• Stormis

Mutsy del 9

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html
    Del 8:www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829349.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html
  • Svar på tråden Mutsy del 9
  • Smultronhjärta
    Lottie2008 skrev 2008-12-14 19:46:12 följande:
    Var på Mutsys hemsida kan man se hur man fäller ihop vagnen?
    Under respektive modell och "folding"
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • Lottie2008

Ja hur kan jag ha missat det. Men det är väl enbart hur man fäller sittdelen riktad framåt.

• Ice82

Japp det är enbart när man har delen framåtvänd tyvärr...

Ingen bebis än Lottie2008? Anar att inget hänt eftersom du skrivit här idag... fast nu kanske det hänt något?!

• la mouche

Ice82

Jag hade min flicka sittande i liggdelen länge då hon faktiskt satt bättre i den än i sittdelen. Med en mindre kudde i ryggen och en längre som liksom stöttade runtom kroppen och en vanlig lös sele funkade detta jättebra för oss i några månader. Hon blev nämligen också tvärilsk om hon var tvungen att ligga och i sittdelen blev hon sur för att hon blev fastspänd mot ryggstödet med den fasta selen vilket ju dock var ett måste för att hon skulle kunna sitta i i den..

Vi lyckades i alla fall palla upp henne på ett bra sätt i liggdelen och löste det så!

Hoppas ni kommer överens!

• Ice82

la mouche: Jag har köpt en rejält ombonad åkpåse nu och med ytterkläder på sig så passar sittdelen perfekt, hon är jättenöjd nu när hon kan få vara halvsittande ibland när hon vill och inte sover. Provade flera ggr så som ni gjorde i liggdelen, problemet var bara att hon knappt fick plats i liggdelen ändå, hon var i måndags 67 cm och hon blir fyra månader på söndag, hon hade växt 3 cm på mindre än en månad, blev lite smått chockad när jag såg hur mycket hon växt... men nu verkar vi iaf löst detta
    nöjd bebis och nöjda föräldrar!

• Zirup

Kanske en dum fråga men kan man använda åkpåsar till sittdelen? Någon som har mutsys egna eskimo? Tycker den ser himla mysig ut...

• Stormis
    Zirup skrev 2008-12-19 19:26:06 följande:
    Kanske en dum fråga men kan man använda åkpåsar till sittdelen? Någon som har mutsys egna eskimo? Tycker den ser himla mysig ut...
    Visst kan du använda åkpåsen i sttdelen. Den har en fick som su trär över ryggen för att hålla den på plats (iaf den vanliga, har ej testat Eskimon).
  • Zirup

Bara tänkte att sittdelen hade något mellan benen och att det kanske skulle bli trångt.

• Stormis
    Zirup skrev 2008-12-19 20:00:34 följande:
    Bara tänkte att sittdelen hade något mellan benen och att det kanske skulle bli trångt.
    De är bara selen som är mellan benen oc den är ju inuti påsen. Bågen som går över/framför är just en (avtagbar) båge så den stör inte alls.
Svar på tråden Mutsy del 9