• Anonym (Kränkt)

Polis övergrepp

Min sambo skulle skjutsa en granne till affären igår eftermiddag och blev påhoppad på parkeringen utanför affären av en gående sivilpolis. Hon frågade hur det var här då och min sambo talade om att allt var bra. Då visade hon sin bricka och ringde efter en polisbil som skulle komma med en alko mätare. Han fick blåsa och allt var ok, men blev utsliten ur bilen och fick ställa sej med fötterna brett isär o händerna på polisbilens tak och blev visiterad. Han blev behandlad som värsta brottslingen. Han blev tvingad att följa med för att lämna urin o blod för drogtest för att polisen påstod att han hade röda ögon.Inte heller det prover gav något utslag. De ringer mej som var kvar hemma och talar om att min sambo är hos polisen och ska prata lite, men någon annan förklaring fick jag inte. Det värsta är att min sambo känner sej oerhört kränkt och utsatt och har inte ens fått en ursäkt eller förklaring av den polis som först påstod att han var onykter och hade tagit droger. Till saken hör att inte NÅGON av oss har ens testat droger och alltid tagit avstånd från sånt och uppfostrat våra barn att tänka som oss. Vi är över 50 år. Får verkligen polisen bete sej hur som helst ostraffat. Jag är dessutom hjärtsjuk och får inte oroas i onödan då jag får en attack av oro och stress, och det fick jag så min sambo hittade mej på golvet när han kom hem. Efter medesinering piggnar jag alltid till tack o lov men man kan ju bara tänka sej hur rädd min sambo blev.

• Svar på tråden Polis övergrepp
  • N1klas

­

Anonym (Hemskt) skrev 2008-12-16 14:41:51 följande:
    Folk kan säga vad dem vill men det finns tyvärr EXTREMT många SVINIGA poliser.. Det finns även många bra.. Tyvärr är det så..
    ­
    Jo, poliser är ju också människor.
  • Kloss

Jag gick upp i rätten och bestred åtalet och polisens uppgifter i ett mindre trafikmål.

Jag blev faktiskt trodd av rätten och åtalet ogillades.
    (polisen var okunning i trafiklagstiftningen men jag var mer påläst) *LER*

När vi möttes utanför rättsalen och jag var ju hur trevlig som helst och pratade om väder och vind. Efter ett tag blev han arrgogant och ansåg det löjligt att han skulle behöva inställa sej överhuvudtaget.

I mitt korsförhör kom det fram sådana uppgifter som gjorde att han fick komma med krystade förklaringar samt att han inte mindes.

åklagaren och jag satt utanför och han berömnde mitt anförande och var ärligt tveksam om utgången.

Han var trevligare och gjorde sitt jobb korrekt och var inte alls arrogant eller personligt berörd.

Vi pratade om allt möjligt under 10-15 min och vi diskuterade även utgången av målet.
    Han var tveksam om utgången och sa att jag gjort ett bra intryck och utgången var oviss p g a de sakskäl jag anförde.
    Han gav mej faktiskt beröm innan vi fick domen

ÅTALET OGILLADES

• Anonym (Hemskt)

N1klas skrev 2008-12-16 14:42:59 följande:

­
    Anonym (Hemskt) skrev 2008-12-16 14:41:51 följande:
    ­Jo, poliser är ju också människor.
    Det är inte OK..

Kan man inte lägga band på sig har man inte där o göra!
  • N1klas
    Anonym (Hemskt) skrev 2008-12-17 15:09:30 följande:
    N1klas skrev 2008-12-16 14:42:59 följande: Det är inte OK.. Kan man inte lägga band på sig har man inte där o göra!
    Att de också är människor?
    Det finns svinigt folk inom ALLA yrken.
    Sen vad de har där att göra, det är en helt annan femma.
  • garin

Leefen skrev 2008-12-16 02:29:32 följande:

Ibland känns det som att Polisen har för lite att göra!
    Bra vore det väl om så vore fallet iofs. :D hehe
  • garin

N1klas skrev 2008-12-17 15:40:13 följande:

Att de också är människor? Det finns svinigt folk inom ALLA yrken. Sen vad de har där att göra, det är en helt annan femma.
    Word!
  • Anonym

Kloss skrev 2008-12-15 14:20:43 följande:

Här har ni ju ett rättsfall där en polis blev fälld för att ha kallat en stoppad bilt för "djävla idiot".lagen.nu/dom/nja/2008s470Det var tydligen nåt missförstånd eftersom ljussignalerna var ur funktion och bilistern började köra ut i korsningen efter ett tag.En bilist blev stoppad av en ilsken polis.Efter mycket slinger och byråkrati blev polismannen fälld.Dock inte utan att ha varit ända uppe I HD och vänt...!!!?Detta för ett struntärende.När mina vintehjul blev bstulna i mitt garage ville polisen inte komma utan jag fick göra anmälan på stationen.En sur gnällig f-n suckade när han tvingades skriva anmälan för försäkringsbolagets skull.Dgaen efter möter man en stor nykterhetskoll/fartkontroll på dagtid och undrar varför dessa kontroller utförs dagtid och inte på kvällstid/helger när krogarna stänger.Enligt en uppgift så kan poliserna inte göra samma kvantitet av alkotester på kvällstid eeftersom de då ofta tvingas avbryta kontrollerna för att göra blodprov på misstänkta.Dessutom är det ju bekvämare att jobba dagtid.Om jag tappar min hemnyckel utomhus letar jag väl där jag troligen tappat den även om det är mörktdär och inte på ett annat ställe bara för att det är upplyst...!?Detta även om det är enklare och bekvämare att leta där
    Appråpå blåsen. Enligt de styrande så kan bra polisarbete bara mätas i statistik,dvs det spelar inte roll när o var dessa blås o hastighetskontroller sker, utan hur många.
  • Anonym (Hemskt)

N1klas skrev 2008-12-17 15:40:13 följande:

Att de också är människor?Det finns svinigt folk inom ALLA yrken.Sen vad de har där att göra, det är en helt annan femma.
    klart att det finns svin överallt MEN det är ingen ursäkt det är den sista platsen för sviniga människor..
    Dem som skall sköta "lagen".

Nu var det ju så att det var poliser tråden gick ut på och det var nu detta jag komenterade.
  • romani princess

min man blir i tid o otid stoppad av polis då han är ute o kör, o de ska drogtesta. Han håller inte alls på med sånt men han är utlänning o kör en fin bil...

• N1klas
    Anonym (Hemskt) skrev 2008-12-19 18:18:13 följande:
    N1klas skrev 2008-12-17 15:40:13 följande: klart att det finns svin överallt MEN det är ingen ursäkt det är den sista platsen för sviniga människor.. Dem som skall sköta "lagen". Nu var det ju så att det var poliser tråden gick ut på och det var nu detta jag komenterade.
    Javisst. Eftersom att det finns svin inom alla yrken så finns det även inom polisen. Hur skulle man kunna sätta stopp för det? Det letar sig in folk överallt. Försöker inte ursäkta något/någon.
Svar på tråden Polis övergrepp