• Stormis

Mutsy del 9

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html
    Del 8:www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829349.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html
  • Svar på tråden Mutsy del 9
  • Dalkulla74

Stardream: Tack . Ja det är en single spoke, next(med skinn på handtaget).

• Gävletjejen

Hej.
    Jag har just köpt en skötväska igår till min Mutsy 4-Rider Singel Spoke (next med läder). Det blev en Oioi.

Jag testade först några med de klassiska öglorna i kanterna (typ UJ, Skiphop m.fl). Öglorna sitter för brett isär så den gled ner hela tiden, även med de tajtaset jag provade.

Sedan testade jag en Oioi, och den passade perfekt. Är som en axelbandsväska som jag drar till precis så hårt att den passar över styret. Bara att reglera hur högt upp jag vill ha den, genom att regelera bandet. Hade den högre med kidsen på ståbrädan så att de skulle får plats emellan.

www.minandmine.com/pc-168-1-blue-floral-bouquet-hobo.aspx

Skickar en länk där ni kan se den på bild. Köpte den dock från en affär i Gävle.

/Maria.

• Smultronhjärta
    stardream skrev 2009-01-30 12:45:56 följande:
    Hej alla Mutsyfantaster!!Har en fråga till er som har en något nyare Mutsy 3rider, som jag gärna skulle villja ha svar på...Det är så att jag har köpt en Mutsy 3rider från 2006. Men när jag tittar på bilder från lite nyare Mutsys, så ser jag att framhjulen verkar mindre än bakhjulen? (På min så är bak och framhjulen lika stora) Är det en synvilla eller är det så att dem har ändrat storleken på framhjulen sedan 2006?Jag skulle faktiskt villja ha lite mindre framhjul, och undrar om det är möjligt att beställa det? är det någon som har lust att mäta framhjulen på er mutsy, alltså bara diametern på själva fälgen? Skulle verkligen bli tacksam!!
    Min Mutsy är en 07a och diametern (på hela hjulen dock) är 25 resp 30cm! Såg nu att det var fälgen du ville åt men men
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • stardream

Smultronhjärta skrev 2009-01-31 16:42:29 följande:

Min Mutsy är en 07a och diametern (på hela hjulen dock) är 25 resp 30cm! Såg nu att det var fälgen du ville åt men men
    Okej, tack så jättemycket för svaret!
  • miillaan

Jag har en 4r och köpte skip hop duo deluxe väskan, passar jättebra till liggdelen om man använder axelremen och jättebra till sittdelen med skip hops fästen... =)

• siamusen

Nagon som har en spider och vet till vilken vikt man kan anvânda den?

Letat pa deras sida men inte hittat.

• Smultronhjärta
    siamusen skrev 2009-02-04 18:45:38 följande:
    Nagon som har en spider och vet till vilken vikt man kan anvânda den?Letat pa deras sida men inte hittat.
    Jag har en Spider men hittar inte mina papper på den nu..Maila Mammarazzi alternativt Pingpong om viktfrågan Passa även på att kolla in prisskillnaden mellan de båda*helt galet*
  • siamusen

Smultronhjärta skrev 2009-02-04 19:01:27 följande:

Jag har en Spider men hittar inte mina papper på den nu..Maila Mammarazzi alternativt Pingpong om viktfrågan Passa även på att kolla in prisskillnaden mellan de båda*helt galet*
    Ja, jag var inne och pingpongade innan

Är den bra? Passar den större barn tror du?
  • Smultronhjärta
    siamusen skrev 2009-02-04 19:04:05 följande:
    Smultronhjärta skrev 2009-02-04 19:01:27 följande: Ja, jag var inne och pingpongade innan Är den bra? Passar den större barn tror du?
    Vi har vår liggande i bilen så den tjänstgör som shoppingsulky Tycker den är bra, låter ingenting, löjligt liten varukorg men jag har en extra nätkasse på vagnen,bra med justerbart handtag. Sonen fyller 2 nu i februari och vi har haft den sen juni förra året och det är först nu som jag tycker att han börjar sitta riktigt bra i den, inget liggläge men viloläge som även det passar bättre för större barn.
    Ska du köpa den så köp den från Pingpong- halva priset jämfört med Mammarazzi
Svar på tråden Mutsy del 9