• Anonym (Kränkt)

Polis övergrepp

Min sambo skulle skjutsa en granne till affären igår eftermiddag och blev påhoppad på parkeringen utanför affären av en gående sivilpolis. Hon frågade hur det var här då och min sambo talade om att allt var bra. Då visade hon sin bricka och ringde efter en polisbil som skulle komma med en alko mätare. Han fick blåsa och allt var ok, men blev utsliten ur bilen och fick ställa sej med fötterna brett isär o händerna på polisbilens tak och blev visiterad. Han blev behandlad som värsta brottslingen. Han blev tvingad att följa med för att lämna urin o blod för drogtest för att polisen påstod att han hade röda ögon.Inte heller det prover gav något utslag. De ringer mej som var kvar hemma och talar om att min sambo är hos polisen och ska prata lite, men någon annan förklaring fick jag inte. Det värsta är att min sambo känner sej oerhört kränkt och utsatt och har inte ens fått en ursäkt eller förklaring av den polis som först påstod att han var onykter och hade tagit droger. Till saken hör att inte NÅGON av oss har ens testat droger och alltid tagit avstånd från sånt och uppfostrat våra barn att tänka som oss. Vi är över 50 år. Får verkligen polisen bete sej hur som helst ostraffat. Jag är dessutom hjärtsjuk och får inte oroas i onödan då jag får en attack av oro och stress, och det fick jag så min sambo hittade mej på golvet när han kom hem. Efter medesinering piggnar jag alltid till tack o lov men man kan ju bara tänka sej hur rädd min sambo blev.

• Svar på tråden Polis övergrepp
  • Odeys

Ifall ni är osäkra på ifall det är sex poliser i en buss eller en piketstyrka som bryter upp er mot en vägg finns det ett par saker ni kan kolla efter.Den här tex:

hem.wtnord.net/k06645/Armemblem/Piketens.jpg

Saknas utbildningstecknet på ärmen kan du vara väldigt säker på att det inte är piketen som trålar

• Anonym (Realist)

Odeys: Helt rätt! Lite lättare att kolla efter oxå
    Piketen har även oftast en stege på bussen vilket andra bussar inte har..

• Anonym

Jag kan ju känna att det skulle kännas kränkande om min man blev tagen till polisstationen för att man misstänkte att han var drogpåverkad. Jag är en kritiskt och logiskt tänkande vuxen människa så jag förstår att även poliser kan göra misstag. Hellre en gång för mycket än en gång för lite!

Jag fick blåsa en gång när jag var gravid samt visa körkorteT, bad poliserna ta fram min väska från baksätet då jag inte nådde den och de stod länge och diskuterade med varandra och sa sedan till mig att de måste vara försiktiga för det händer att folk har ilska hundar i sina bilar. Vi har mörka tonade rutor i vår bil så de kunde inte se in. Jag kunde ha blivit kränkt av detta, men jag valde att inte bli det.

• Anonym

Naturligtvis är det skillnade på att få blåsa på plats och att bli tagen till stationen men det handlar mycket hur man själv väljer att ta situationen.

• Anonym (*)

Anonym skrev 2008-12-26 13:42:08 följande:

Jag kan ju känna att det skulle kännas kränkande om min man blev tagen till polisstationen för att man misstänkte att han var drogpåverkad. Jag är en kritiskt och logiskt tänkande vuxen människa så jag förstår att även poliser kan göra misstag. Hellre en gång för mycket än en gång för lite!Jag fick blåsa en gång när jag var gravid samt visa körkorteT, bad poliserna ta fram min väska från baksätet då jag inte nådde den och de stod länge och diskuterade med varandra och sa sedan till mig att de måste vara försiktiga för det händer att folk har ilska hundar i sina bilar. Vi har mörka tonade rutor i vår bil så de kunde inte se in. Jag kunde ha blivit kränkt av detta, men jag valde att inte bli det.
    Till saken hör att polisen inte gjort något misstag. POlis har rätt att ta in folk för provtagning om man misstänker drogpåverkan etc. Visar det sedan negativt så är det iallafall inget misstag utan polisen har gjort sitt jobb.
  • Sniglar och Krut
    Anonym (FFL) skrev 2008-12-26 09:28:11 följande:
    du är pinsamt rolig att läsa inlägg från. Sniglar och Krut skrev 2008-12-25 12:08:11 följande:
    Nånting sånt hade jag faktiskt väntat mig från ditt håll nu. Att fortsätta hävda att piketen kom farandes efter dig i parken börjar väl kanske kännas en aning pinsamt, även ör dig.

Piketen.
    Haha!
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Anonym (FFL)

Det ända som är pinsamt är du, du som tror dig veta vad som hänt mig Men visst, jag kan bjuda på att du kan få tro att du vet bäst. Du verkar behöva hävda dig i ditt dryga liv . Precis som många andra stammisar på FL.
    Sniglar och Krut skrev 2008-12-26 15:48:48 följande:

Nånting sånt hade jag faktiskt väntat mig från ditt håll nu. Att fortsätta hävda att piketen kom farandes efter dig i parken börjar väl kanske kännas en aning pinsamt, även ör dig. Piketen. Haha!
  • Anonym (Realist)

FFL: Nu e vi ju lite OT men du har ju bara skrivit lite kortfattat vad som hände..
    Så som du skrivit så får du det att låta som att du lugnt o stilla promenerat i parken med din son i barnvagn.. Upp från ingenstans kommer polien o begär förstärkning från piketen som kommer dit o jävlas med dig..
    Du får någon form av förklaring från en polis att det är ngt missförstånd men du menar att de gjort allt detta bara för att jävlas..
    Tycker du det är konstigt att andra ställer sig frågande till den här berättelsen?

Om du hade skrivit att förklaringen du fick till missförståndet var att de tagit fel på person eller likande så hade jag absolut trott på dig o även förstått varför de stoppade dig!
    Men att de inte haft någon grund för att kontrollera dig, förutom att de var lite "sugna på o jävlas" känns inte trovärdigt..

Jag är uppriktigt nyfiken på vad förklaringen var som du fick!! Berätta gärna!
    Jag är även uppriktigt nyfiken på varför piketen skulle göra ett undantag (för att bråka med barnvagnsföräldrar ÄR inte ngt de sysslar med) o bråka med just dig (och nä.., att du bär alternativa kläder är inget som piketen bryr sig om)...
    Finns det inte någon vettig förklaring (som t ex att du har misstagits vara en annan de letar efter eller liknande) till att piketen isf var där så kan inte jag komma på någon annan förklaring än att de fått ett kollektivt hjärnsläpp i bussen...

Jag upprepar mig att OM det var piketen som var där så har de haft en anledning som du kanske inte fick förklaring till..
    För att de bara ville jävlas med en pappa som är ute o går med sin son kommer jag aldrig att tro på..

• Anonym (FFL)

För att de bara ville jävlas med en pappa som är ute o går med sin son kommer jag aldrig att tro på..

så är det ju lönt o skriva mer? ne tror inte de

• Anonym (Realist)

Men förklara då! Vad gav polisen dig för föklaring? För du har ju skrivit att du fick en.. Sa de "Jo, det är ett missförstånd, men samtidigt vill vi bara jävlas lite.. Vill du inte skriva vad det var för förklaring du fick?
    Har du verkligen tagit med ALLA detaljer i den där parkhistorien?
    Har det där hänt dig så är du den enda jag någonsin hört talas om som helt obefogat blivit terrad av polisen enbart för att de vill jävlas "bara sådär... en stillsam promenad i parken"...

Inte lönt att skriva mer eller har du inget o skriva?

Svar på tråden Polis övergrepp