• Anonym (Kränkt)

Polis övergrepp

Min sambo skulle skjutsa en granne till affären igår eftermiddag och blev påhoppad på parkeringen utanför affären av en gående sivilpolis. Hon frågade hur det var här då och min sambo talade om att allt var bra. Då visade hon sin bricka och ringde efter en polisbil som skulle komma med en alko mätare. Han fick blåsa och allt var ok, men blev utsliten ur bilen och fick ställa sej med fötterna brett isär o händerna på polisbilens tak och blev visiterad. Han blev behandlad som värsta brottslingen. Han blev tvingad att följa med för att lämna urin o blod för drogtest för att polisen påstod att han hade röda ögon.Inte heller det prover gav något utslag. De ringer mej som var kvar hemma och talar om att min sambo är hos polisen och ska prata lite, men någon annan förklaring fick jag inte. Det värsta är att min sambo känner sej oerhört kränkt och utsatt och har inte ens fått en ursäkt eller förklaring av den polis som först påstod att han var onykter och hade tagit droger. Till saken hör att inte NÅGON av oss har ens testat droger och alltid tagit avstånd från sånt och uppfostrat våra barn att tänka som oss. Vi är över 50 år. Får verkligen polisen bete sej hur som helst ostraffat. Jag är dessutom hjärtsjuk och får inte oroas i onödan då jag får en attack av oro och stress, och det fick jag så min sambo hittade mej på golvet när han kom hem. Efter medesinering piggnar jag alltid till tack o lov men man kan ju bara tänka sej hur rädd min sambo blev.

• Svar på tråden Polis övergrepp
  • Anonym (vänta nu)

jo de vet jag att man kan..har en bekant som går på droger, o han går bara i kostym,
    tror folk missuppfatta vad jag mena med proper.glöm att jag skrev så innan...de va fel ord

man ser på en människa på fler sätt en att ögonen är röda om en person tagit droger.
    o har jag röda ögon bara gör de ingen rätt till polis att haffa mig.

men som någon sa vi har bar hört en version...
    o vi var ej där..

men polisen har inte rätt att haffa folk för att dom har röda ögon bara...
    måste vart lite annorlunda än TS skriver...

Anonym (rätt) skrev 2008-12-03 16:00:07 följande:

Så om man ser proper ut så kan man inte ha brukat droger menar du?
  • Anonym (vänta nu)

men de där att man blir stoppad på vägen av dom de har hänt min mor också...vi körde o vid varje kamera så bromsa hon in lite fast hon körde lagligt , de blev reflexmässingt .... o tydligen var det en civilsnut bakom...som ringde en kollega för lite längre fram står en polisbil och vinkar in henne...och säger de de gick lite ryckigt din körning, det var en som rapportera de och hon får blåsa o de vissar inget, o han släpte henne inget mer med de.Inget ovanligt.där gjorde dom helt rätt.
    (ända bilen som var på vägen var bilen bakom som tydligen var en civilbil)

de kunde ju ha varit en påverkad person.¨

Anonym (vissa) skrev 2008-12-03 16:47:22 följande:

När jag och min man va påväg till sthlm så kommer det upp en snutbil bakom oss, ligger nära en bra stund tills de kör upp breve oss och tok stirrar på oss.Gubben tycker det är obehagligt att de gör så så han bromsar in lite så de kan köra om oss. De slänger på blålysena direkt och vi åker in i en ficka.De börjar tjaffsa om att jaa det blev en liten hård inbromsning där,  ja såklart min man blev ju stressad och hård inbromsning va det inte.Han fick blåsa och det visade inget, då plötsligt börjar den unga snutgrabben tjaffsa om att  han vill kolla gubbens ögon. Och så tycker han att pupilerna är ovanligt små.. ööhh ja det är mitt på dan och stark sol.Den äldre snuten tyckte det va onödigt pga solen och ville åka vidare men den unga bara fortsatte och ville kolla i bilen och prata. Det slutar med att de tar med gubben till snutstationen där de tar ner han i deras kalla källare och tvingar av honom kläder för att leta efter stickhål på armar och förhöra han.Sen blir det till sjukan och ta en massa blodprov.Ibland är dom väldigt onödiga och vissa vill bara tjaffsa och visa sig högre än en vanlig person.
  • Anonym (vissa)
    Hemligalåda skrev 2008-12-03 16:51:06 följande:
    Anonym (vissa) skrev 2008-12-03 16:47:22 följande: Var glad att han inte blev misshandlad...
    Ja det är jag, för det har jag redan varit med om men då var det min pappa som först blev misshandlad av krogvakter sen polisen..
  • Anonym (vänta nu)

usch

Anonym (vissa) skrev 2008-12-03 16:58:06 följande:

Ja det är jag, för det har jag redan varit med om men då var det min pappa som först blev misshandlad av krogvakter sen polisen..
  • Anonym (vissa)
    Anonym (vänta nu) skrev 2008-12-03 16:57:06 följande:
    men de där att man blir stoppad på vägen av dom de har hänt min mor också...vi körde o vid varje kamera så bromsa hon in lite fast hon körde lagligt , de blev reflexmässingt .... o tydligen var det en civilsnut bakom...som ringde en kollega för lite längre fram står en polisbil och vinkar in henne...och säger de de gick lite ryckigt din körning, det var en som rapportera de och hon får blåsa o de vissar inget, o han släpte henne inget mer med de.Inget ovanligt.där gjorde dom helt rätt.(ända bilen som var på vägen var bilen bakom som tydligen var en civilbil)de kunde ju ha varit en påverkad person.¨Anonym (vissa) skrev 2008-12-03 16:47:22 följande:
    Ja men varför min man bromsade in lite var ju för att de först hade stressat han nära bakom oss sen la dom ju sig breve oss på motorvägen en bra stund och bara stirrade på oss. Det var en liten inbromsning så de kunde köra in framför oss
  • Hemligalåda

Anonym (vissa) skrev 2008-12-03 16:58:06 följande:

Då vet du hur det är, polisen fullkomligt kryllar av människor som njuter av att slå på folk som inte kan försvara sig och de håller varandra om ryggen så det är ingen ide att anmäla...
  • Anonym (Hemskt)

Polisen tog en ung kille för han var drog påvärkad i våras och dem tog med sig honom i bilen hel och ren från hans vänner när polisen lämnade över honom till sjukhuset var han sönder slagen och död!!!

Tyvärr är det brister i "rättvisans män"

• Anonym (jurist)

ja, d e lustigt, på nyheterna rapporteras om att man gnäller på polisen för att de inte fångar tillräckligt många rattfyllerister, men när folk själva blir stoppade av polis då blir det ett jäkla liv... man måste stoppa ganska många medelsvensson också för att kunna få tag i brottslingarna....

• Anonym (vissa)
    Hemligalåda skrev 2008-12-03 17:00:35 följande:
    Anonym (vissa) skrev 2008-12-03 16:58:06 följande: Då vet du hur det är, polisen fullkomligt kryllar av människor som njuter av att slå på folk som inte kan försvara sig och de håller varandra om ryggen så det är ingen ide att anmäla...
    exakt.. kommer ihåg en historia som va ett tag sen, i mitt gamla barndomshem.
    Min far och granngubbarna va och gick efter att de tagit nån öl på en pizzeria.
    Då kommer det 2 snutbilar som börjar gorma på dom och hota.
    De lyssnar inte på polisen och säger att de ska gå hem, då bussar snuten hundarna på dom. Polisutbildningen kanske borde vara hårdare...
  • Love 4 ever

Ja idioter säger jag då bara. Jag har NOLL respekt för polisen nummera,bara för dom är poliser tror dom att dom kan behandla förk hur sjutton dom vill. Usch för dom

Svar på tråden Polis övergrepp