• Stormis

Mutsy del 9

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html
    Del 8:www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829349.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html
  • Svar på tråden Mutsy del 9
  • Lottie2008

Ice82: Nr 1 är alltså inte helt nere.
    Jag tror kanske bara att jag ska vänja mig men just nu känns det lite högt.

• Ice82

Det står ju numrerat på ena sidan, och jag räknar inte parkeringsläget som nummer 1...

Ja tror att du kommer vänja dig vid handtaget, jag trivs jättebra med det nu

Idag var vi ner på stan en sväng med liggdelen, hon skulle då inte ligga ner, jag var tvungen att bulla upp bakom henne så att hon halvsatt då blev hon nöjd. Måste verkligen byta till sittdel, det här går inte längre. Hon tokskriker om hon inte får sitta... tänker bara på hennes lilla rygg :-/

• Lottie2008

Ice82: Vilken liten bestämd dam. Det låter som att det är dags att byta!
    Tack för hjälpen med handtagsinställningarna. Har BF idag så jag väntar ännu på min lilla. Kan snart inte vänta längre vill bara att den ska komma NUUUUU!

• Lottie2008

Jag har funderat lite på hur ni lättast packar vagnen i bilen med liggdelen på. När jag fäller ihop chassit med liggdelen på tycker jag att vagnen blir otymplig (skulle liksom vilja kunna lyfta upp liggdelen lite).
    Hur gör ni?

• Ice82

Jag har aldrig liggdelen på när jag lastar den i bilen, tar av den och lägger den ovanpå eller vart den nu får plats. Eftersom jag är kort så är den väldigt omtymplig att lyfta som du säger...
    likadant verkar det vara med sittdelen, den står ju rakt upp?? eller är det jag som inte fattat hur man gör får att få ner den mot chassit?

Åh har du datum idag, kommer så väl ihåg hur det kändes när DEN dagen kom... jag gick över fem dagar, det var typ de längsta dagarna i mitt liv. Vet du vad det blir? eller blir det en överraskning? Lycka till!

• Lottie2008

Ice82: Ja och nu har datumet nästan passerats. Inget händer.
    Vi vet inte vad det ska bli så det blir extra spännande när dagen kommer. Om det inte blir mer än 5 dagar över tiden är jag glad. Just nu känns det som om den aldrig ska komma ut.

• Forsea

Hej ICE82....
    Varför sittdelen är rakt upp är för att du har den vänd emot dig. Vänder du den för framåtfärd så blir det platt....

/Anna

Ice82 skrev 2008-12-12 22:00:23 följande:
    Jag har aldrig liggdelen på när jag lastar den i bilen, tar av den och lägger den ovanpå eller vart den nu får plats. Eftersom jag är kort så är den väldigt omtymplig att lyfta som du säger... likadant verkar det vara med sittdelen, den står ju rakt upp?? eller är det jag som inte fattat hur man gör får att få ner den mot chassit? Åh har du datum idag, kommer så väl ihåg hur det kändes när DEN dagen kom... jag gick över fem dagar, det var typ de längsta dagarna i mitt liv. Vet du vad det blir? eller blir det en överraskning? Lycka till!
  • Ice82

Forsea: Ja jag var in på mutsys hemsida och såg hur det gjorde när de vek ihop vagnen, synd bara att jag vill ha den vänd åt mig nu ett tag... får väl helt enkelt ta av sittdelen innan jag lyfter in vagnen, annars kommer den aldrig in i bilen om jag inte vänder sittdelen från mig. Kanske är så på de flesta vagnar?
    Jaja det går ju hursomhelst, blir bara en del extra moment att göra bara... vadå bekväm av mig

• Lottie2008

Var på Mutsys hemsida kan man se hur man fäller ihop vagnen?

Svar på tråden Mutsy del 9