• Anonym (Kränkt)

Polis övergrepp

Min sambo skulle skjutsa en granne till affären igår eftermiddag och blev påhoppad på parkeringen utanför affären av en gående sivilpolis. Hon frågade hur det var här då och min sambo talade om att allt var bra. Då visade hon sin bricka och ringde efter en polisbil som skulle komma med en alko mätare. Han fick blåsa och allt var ok, men blev utsliten ur bilen och fick ställa sej med fötterna brett isär o händerna på polisbilens tak och blev visiterad. Han blev behandlad som värsta brottslingen. Han blev tvingad att följa med för att lämna urin o blod för drogtest för att polisen påstod att han hade röda ögon.Inte heller det prover gav något utslag. De ringer mej som var kvar hemma och talar om att min sambo är hos polisen och ska prata lite, men någon annan förklaring fick jag inte. Det värsta är att min sambo känner sej oerhört kränkt och utsatt och har inte ens fått en ursäkt eller förklaring av den polis som först påstod att han var onykter och hade tagit droger. Till saken hör att inte NÅGON av oss har ens testat droger och alltid tagit avstånd från sånt och uppfostrat våra barn att tänka som oss. Vi är över 50 år. Får verkligen polisen bete sej hur som helst ostraffat. Jag är dessutom hjärtsjuk och får inte oroas i onödan då jag får en attack av oro och stress, och det fick jag så min sambo hittade mej på golvet när han kom hem. Efter medesinering piggnar jag alltid till tack o lov men man kan ju bara tänka sej hur rädd min sambo blev.

• Svar på tråden Polis övergrepp
  • Anonym

Anonym (jobbigt) skrev 2008-12-22 11:49:45 följande:

Anonym skrev 2008-12-22 11:42:00 följande:
    va en artikel serie tidigare iår i ngn av de störe tidningarna med tillhörande tv klipp..det några svartklädda ungdomar i alternativa frisyer...varav en hade blivit tillsagd att pissa i mugg där de var, i parken alltså. De hade suttit där på en bänk när två poliser kom fram och tyckte hon hade röda ögon och sa til henne att anledningen att de gick fram va deras klädsel.
    Jaha, det var från en tidningsartikel. Trodde du hade egen erfarenhet.
  • Anonym (Hemskt)

N1klas skrev 2008-12-20 22:47:04 följande:

Skylla på? På vilket sätt menar du då?Det är fakta. Att det smyger sig in skithål överallt är ingen nyhet.Det går heller inte att stoppa förutom när det upptäcks men jag vågar lova att folk inte drar sig för att anklaga polisen för det ena och det andra vilket leder till att de "riktiga fallen" blir svårare att uppmärksamma. Jag har haft väldigt lite kontakt med polisen och de få gånger jag haft det så har det inte varit några problem eller otrevligheter. Jag vet dock att det finns folk som blivit utsatta. Jag vet också att det finns två sidor av historierna.
    Med tanke på det andra du skrev så tycker inte jag att du skall gå in i fler diskutioner!
  • Soulie

Anonym skrev 2008-12-22 11:42:00 följande:
    va en artikel serie tidigare iår i ngn av de störe tidningarna med tillhörande tv klipp..det några svartklädda ungdomar i alternativa frisyer...varav en hade blivit tillsagd att pissa i mugg där de var, i parken alltså. De hade suttit där på en bänk när två poliser kom fram och tyckte hon hade röda ögon och sa til henne att anledningen att de gick fram va deras klädsel.
    sa dom att det var pga deras klädsel? aldrig hört, men ser gärna artikeln om möjligt? (:
  • Anonym (jobbigt)

Soulie skrev 2008-12-22 12:07:02 följande:

sa dom att det var pga deras klädsel? aldrig hört, men ser gärna artikeln om möjligt? (:
    hittar den tyvärr inte och minns inte vilen av de två det va i expressen elelr aftonbladet...och de verkar inte ha ngn sök funktion till det heller.

men det gäller väl bara att det finns rötägg inom polisen oxå..men tycker att polisen borde ha som rutiner att även be om ursäkt när det visar sig att de haft fel...först anklaga och vara brysk om diverse och ta piss och blodprov..hålla folk flera timmar och sen släppa utan ursäkt.
  • Soulie

Anonym (jobbigt) skrev 2008-12-22 12:18:18 följande:

Soulie skrev 2008-12-22 12:07:02 följande:
    hittar den tyvärr inte och minns inte vilen av de två det va i expressen elelr aftonbladet...och de verkar inte ha ngn sök funktion till det heller. men det gäller väl bara att det finns rötägg inom polisen oxå..men tycker att polisen borde ha som rutiner att även be om ursäkt när det visar sig att de haft fel...först anklaga och vara brysk om diverse och ta piss och blodprov..hålla folk flera timmar och sen släppa utan ursäkt.
    visst finns det rötägg överallt, ja man tycker ju att ett "ursäkta besväret" vore ganska lätt att få ut iaf (:

känner mig liet ensam här bland alla anonyma
  • N1klas
    Anonym (Hemskt) skrev 2008-12-22 12:05:10 följande:
    N1klas skrev 2008-12-20 22:47:04 följande: Med tanke på det andra du skrev så tycker inte jag att du skall gå in i fler diskutioner!
    Hur tänker du då?
  • romani princess
    Anonym (Realist) skrev 2008-12-22 09:09:13 följande:
    Romani princess: Som jag skrev tidigare så är det omöjligt för mig att veta hurvida det varit ett polisövergrepp eller ej då jag inte varit på plats utan bara hört en version av händelsen.Jag hänvisar till mitt yrke pga att det i många fall liknar polisens arbete på den punkten att man måste ha varit där för att veta vad som hänt!Exempel: Jag har varit på plats i t ex en lägenhet och det utspelar sig ngt form av händelse där. Senare blir det utredning och en form av förhandling och jag som sett händelsen med egna ögon har då hört mååånga ggr hur folk antingen ljuger rakt av eller åtminstone skriver om historien till deras fördel.Jag hänvisar inte till mitt yrke som källan för mitt ev vetande av TS händelse utan påpekar att det faktiskt är så att man oftast inte kan uttala sig om vad som är sant eller ej då man inte varit på platsen. Ngt som en del i Fl verkar tro.. Man hör en version av en händelse och sen uttalar man sig att det är fruktansvärt att grissnutarna gjorde så.. I verkligheten kanske det var en grissnut men det kan lika väl ha varit en "gris-medborgare".. Förstår du hur jag menar?Ang det du skrev om att din man blev stoppad ofta så arbetar min bästa kompis som sjuksköterska inom hemvården vilket gör att hon åker i sin privata bil mellan lägenheter hela nätterna. Hon är en av de sista att köra en saab 900 och hon blir stoppad minst 2 ggr/v. Kan tillägga att hon är svensk och jätteblond...Min kompis som e polis säger att det är att saab 900 är så lätta att stjäla så man kontrollerar gärna den typen av bilar.. Även bmw är ofta inblandade i brott och det är därför man ofta kontrollerar den typen av bilmärke.. Ofta finns det en förklaring till saker o ting...Min polare har skitstora silikonbröst så kanske stoppar de henne för att de är perversa och vill se ett par schyssta rattar mitt i natten men jag går inte helt på den teorin utan hoppas att det är pga bilmärket Kan iaf säga att jag delvis arbetar med missbruk (finns många yrken som arbetar inom detta ämne) och det anonym (makt) skrev ang att han blev medtagen för att hans ögon flackade så är det så att när man gör "penn-testet" (inte bara poliser som gör det) så är det vissa typer av droger där ögonen flackar. DET i sig är en anledning att man inte kan utesluta narkotikaintag så i det fallet gjorde de helt rätt.
    ja här kollar de visst då bmw o mercedes..plus att de stoppar alla zigenare som kör omkring i skrotbilar också..de kollar reg.nr o ser de att det är en utlänning så stoppar de.
  • Soulie

romani princess skrev 2008-12-22 13:21:08 följande:

ja här kollar de visst då bmw o mercedes..plus att de stoppar alla zigenare som kör omkring i skrotbilar också..de kollar reg.nr o ser de att det är en utlänning så stoppar de.
    jag är skeptisk till det där, kollar du alla dom stoppar och ser att dom exempel inte stoppar något svensk(icke utländskt utseende)? hur man nu kan se det då det är så många svenskar av olika utseende här (:
  • Ilonasmamma

Soulie skrev 2008-12-22 13:24:30 följande:

romani princess skrev 2008-12-22 13:21:08 följande:
    jag är skeptisk till det där, kollar du alla dom stoppar och ser att dom exempel inte stoppar något svensk(icke utländskt utseende)? hur man nu kan se det då det är så många svenskar av olika utseende här (:
    nja bmw stopar de väldigt ofta samt bilar som är skrotiga...tror fakstisk sambon blev stoppade oftare i sin gammla dock rätt fina skruttiga bmw och saab än vi har blivit i den nya´saaben årsmodell -00-

sen åkte vi kke mer bil förut när vi va yngre..hämta polare mitt i nättern ut o bara glida runt...i en skruttig bil med steron på högsta volym.

sen om de kollar reg nr innan eller stoppar bilarna för att de är utlännigar vet jag inte..jag blir själv stoppad i skrutt bil då vi hade det och jag är svenks.
  • Soulie

Ilonasmamma skrev 2008-12-22 13:34:59 följande:

Soulie skrev 2008-12-22 13:24:30 följande:
    nja bmw stopar de väldigt ofta samt bilar som är skrotiga...tror fakstisk sambon blev stoppade oftare i sin gammla dock rätt fina skruttiga bmw och saab än vi har blivit i den nya´saaben årsmodell -00- sen åkte vi kke mer bil förut när vi va yngre..hämta polare mitt i nättern ut o bara glida runt...i en skruttig bil med steron på högsta volym. sen om de kollar reg nr innan eller stoppar bilarna för att de är utlännigar vet jag inte..jag blir själv stoppad i skrutt bil då vi hade det och jag är svenks.
    hm okej, vill bara veta vart ni får statistiken ifrån.. någon? (:
Svar på tråden Polis övergrepp