• Anonym (Kränkt)

Polis övergrepp

Min sambo skulle skjutsa en granne till affären igår eftermiddag och blev påhoppad på parkeringen utanför affären av en gående sivilpolis. Hon frågade hur det var här då och min sambo talade om att allt var bra. Då visade hon sin bricka och ringde efter en polisbil som skulle komma med en alko mätare. Han fick blåsa och allt var ok, men blev utsliten ur bilen och fick ställa sej med fötterna brett isär o händerna på polisbilens tak och blev visiterad. Han blev behandlad som värsta brottslingen. Han blev tvingad att följa med för att lämna urin o blod för drogtest för att polisen påstod att han hade röda ögon.Inte heller det prover gav något utslag. De ringer mej som var kvar hemma och talar om att min sambo är hos polisen och ska prata lite, men någon annan förklaring fick jag inte. Det värsta är att min sambo känner sej oerhört kränkt och utsatt och har inte ens fått en ursäkt eller förklaring av den polis som först påstod att han var onykter och hade tagit droger. Till saken hör att inte NÅGON av oss har ens testat droger och alltid tagit avstånd från sånt och uppfostrat våra barn att tänka som oss. Vi är över 50 år. Får verkligen polisen bete sej hur som helst ostraffat. Jag är dessutom hjärtsjuk och får inte oroas i onödan då jag får en attack av oro och stress, och det fick jag så min sambo hittade mej på golvet när han kom hem. Efter medesinering piggnar jag alltid till tack o lov men man kan ju bara tänka sej hur rädd min sambo blev.

• Svar på tråden Polis övergrepp
  • Anonym

Misstänker dom en drogpåverkan så får dom ta in en person på provtagning.... helt rätt!

• Anonym

får dom verkligen göra så.

låter brutalt..

kolla upp det med polisen .

• Anonym
    Anonym skrev 2008-12-03 09:03:41 följande:
    får dom verkligen göra så.låter brutalt..kolla upp det med polisen .
    Vad är så brutalt???

Han fick följa med och ta blodprov... ser inget brutalt med det...?
  • Anonym

Jag undrar med va som e så farligt, han kanske vinglade till lite på vägen när han körde, verkade stressad och hade röda ögon då e det ju en självklarhet att han skall in på provtagning.

ta helldre in för många än för få tycker jag

• Anonym

Jo tyvärr finns det poliser som älskar att visa vilken makt dom har.

Jag tyckte själv att jag blev illa behandlad av en polis som gav mig en böteslapp för en krock, själva böteslappen va det inget fel på eftersom det var mitt fel (egentligen halkans, men det var ju jag som körde bilen), men hon polisen frågade vad jag kommer få för lön nästa månad. Eftersom jag nyss börjat jobba tyckte jag det var märkligt att fråga vilken lön jag kommer at få, en lön som jag då aldrig sett spåter av ännu. Tog kontakt med en bekant som är polis och han kollade upp med sina kollegor, och hon polisen som gav mig böteslappen hade gjort fel enligt vännens kollegor. Dom skall ydligen räkna enligt föregående halvårs inkomst, inte det som man kommer att få. Så jag överklagade och har ännu inte sett röken av böteslappen, detta var för ett år sedan.

• Anonym (rätt)

Men herregud vad ni stressar upp er. Varför blev han så kränkt över att behöva ta lite prover? Tänk om han varit påverkad då? Det var väl inget farligt heller. Han var ju oskyldig och så fick han gå.

• Anonym (rätt)
    Anonym skrev 2008-12-03 09:04:34 följande:
    Vad är så brutalt???Han fick följa med och ta blodprov... ser inget brutalt med det...?
    precis.. det vore väl betydligt värre att dom sket i att kolla upp personer av "barmhärtighet"
  • Jockelina

TS hur tycker DU att polisen ska arbeta om de ser någon som de misstänker vara drogpåverkad?

• Vasen

Har inte polisen skyldighet att ingripa om de misstänker att någon som är drogpåverkad sätter sig bakom ratten? De kan ju inte veta om personen verkligen är påverkad utan att testa med urin- och blodprov.

• Anonym (rätt)
    Jockelina skrev 2008-12-03 09:16:06 följande:
    TS hur tycker DU att polisen ska arbeta om de ser någon som de misstänker vara drogpåverkad?
    Precis.. hur skulle dom annars ha gjort?
Svar på tråden Polis övergrepp