i den här stan också. Vet ju dock inte om dom avstätter en bil för bevakning men ser dom personer med ett kriminellt förflutet så tar polisen med dom 9 ggr av 10.

• Ilonasmamma

Soulie skrev 2008-12-22 13:37:05 följande:

Ilonasmamma skrev 2008-12-22 13:34:59 följande:
    hm okej, vill bara veta vart ni får statistiken ifrån.. någon? (:
    bara det att jag har blivit stoppad flera ggr i våra gammla bmw och andra gammla bilar och aldrig blivit stoppad i nån av våra nyare bilar..trots att jag åker mer bil nu och haft de i 1 respektive 3 år
  • Soulie

Ilonasmamma skrev 2008-12-22 13:52:48 följande:

Soulie skrev 2008-12-22 13:37:05 följande:
    bara det att jag har blivit stoppad flera ggr i våra gammla bmw och andra gammla bilar och aldrig blivit stoppad i nån av våra nyare bilar..trots att jag åker mer bil nu och haft de i 1 respektive 3 år
    var ju inte direkt statistik som var givande direkt /: har blivit stoppad med båda bilarna jag har haft och jag har varken en gammal skruttsaab eller bmw (:
  • Anonym (FFL)

jag blir stoppad när ja går ett par ggr i månaden, till o me när ja gått med vagn o son. har street/skate stil

Anonym skrev 2008-12-22 11:42:00 följande:
    Anonym (jobbigt) skrev 2008-12-22 11:37:37 följande: Vi har nog alla olika erfarenheter. För jag har aldrig blivit stoppad av polisen på gatan. Dock har jag blivit stoppad i trafikkontroller och fått blåsa men då har dom alltid varit trevliga. Jag har heller aldrig varit med om att polisen kommit hem till mig och om de gjorde det så skulle jag nog fundera på anldningen innan jag blev upprörd på poliserna. Vad är det för klädsel man har om man blir stoppad på gatan bara för sina kläders skull?
  • Soulie

Anonym (FFL) skrev 2008-12-22 14:28:57 följande:

jag blir stoppad när ja går ett par ggr i månaden, till o me när ja gått med vagn o son. har street/skate stil
    alla har väl blivit stoppade någongång säkert oavsett stil så (:
  • Anonym (FFL)

är väl beroende på hur och varför man stoppas, vilken tid o var man e som gör de ok?

Soulie skrev 2008-12-22 15:07:07 följande:
    Anonym (FFL) skrev 2008-12-22 14:28:57 följande: alla har väl blivit stoppade någongång säkert oavsett stil så (:
  • Soulie

Anonym (FFL) skrev 2008-12-22 15:09:37 följande:

är väl beroende på hur och varför man stoppas, vilken tid o var man e som gör de ok?
    nja varför stoppades du och vad gjorde dom?
  • Anonym (FFL)

Jag gick en gång med min son i parken, och när ja vägrade släppa vagnen kallade dom på piken fick ingen förklaring till varför jag skulle släppa vagnen och gå bort från den av dom .
    Däremot när piken kom så va de me en gubbe som va lugn o trevlig. Va ett missförstånd av nått slag.
    Har blivit stoppad när jag gått från jobb , när jag handlat på MCd och varit på väg hem då fick ja visa upp inehållet i påsen hehe.
    Däremot har jag blivit stoppad med bil som var stulen i yngre dagar och kom undan med en varning för trasig lampa Levde jävel förr

Soulie skrev 2008-12-22 15:14:58 följande:
    Anonym (FFL) skrev 2008-12-22 15:09:37 följande: nja varför stoppades du och vad gjorde dom?
  • HelenaMaria

Inte skulle jag vilja bli stoppad på allmän plats och ombedd att följa med till polisstationen. Det är faktiskt Gestapo-fasoner tycker jag. Det är skillnad om man kör bil eller MC och ser "konstig" ut, men om man går omkring ska man F-n i mig få se ut hur man vill. Polisen ska skita i om jag har röda ögon eller dreadlocks, det är inte deras bekymmer!

• Soulie

Anonym (FFL) skrev 2008-12-22 15:19:44 följande:

Jag gick en gång med min son i parken, och när ja vägrade släppa vagnen kallade dom på piken fick ingen förklaring till varför jag skulle släppa vagnen och gå bort från den av dom . Däremot när piken kom så va de me en gubbe som va lugn o trevlig. Va ett missförstånd av nått slag. Har blivit stoppad när jag gått från jobb , när jag handlat på MCd och varit på väg hem då fick ja visa upp inehållet i påsen hehe. Däremot har jag blivit stoppad med bil som var stulen i yngre dagar och kom undan med en varning för trasig lampa Levde jävel förr
    ja se där , du lyckades vrida ett missförstånd till att dom bara hade stoppat dig hip som happ ;D
    troligtvis hade väl någon stulat något i barnvagnen och så hittade dom dig o måste kolla (:
Svar på tråden Polis övergrepp