• Anonym (Kränkt)

Polis övergrepp

Min sambo skulle skjutsa en granne till affären igår eftermiddag och blev påhoppad på parkeringen utanför affären av en gående sivilpolis. Hon frågade hur det var här då och min sambo talade om att allt var bra. Då visade hon sin bricka och ringde efter en polisbil som skulle komma med en alko mätare. Han fick blåsa och allt var ok, men blev utsliten ur bilen och fick ställa sej med fötterna brett isär o händerna på polisbilens tak och blev visiterad. Han blev behandlad som värsta brottslingen. Han blev tvingad att följa med för att lämna urin o blod för drogtest för att polisen påstod att han hade röda ögon.Inte heller det prover gav något utslag. De ringer mej som var kvar hemma och talar om att min sambo är hos polisen och ska prata lite, men någon annan förklaring fick jag inte. Det värsta är att min sambo känner sej oerhört kränkt och utsatt och har inte ens fått en ursäkt eller förklaring av den polis som först påstod att han var onykter och hade tagit droger. Till saken hör att inte NÅGON av oss har ens testat droger och alltid tagit avstånd från sånt och uppfostrat våra barn att tänka som oss. Vi är över 50 år. Får verkligen polisen bete sej hur som helst ostraffat. Jag är dessutom hjärtsjuk och får inte oroas i onödan då jag får en attack av oro och stress, och det fick jag så min sambo hittade mej på golvet när han kom hem. Efter medesinering piggnar jag alltid till tack o lov men man kan ju bara tänka sej hur rädd min sambo blev.

• Svar på tråden Polis övergrepp
  • Anonym

Anonym (jurist) skrev 2008-12-03 09:46:10 följande:

står inget i ts om att de skulle ha tagit i särskilt hårt, det har du nog läst mellan raderna... själv läser ja mellan raderna att är väldigt lättkränkt...
    Ja men läs då TS igen så ser du att det står att han blev utsliten ur bilen.
  • Anonym (jag)

Var har polisen brustit?

Att han blev utsliten, som du beskriver det, ur bilen kanske beror på en orsak? Han kanske var spydig, vägrade att gå ur bilen osv?

Att du inte ska oroas är knappast något som polisen bör ta hänsyn till.

• Anonym (rätt)
    Anonym (vänta nu) skrev 2008-12-03 09:29:42 följande:
    varför ska dom behandla honom så hårt, de är fel.dom kan ju berätta från början varför dom tar honom. Dom måste ge en förklaring.över 50år känns som min pappa, jag skulle bli så förbannad om polisen gjorde så mot min pappa.om han ser pråper ut som min far.
    Så om man ser proper ut så kan man inte ha brukat droger menar du?
  • Anonym (rätt)
    Anonym skrev 2008-12-03 09:57:37 följande:
    Anonym (jurist) skrev 2008-12-03 09:46:10 följande: Ja men läs då TS igen så ser du att det står att han blev utsliten ur bilen.
    Det kanske var hans version av det hela. Man kanske kan uppleva det så. Vi har ju som vanligt bara en sida av storyn presenterad.
  • Efterlyst

Det krävs beslut om kroppsvisitering, så jag antar att ett sånt beslut fanns. Ett sånt beslut finns av en anledning, alltså pga misstanke om brott.

• Anonym (vänta nu)

du var polis eller hur?

Efterlyst skrev 2008-12-03 16:16:32 följande:
    Det krävs beslut om kroppsvisitering, så jag antar att ett sånt beslut fanns. Ett sånt beslut finns av en anledning, alltså pga misstanke om brott.
  • Hemligalåda

Är väl ingen nyhet direkt att de flesta poliser uppför sig som svin ...jag kommer aldrig att lita på en polis mer i mitt liv...

• Anonym (vissa)

När jag och min man va påväg till sthlm så kommer det upp en snutbil bakom oss, ligger nära en bra stund tills de kör upp breve oss och tok stirrar på oss.
    Gubben tycker det är obehagligt att de gör så så han bromsar in lite så de kan köra om oss. De slänger på blålysena direkt och vi åker in i en ficka.
    De börjar tjaffsa om att jaa det blev en liten hård inbromsning där,  ja såklart min man blev ju stressad och hård inbromsning va det inte.
    Han fick blåsa och det visade inget, då plötsligt börjar den unga snutgrabben tjaffsa om att  han vill kolla gubbens ögon. Och så tycker han att pupilerna är ovanligt små.. ööhh ja det är mitt på dan och stark sol.
    Den äldre snuten tyckte det va onödigt pga solen och ville åka vidare men den unga bara fortsatte och ville kolla i bilen och prata. Det slutar med att de tar med gubben till snutstationen där de tar ner han i deras kalla källare och tvingar av honom kläder för att leta efter stickhål på armar och förhöra han.
    Sen blir det till sjukan och ta en massa blodprov.

Ibland är dom väldigt onödiga och vissa vill bara tjaffsa och visa sig högre än en vanlig person.

• Hemligalåda

Anonym (vissa) skrev 2008-12-03 16:47:22 följande:

När jag och min man va påväg till sthlm så kommer det upp en snutbil bakom oss, ligger nära en bra stund tills de kör upp breve oss och tok stirrar på oss. Gubben tycker det är obehagligt att de gör så så han bromsar in lite så de kan köra om oss. De slänger på blålysena direkt och vi åker in i en ficka. De börjar tjaffsa om att jaa det blev en liten hård inbromsning där,  ja såklart min man blev ju stressad och hård inbromsning va det inte. Han fick blåsa och det visade inget, då plötsligt börjar den unga snutgrabben tjaffsa om att  han vill kolla gubbens ögon. Och så tycker han att pupilerna är ovanligt små.. ööhh ja det är mitt på dan och stark sol. Den äldre snuten tyckte det va onödigt pga solen och ville åka vidare men den unga bara fortsatte och ville kolla i bilen och prata. Det slutar med att de tar med gubben till snutstationen där de tar ner han i deras kalla källare och tvingar av honom kläder för att leta efter stickhål på armar och förhöra han. Sen blir det till sjukan och ta en massa blodprov. Ibland är dom väldigt onödiga och vissa vill bara tjaffsa och visa sig högre än en vanlig person.
    Var glad att han inte blev misshandlad...
Svar på tråden Polis övergrepp