• Stormis

Mutsy del 9

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html
    Del 8:www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829349.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html
  • Svar på tråden Mutsy del 9
  • siamusen

Smultronhjärta skrev 2009-02-04 19:14:24 följande:

Vi har vår liggande i bilen så den tjänstgör som shoppingsulky Tycker den är bra, låter ingenting, löjligt liten varukorg men jag har en extra nätkasse på vagnen,bra med justerbart handtag. Sonen fyller 2 nu i februari och vi har haft den sen juni förra året och det är först nu som jag tycker att han börjar sitta riktigt bra i den, inget liggläge men viloläge som även det passar bättre för större barn.Ska du köpa den så köp den från Pingpong- halva priset jämfört med Mammarazzi
    Jag ska bara ha min att ga ned till poolen i trädgarden. Fast sonen är 4. Behöver en som går in i hissen
  • Smultronhjärta
    siamusen skrev 2009-02-04 19:21:50 följande:
    Smultronhjärta skrev 2009-02-04 19:14:24 följande: Jag ska bara ha min att ga ned till poolen i trädgarden. Fast sonen är 4. Behöver en som går in i hissen
    Då ska du kolla så att bakhjulens bredd inte är problem när det kommer till hissen(beror ju såklart på hur stor hissen är men ändå ) Jag har med nöd och näppe fått i den i en smaal hiss men det var svettigt
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • siamusen

De 68 breda om jag förstatt saken rätt? Dörren är 70 sa det borde ga. Oroar mig mer för längden.

• Smultronhjärta
    siamusen skrev 2009-02-04 19:38:55 följande:
    De 68 breda om jag förstatt saken rätt? Dörren är 70 sa det borde ga. Oroar mig mer för längden.
    Stämmer- 68 i bredd och 80 i längd vill jag minnas Vet bara att jag har överskattat min förmåga vad det gäller ögonmått alltför många gånger så vi har "fastnat" både här och där
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • siamusen

Smultronhjärta skrev 2009-02-04 19:45:49 följande:

Stämmer- 68 i bredd och 80 i längd vill jag minnas Vet bara att jag har överskattat min förmåga vad det gäller ögonmått alltför många gånger så vi har "fastnat" både här och där
    Då går den in

Jag kommer nog tycka den är pytteliten. Har en stor tvillingvagn annars och ska förmodligen köpa en trillingvagn ocksa. Där kan man nog räkna med att fastna
  • Simonsmami

Hej, här kommer min historia med mutsy

Jag har en mutsy 4-rider single spoke....har använt den i tre månader varav 2 med konstanta däckproblem. Blä. Fel på däcket eftersom luften hela tiden gått ur. Pumpat och pumpat men luften går ur hela tiden. Blev så nästan direkt så punka känndes lite märkligt. Kontaktade pingpong och fick efter en månad ett nytt däck....som var tomt på luft när jag fick det. Åkte till macken och pumpade och dagen efter var däcket tomt på luft... Snacka om att jag blev arg! Mailade mutsy direkt och de skulle skicka en ny innerslang. Sedan hörde jag inget på två veckor men idag kom 2 nya däck med luft i. Hoppas verkligen på det bästa.

Är det ngn annan som haft samma problem med sin mutsy single spoke? Känns som om det inte bara kan vara jag som lyckats få två trasiga däck....

Annars är jag nöjd med vagnen men om jag skulle få beställa om skulle jag ta en utan lufthjul såklart.

• Zirup

Vi har single spoke och har använt vagnen sedan augusti utan att behöva pumpa en enda gång. Vet inte om det är jag som haft tur eller du som haft otur...

• Ice82

Simonsmami: Vi har också en 4-rider single spoke och kört den sedan augusti utan att behöva pumpa hjulen. Hoppas verkligen att du slipper mer strul!

• Simonsmami

Ja hoppas jag slipper strul. Nu har det gått några dagar och luften är kvar. Blev så besviken första gången jag fick ett nytt däck och det var sönder, tror det måste vara ventilen. Men nu verkar allt lugnt! Det däcket som inte varit några problem med har jag inte heller behövt pumpa ngn gång.

• linn78

Jag stör mej på en sak; när Axel sitter i vagnen så måste suffletten vara utfälld för annars går den i hans huvud och den är inte precis mjuk... Och han är bara 5 mån och 67 cm lång, hur ska det gå när han blir äldre? Och när den är utfälld så ser han inte ut speciellt mycket. Hur gör ni? Fäller den bakom ryggstödet eller? Hur blir det då när ni fäller ryggen?

Svar på tråden Mutsy del 9