• Stormis

Mutsy del 9

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html
    Del 8:www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829349.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html
  • Svar på tråden Mutsy del 9
  • Stormis
    Allimac 2004 skrev 2008-12-05 19:42:13 följande:
    Stormisvilken färg hade du på sittedelne på din? Har hittat ett ställe där dom säljer bruna chassin, men kan inte riktigt bestämma vilken färg som passar bäst ( är tygerna jätteglansiga, ser ut så på de flesta bilderna)?
    Sittdelen var samma tyg som sufflan på liggdelen. Tyget var ganska glansigt, men det var inget som störde rent estetiskt. Just i den färgen såg det ju lite metalliskt ut och det tycker jag var snyggt. Så jag tipsar på nån brun/beige, klart snyggast på det chassit. Sen tror jag att olika tyger är olika glansiga, men det måste väl butiken kunna svara på. Det som är bra med glansigt är ju att det är jättelätt att torka av. Om man tycker att barnet glider är det ju bara att fixa dyna. Det har man ju ofta ändå.
  • Allimac 2004

Ja jag funderar på College Kaki, Cargo Cream, team brown, team gold ellerteam white.
    Men funderar lite över hur praktiskt det är med så ljusa färger

♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • Stormis
    Allimac 2004 skrev 2008-12-05 21:59:06 följande:
    Ja jag funderar på College Kaki, Cargo Cream, team brown, team gold ellerteam white.Men funderar lite över hur praktiskt det är med så ljusa färger
    Vit är nog inte det smartast... Team gold är min favvo, sucker för guld. Men har inte sett den irl, men ändå. Guld? Kan ju bara bli snyggt!
    Natti natti
  • Allimac 2004

Ja brunt och guld kan ju aldrig bli fel
    Gonatt

♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • Påjäsning

Har sett en Mutsy liggdel med ett handtag i suffletten som på Joey, men hela liggdelen var svart.
    Är det någon som vet vad den liggdelen heter och om man kan använda den på en 4-rider?

• Stormis
    Påjäsning skrev 2008-12-07 22:21:22 följande:
    Har sett en Mutsy liggdel med ett handtag i suffletten som på Joey, men hela liggdelen var svart. Är det någon som vet vad den liggdelen heter och om man kan använda den på en 4-rider?
    Jag vet inte. Tyvärr.
  • Allimac 2004
    Påjäsning skrev 2008-12-07 22:21:22 följande:
    Har sett en Mutsy liggdel med ett handtag i suffletten som på Joey, men hela liggdelen var svart. Är det någon som vet vad den liggdelen heter och om man kan använda den på en 4-rider?
    Det var inte en Quinny liggdel då? Deras dreami liggdel har handtag i sufletten som på Joey.
    ♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • Påjäsning

Har precis fått reda på att liggkorgen hör till mutsy traveller, och fästena ser annorlunda ut än på 4-ridern så den går inte använda på en 4-rider. Har beställt en cargo-black liggkorg, med lättviktschassi och läderhandtag, tror vi kommer bli jätte nöjda!!

• Stormis
    Påjäsning skrev 2008-12-08 19:44:49 följande:
    Har precis fått reda på att liggkorgen hör till mutsy traveller, och fästena ser annorlunda ut än på 4-ridern så den går inte använda på en 4-rider. Har beställt en cargo-black liggkorg, med lättviktschassi och läderhandtag, tror vi kommer bli jätte nöjda!!
    Det blir nog bra. Men du kan använda Travellern, med en adapter. Bara så att du vet om du vill och det går att ångra sig.
Svar på tråden Mutsy del 9