• Stormis

Mutsy del 9

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html
    Del 8:www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829349.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html
  • Svar på tråden Mutsy del 9
  • Smultronhjärta
    Dalkulla74 skrev 2009-01-12 18:17:49 följande:
    Smultronhjärta: Hur långt innan kontaktade de dig? Tänker mest på att jag jobbar inne i stan och inte kan slänga mig hem så där bara utan liite planering
    Jag följde försändelsen från tyska städer till malmö och sen såg jag när den var här så jag var beredd. Men en annan gång ringde UPS mig när de stod utanför- första pingponglev
    Du kan be pingpong meddela din jobbadress till budfirman (om du inte är hemma)eller så kan det hamna på posten..Det gjorde det för mig en tredje gång då budfirman hade fått fel telnr till mig. Japp har beställt en del Mutsys från Pingpong
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • Dalkulla74

Smultronhjärta: Tack, då är jag förberedd ! Ska följa paketet så snart jag får en länk från Pingpong

• Gävletjejen

Hej.
    Jag ska beställa en Mutsy 4-rider från Pingpong och undrar nu om det bara är ståbrädan i original som passar till Mutsy? Är det någon som har en annan ståbräda?

Vänligen Maria.

• Simonsmami
    Svar på #83
    Jag har en mutsy original ståbräda, så bra! Fungerar kanon iochmed att hjulet är svängbart. Kört i snö och upp för trottoarkanter utan minsta problem. Dyrt med ståbräda men kanon!
  • la mouche

Hej alla MUTSY-freaks!

Går här och vankar i v 39 och hoppas baby no 2 vill anlända snart...

Ska bli så kul att köra omkring de båda små i DUO-seaten! Hoppas den funkar bra - har inte fått någon respons från någon erfaren användare än så jag får vara testkörare och meddela hur det går. Som tur är har vi två chassin så vi kan kombinera liggdel, sittdel och DUO'n lite som vi vill så på något sätt ska vi väl får ihop det!
    Känns bara så spännande att snart få köra runt med en alldeles röd vagn med dubbel last!

Vid inventering av vinden inför no 2's ankomst upptäckte jag att jag har två de luxe regnskydd till sittdelen. Om någon är intresserad ligger ett till försäljning under Köp & Sälj här på FL.

Gävletjejen:
    På UR'n är stängerna som man fäster brädan i ovanligt tjocka så det kan var så att det bara funkar med originalbrädan just på den modellen. Dock har jag bestämt för mig att någon annan här på FL använt annan bräda till sin MUTSY men jag kan inte svära på vilken modell det var!
    Hoppas någon annan kan hjälpa till!

• Allimac 2004

la mouche skrev 2009-01-15 20:57:36 följande:

Hej alla MUTSY-freaks! Går här och vankar i v 39 och hoppas baby no 2 vill anlända snart... Ska bli så kul att köra omkring de båda små i DUO-seaten! Hoppas den funkar bra - har inte fått någon respons från någon erfaren användare än så jag får vara testkörare och meddela hur det går. Som tur är har vi två chassin så vi kan kombinera liggdel, sittdel och DUO'n lite som vi vill så på något sätt ska vi väl får ihop det! Känns bara så spännande att snart få köra runt med en alldeles röd vagn med dubbel last! Vid inventering av vinden inför no 2's ankomst upptäckte jag att jag har två de luxe regnskydd till sittdelen. Om någon är intresserad ligger ett till försäljning under Köp & Sälj här på FL. Gävletjejen: På UR'n är stängerna som man fäster brädan i ovanligt tjocka så det kan var så att det bara funkar med originalbrädan just på den modellen. Dock har jag bestämt för mig att någon annan här på FL använt annan bräda till sin MUTSY men jag kan inte svära på vilken modell det var! Hoppas någon annan kan hjälpa till!
    Vad spännande det ska bli att höra vad du tycker om duo-seaten...blir det fler barn här så är jag verkligen sugen på ett sådant säte
    Det är inget viloläge på dem främre sitsen, va?
  • Zirup

la mouche: ser fram emot att höra ett utförligt omdöme längre fram!

• la mouche

tjollerfia:

Nej, det är inget viloläge fram. Hela konstruktionen känns som den bygger på att det endast är för enklare transport och "trötta ben", lite som man använder en sulky eller paraplyvagn för det större barnet. Dock blir den ju ändå ganska ombonad med de tillhörande åkpåsarna. Jag tänkte att med en större kudde kan hon kanske ändå somna när hon behöver och är det riktigt ruskigt väder har man ju regnskyddet som skyddar framifrån och på sidorna så det ska nog gå bra.

Men, no 2 har inte tittat ut än (8 dagar kvar) så jag har inte testat skarpt läge ännu!

• Dalkulla74

Smutronhjärta mfl:
    Idag har jag fått ett mail från Pingpong där det står att min order är "shipped" . Kommer det ett till mail per automatik om nån dag då med nummer så jag kan följa frakten och vara förberedd på när det dyker upp hemma hos oss? Eller ska jag maila till Pingpong för att be om nummer mm?

• Gävletjejen

Hej alla Mutsyälskare.

Ang. ståbräda...så orkade jag inte fundera så mycket. Beställde en original tillsammans med vagnen fr PingPong och hoppas nu att denna ståbräda skall passa på våra andra fem (!) vagnar...

Dalkulla 74:
    Vi verkar följas åt. Jag gjorde min beställning för ett par veckor sedan och fick besked om shipping v 7...Men i fredags kom ett mail med info att den redan var shipped. Härligt! Jag längtar så.

Har för övrigt beställt en 4R Singel Spoke, Next, med sittdel Moccha (och uppenbarligen en ståbräda...). Har testat på affären (lillpyre i Gävle) och en lift fungerade utmärkt att lägga i den. Med tanke på hur kort tid mina barn brukar anv liggdel så blir det nog en stadigare variant av Babyproffsens Mjuklift (den högre med stbilare kanter)...Synd bara att den inte finns i brunt.

/Maria.

Svar på tråden Mutsy del 9