Får man skriva om man både sett och varit med om o-provocerad misshandel från polisen?
För de har jag, många gånger.
Många gånger har övervåld varit befogat, men inte alltid.
Tex när jag skulle hem med buss (var ca 15 år) ca 2 på natten, hade blivit sjuk hos en kompis.
Reste mig från buss kuren o vinglade till, en polisbil stannade och dom kom fram. Jag kräktes o vinglade, mådde skit. Dom trodde jag va påverkad av narkotika och skulle ha me mig i bilen
När jag frsökte förklara mellan klökningar o spyor så hux som flax landade jag på marken och fick en massa stryk . Och för o korta historian så vaknade jag på sjukan 2 dagar senare med nån brutna ben, och en väldigt sne näsa, höll på o kvävas av mina spyor.
Anonym (Realist) skrev 2008-12-21 12:10:08 följande:
Det är lustigt med såna här trådar... Någon skriver sin version(i detta fall sin sambos version) o folk köper det rätt av *ler* Alla känner någon som fått stryk av polisen o vem känner inte någon som fått stryk i en piketbuss med en gulasidorna mellan (för att det inte ska bli blåmärken)... Jag jobbar med ett yrke som är lite liknande polisens på ett sätt, dvs ett yrke där du i princip måste ha varit på plats, annars kan man inte veta vad som hänt.. Hur många som hamnat i fyllecell anser dagen efter när de ska förklara för sin sambo varför de hamnade där att det var bra eftersom de var för berusade? Hur tror ni versionen låter då och vem får skulden? Är ni så naiva så ni tror att folk berättar sanningen? Visst finns det ett fåtal som gör det men de allra flesta väljer en "sanning" som är mest gynnande för sig själva.. Är ni så naiva så ni köper rakt av att om någon säger att de fått stryk av polisen helt obefogat så har det gått till så? Ta t ex TS man.. Han har enligt egen utsaga blivit "utsliten" ur bilen.. Kan det vara så att polisen tagit tag i honom då han klivit ur o han anser att den kränkningen i sig är att slita ur någon? Har han protesterat eller vägrat innan han blev utsliten? Isf ska han bli utsliten men jag betvivlar starkt att han berättar för sin fru att han inte medverkat i ingripandet om det är så.. Tingsrätten/hovrätten måste vara en av de mest lögnaktiga husen i vårt land. Man berättar den version som är bäst för en, det är liksom mänskligt.. Sen förundras jag över att en del kan döma ut en hel kår på en eller några enstaka händelser. Jag blev jävligt illa bemött av en ica-kvinna förra veckan då jag missat att självscanna ett mjölkpaket o jag kände mig lite kränkt av henne som nästan talade till mig som att jag vore en tjuv.. Ska jag avsky alla ica-anställda nu? Eller läkaren som missade att jag hade halsfluss förra året vilket gjorde att jag fick massa komplicationer så jag fick ligga inne på sjukhuset.. Ska jag misstro alla läkares kompetens nu? Polisen är en såpass insynsskyddad verksamhet vilket jag tror lätt leder till mkt rykten.. De har dessutom i princip monopol på våldsanvändning vilket i sig är provocernade för många. Om man blivit orätt behandlad av en polis så anmäl eller rikta kritiken mot den personen isf och inte 16000 andra (finns väl ca så många om jag inte missminner). En vän till mig är polis o såvida han inte ljuger fullständigt för mig så är inte polisen speciellt intresserad av "Svensson" som en del i tråden verkar tro. Och som någon annan skrev i tråden så är det intressant att alla bannar rattfyllerister men jäklar om man själv blir misstänkt på ngt sätt. Det är väl ganska naturligt att en del "oskyldiga" åker in på kontroll.. Däremot ska man bli bra behandlad så länge som man själv uppför sig och blir man inte det så är det DEN polisen som uppför sig felaktigt och som kanske skulle valt något annat jobb. Inte alla hans andra kollegor i landet! Jag vet inte vad som hänt i TS situation, därför kommer jag inte kommentera den så mkt. Men sluta tro att ni vet precis hur allt går till trots att inte inte ens varit på plats!