• Anonym (Kränkt)

Polis övergrepp

Min sambo skulle skjutsa en granne till affären igår eftermiddag och blev påhoppad på parkeringen utanför affären av en gående sivilpolis. Hon frågade hur det var här då och min sambo talade om att allt var bra. Då visade hon sin bricka och ringde efter en polisbil som skulle komma med en alko mätare. Han fick blåsa och allt var ok, men blev utsliten ur bilen och fick ställa sej med fötterna brett isär o händerna på polisbilens tak och blev visiterad. Han blev behandlad som värsta brottslingen. Han blev tvingad att följa med för att lämna urin o blod för drogtest för att polisen påstod att han hade röda ögon.Inte heller det prover gav något utslag. De ringer mej som var kvar hemma och talar om att min sambo är hos polisen och ska prata lite, men någon annan förklaring fick jag inte. Det värsta är att min sambo känner sej oerhört kränkt och utsatt och har inte ens fått en ursäkt eller förklaring av den polis som först påstod att han var onykter och hade tagit droger. Till saken hör att inte NÅGON av oss har ens testat droger och alltid tagit avstånd från sånt och uppfostrat våra barn att tänka som oss. Vi är över 50 år. Får verkligen polisen bete sej hur som helst ostraffat. Jag är dessutom hjärtsjuk och får inte oroas i onödan då jag får en attack av oro och stress, och det fick jag så min sambo hittade mej på golvet när han kom hem. Efter medesinering piggnar jag alltid till tack o lov men man kan ju bara tänka sej hur rädd min sambo blev.

• Svar på tråden Polis övergrepp
  • Anonym

Love 4 ever skrev 2008-12-03 17:26:29 följande:

Ja idioter säger jag då bara. Jag har NOLL respekt för polisen nummera,bara för dom är poliser tror dom att dom kan behandla förk hur sjutton dom vill. Usch för dom
    Nä usch, vi avskaffar hela rättsväsendet när vi ändå håller på. Helt allvarligt, en hel yrkeskår går inte att döma ut på det där sättet.
  • Love 4 ever

Jo jag kan. Jag fullkomligt hatar poliser oavsett vilket jäkla kår dom tillhör så enkelt är det. Dom har jag inte med att göra i onödan. Dom tror dom är så macho men en spark i arslet skulle dom ha

• Anonym

Love 4 ever skrev 2008-12-03 17:41:25 följande:

Jo jag kan. Jag fullkomligt hatar poliser oavsett vilket jäkla kår dom tillhör så enkelt är det. Dom har jag inte med att göra i onödan. Dom tror dom är så macho men en spark i arslet skulle dom ha
    Den dagen du väl behöver dom kommer du nog ändra åsikt..Så mycke skit som polisen utsätts för varje dag kan vi bara drömma mardrömmar om..
  • Efterlyst

Anonym (vänta nu) skrev 2008-12-03 16:38:47 följande:

du var polis eller hur?
    Ja.
  • Anonym (vänta nu)

berätta här vad som är rätt o fel då i detta...

Efterlyst skrev 2008-12-03 17:52:44 följande:
    Anonym (vänta nu) skrev 2008-12-03 16:38:47 följande:
    Ja.
  • Efterlyst

Anonym (vänta nu) skrev 2008-12-03 18:14:50 följande:

berätta här vad som är rätt o fel då i detta...
    Jag var på plats lika lite som alla andra här.
  • Efterlyst

Anonym (vänta nu) skrev 2008-12-03 16:51:08 följande:

jo de vet jag att man kan..har en bekant som går på droger, o han går bara i kostym, tror folk missuppfatta vad jag mena med proper.glöm att jag skrev så innan...de va fel ord man ser på en människa på fler sätt en att ögonen är röda om en person tagit droger. o har jag röda ögon bara gör de ingen rätt till polis att haffa mig. men som någon sa vi har bar hört en version... o vi var ej där.. men polisen har inte rätt att haffa folk för att dom har röda ögon bara... måste vart lite annorlunda än TS skriver... Anonym (rätt) skrev 2008-12-03 16:00:07 följande:
    Nu vet jag inte vad du menar med haffa?
    Men om man som polis misstänker att en person är drogpåverkad så vore man mer än orimligt korkad om man inte kollar upp saken.
  • Hemligalåda

Anonym skrev 2008-12-03 17:46:11 följande:

Love 4 ever skrev 2008-12-03 17:41:25 följande: Den dagen du väl behöver dom kommer du nog ändra åsikt..Så mycke skit som polisen utsätts för varje dag kan vi bara drömma mardrömmar om..
    Den dagen jag behövde dem så slutade det med att jag fick åka till akuten och sy ihop läppen tack vare dem.
  • Anonym

Hemligalåda skrev 2008-12-03 18:34:48 följande:

Anonym skrev 2008-12-03 17:46:11 följande:
    Den dagen jag behövde dem så slutade det med att jag fick åka till akuten och sy ihop läppen tack vare dem.
    Så du menar att alla poliser är ansvariga för det?
  • Anonym

Kan förstå att folk blir kränkta när man blir misstänkt för något man inte gjort men polisen måste göra sitt jobb. Däremot är det fördjävligt vilken nedlåtande attityd vissa poliser har mot befolkningen. Har varit med om poliser som skrikit folk rakt i ansiktet utan anledning, fällt spydiga kommentarer mm.

Svar på tråden Polis övergrepp