• Anonym (Kränkt)

Polis övergrepp

Min sambo skulle skjutsa en granne till affären igår eftermiddag och blev påhoppad på parkeringen utanför affären av en gående sivilpolis. Hon frågade hur det var här då och min sambo talade om att allt var bra. Då visade hon sin bricka och ringde efter en polisbil som skulle komma med en alko mätare. Han fick blåsa och allt var ok, men blev utsliten ur bilen och fick ställa sej med fötterna brett isär o händerna på polisbilens tak och blev visiterad. Han blev behandlad som värsta brottslingen. Han blev tvingad att följa med för att lämna urin o blod för drogtest för att polisen påstod att han hade röda ögon.Inte heller det prover gav något utslag. De ringer mej som var kvar hemma och talar om att min sambo är hos polisen och ska prata lite, men någon annan förklaring fick jag inte. Det värsta är att min sambo känner sej oerhört kränkt och utsatt och har inte ens fått en ursäkt eller förklaring av den polis som först påstod att han var onykter och hade tagit droger. Till saken hör att inte NÅGON av oss har ens testat droger och alltid tagit avstånd från sånt och uppfostrat våra barn att tänka som oss. Vi är över 50 år. Får verkligen polisen bete sej hur som helst ostraffat. Jag är dessutom hjärtsjuk och får inte oroas i onödan då jag får en attack av oro och stress, och det fick jag så min sambo hittade mej på golvet när han kom hem. Efter medesinering piggnar jag alltid till tack o lov men man kan ju bara tänka sej hur rädd min sambo blev.

• Svar på tråden Polis övergrepp
  • Anonym (FFL)

Ingen förklaring mer än ett missförstånd, och att gubben erkännde att piketen va onödig att skicka efter .
    Och det var piken, har råkat ut för dom ofta förr.
    Anonym (Realist) skrev 2008-12-23 07:44:52 följande:

FFL: Fick du en förklaring när det visade sig att det inte va ngt? Det kan ju finnas rätt många skäl till varför du blev stoppad.. Ngt annat brott kan ha hänt där de gått ut med ett signalement som stämmer överens med dig, en barnvagn som liknar din kan ha blivit stulen osv.. Nu är det här andrahandsuppgifter men en kompis syrra blev för några månaders sedan kontrollerad när hon cyklade med sin dotter i barnstolen. Hon fick dock förklaringen att någon ringt 112 då den personen tyckt att hon såg full ut när hon cyklade då hon hade sitt barn där.. så det kan finnas tusentals anledningar till varför du blev stoppad. En parantes oxå är ju att även om jag inte var där så kan jag garantera att piketen inte kom dit för att kontrollera dig!! Piketen är en särskild insatsstyrka inom polisen som nästan uteslutande arbetar med grovt kriminella (typ mc-gäng osv) eller extremt farliga personer.. De håller inte på med "små-brottslingar" och såvida polisen inte fått uppgifter att du bär en AK5:a i barnvagnen så kommer inte piketen dit Möjligtvis att det var en polisbuss då men någon piket var det garanterat inte.. Jag tror de flesta poliser själva har barn och såvida du inte har gjort dig mkt känd i ditt område så har jag svårt o tro att de bara rusar ut i parker o jävlas med småbarnsföräldrar.. Kan ju inte säga att det inte är så men tvivlar starkt...
  • Anonym (Realist)

Ok.. Vad konstigt! Nu kanske du bor i dessa områden men piketen finns ju bara i malmö/gbg/sthlm även om de kan åka ut i andra delar oxå..
    Har lite koll på det där o mig veteligen så håller inte piketen på med "småtjafs" utan lite större saker såvida de inte kör rätt in i ngt..
    Många tror att de blir utsatta för piketen då det kommer en polisbuss med flera st poliser i men det är ändå oftast inte någon piket. Men det kan ju ha varit dem i ditt fall då om de nu sa att de var från piketen!

De sa ju till dig att det var någon form av missförstånd o i det begreppet kan ju vara att det faktiskt har funnits skäl att kolla upp dig men att det sen visade sig att det var fel person att kontrollera. Tycker självklart att du borde fått en förklaring mer än att det var ett missförstånd men fick du inte det så behöver det ju inte betyda att de bara jävlades..
    Hade du varit en lokal bråkstake så hade jag oxå kunnat tro att de bara vill jävlas när de kollade dig men inte annars..
    Har fortfarande svårt o tro att poliser bara rent slentrianmässigt springer efter småbarnsföräldrar för o jävlas.. Isf borde ju lekplatser vara rent godiset för poliser att springa in i o det har varken jag eller andra jag känner råkat ut för

• Soulie

Anonym (Realist) skrev 2008-12-23 08:14:04 följande:

Ok.. Vad konstigt! Nu kanske du bor i dessa områden men piketen finns ju bara i malmö/gbg/sthlm även om de kan åka ut i andra delar oxå.. Har lite koll på det där o mig veteligen så håller inte piketen på med "småtjafs" utan lite större saker såvida de inte kör rätt in i ngt.. Många tror att de blir utsatta för piketen då det kommer en polisbuss med flera st poliser i men det är ändå oftast inte någon piket. Men det kan ju ha varit dem i ditt fall då om de nu sa att de var från piketen! De sa ju till dig att det var någon form av missförstånd o i det begreppet kan ju vara att det faktiskt har funnits skäl att kolla upp dig men att det sen visade sig att det var fel person att kontrollera. Tycker självklart att du borde fått en förklaring mer än att det var ett missförstånd men fick du inte det så behöver det ju inte betyda att de bara jävlades.. Hade du varit en lokal bråkstake så hade jag oxå kunnat tro att de bara vill jävlas när de kollade dig men inte annars.. Har fortfarande svårt o tro att poliser bara rent slentrianmässigt springer efter småbarnsföräldrar för o jävlas.. Isf borde ju lekplatser vara rent godiset för poliser att springa in i o det har varken jag eller andra jag känner råkat ut för
    kunde inte hålla med mera (:
  • Anonym (FFL)

bortförklaringar till allt har du, är du kanske polis eller politiker

• Anonym (FFL)
    Svar på #175
    för att jag inte vill förknippas med vad jag gjort så klart
  • Anonym

Man kan faktiskt ringa till polisen och anmäla om man tycker att de använt onödigt mycket våld eller dyl. Blev själv nerbrottad, klöst, handfängslad och uttdragen i snön i bara pyjamas (fick inte ens ta på mig skorna, var barfota) efter att jag haft en rejäl panikångestattack och grannen ringt polisen. Min sambo sa hela tiden till polisen att det inte var någon fara och att han visste hur han skulle hantera mig. En av poliserna påstod att hon arbetat på psyket och minsann visste hur det var.

Kan ju tillägga att när jag kom till psyket och träffade min terapeut hade han svårt att hålla sig för skratt...Alla som har panikångest vet ju att attackerna går över och efter det är man ju som vanligt igen...

Jag anmälde polisen och när jag var hos rättsläkaren och blev undersökt förstod hon inte hur jag kunde ha så mycket blåmärken och var chockad över hur man kunde behandla en ångestpatient på det sättet...

• Soulie

Anonym (FFL) skrev 2008-12-23 08:49:49 följande:

Svar på #175för att jag inte vill förknippas med vad jag gjort så klart
    tycker personligen att man borde stå för det man gjort och bättrat sig, för som det låter har du ju bättrat dig? (:
  • Anonym (makt?)

Men allvarligt ett missförstånd???
    TYcker ni får ge er.. Självklart finns det bra poliser, jag har träffat på många trevliga men också ett antal odrägliga poliser..

Jag vet om mycket av polisens övervåld och otrevliga sätt dom har.
    Men det kanske du också vet??

Anonym (Realist) skrev 2008-12-23 08:14:04 följande:

Ok.. Vad konstigt! Nu kanske du bor i dessa områden men piketen finns ju bara i malmö/gbg/sthlm även om de kan åka ut i andra delar oxå.. Har lite koll på det där o mig veteligen så håller inte piketen på med "småtjafs" utan lite större saker såvida de inte kör rätt in i ngt..Många tror att de blir utsatta för piketen då det kommer en polisbuss med flera st poliser i men det är ändå oftast inte någon piket. Men det kan ju ha varit dem i ditt fall då om de nu sa att de var från piketen!De sa ju till dig att det var någon form av missförstånd o i det begreppet kan ju vara att det faktiskt har funnits skäl att kolla upp dig men att det sen visade sig att det var fel person att kontrollera. Tycker självklart att du borde fått en förklaring mer än att det var ett missförstånd men fick du inte det så behöver det ju inte betyda att de bara jävlades..Hade du varit en lokal bråkstake så hade jag oxå kunnat tro att de bara vill jävlas när de kollade dig men inte annars..Har fortfarande svårt o tro att poliser bara rent slentrianmässigt springer efter småbarnsföräldrar för o jävlas.. Isf borde ju lekplatser vara rent godiset för poliser att springa in i o det har varken jag eller andra jag känner råkat ut för
  • stjärnströssel

Min kille blev utsliten ur bilen med poistoler riktade mot honom för några år sedan en natt.
    efter några minuter insåg dom dock att han var fel person.
    Men..det var oxå lite skärrande för honom..men dom hade en anledning...nått hade hänt o hellre att dom tar det säkra före det osäkra.

Bakelser är oxå mat
  • Anonym (FFL)

står för de gör jag i verkliga livet, inte på fördömande fl

Soulie skrev 2008-12-23 09:02:10 följande:
    Anonym (FFL) skrev 2008-12-23 08:49:49 följande: tycker personligen att man borde stå för det man gjort och bättrat sig, för som det låter har du ju bättrat dig? (:
Svar på tråden Polis övergrepp