• Stormis

Mutsy del 9

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html
    Del 8:www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829349.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html
  • Svar på tråden Mutsy del 9
  • inga76

Tack för svar! Vi ska ut och titta på vagnen vi är intresserade av i morgon kväll. Det ska bli spännande!

• hannisfashionista

Hejsan! 

Vi ska förmodligen köpa mutsy till ett blivande syskon men jag behöver ltie hjälp.

Vad är skillnaden mellan mutsy 4 rider och slider? Personligen tycker jag att slidern är snyggare, har en finare sittdel men jag är ute efter att få så stora vridbara framhjul som möjligt.

Någon som kan skriva för och nackdelar med de båda?

Thanks. :)

• Dalkulla74

Hej!

För mig då jag valde vagnen (4R) var just att sittdelen på 4R går att få "platt", dvs inte ergonomiskt utformad som en stol. Jag ville att mina barn skulle kunna ligga på sida och sova. Sen tror jag att 4R har en suflett som täcker mer av sittdelen än sliderns. Det andra viktiga för mig var att det är lufthjul på alla 4, superskön att köra även på grus. Sliderns vet jag inte om det enbart är de luftfria som är som alternativ eller om man kan välja båda. Var ju snart 3 år sedan jag var insatt i denna djungel och mycket ändras år från år

• Dalkulla74

Hmm nja det är ett par saker som jag har lite minus på men som jag trots allt tar och inte skulle byta bort vagnen för. Regnskyddet är lite väl stort när man har det ihoppackat (lyxsittregnskyddet), det är stort som en sovsäck ihoppackad och fyller 2/3 av varukorgen under. Den andra grejen är att hjulen har en tendens att vobbla när de är välpumpade och man ökar på stegen, kan vara lite frustrerande att bromsa in och sätta fart igen när man tex har brådis att passa buss. Men vi är väldigt nöjda med vagnen och vill inte ens byta den nu när dottern snart blir 2,5år.

Att välja chassit med läderhandtag tycker jag var ett bra val, så skön att hålla i. Att det följer med påslakan och örngott i samma färg som insidan på vagnen tyckte jag var skoj överraskning när jag öppnade paketen .

Jag köpte från pingpong-online.de och sparade jag vet inte hur många tusenlappar. Säg till om du vill köpa en ståbräda till vagnen, jag vet någon som har en i finfint skick liggande nu .

• RedTopaz

Hej, finns det någon kvar här!? Hittar ingen senare Mutsy- tråd.. Vill ev köpa en Transporter, någon med erfarenhet? Finns de i butik i Sthlm?

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Glitter2

Skickar en liten rad ut i fl-rymden och undrar om någon vet hur man kan få till 4R sittdel mer ombonad. Vår lilla tjej är nu snart 5 månader ock börjar bli väldigt otålig att ligga ner. Precis samma var det med hennes storasyster och när vi bytte till sittdelen var den väldigt stor! Hon satt nästan och hängde ut på sidorna. Så nu funderar jag hur man kan göra det här bättre. Eller måste vi se oss om efter en annan vagn

• Jossi

Hej där, någon gammal Mutsy-ägare som vill sälja en ståbräda? Glad

• Dalis

Jossi: Jag har en ståbräda men även en vagn att sälja snart. Har bara inte tagit mig för

• Jossi

Skulle du kunna tänka dig att bara sälja brädan? Vagn har jag redan. ;)

Svar på tråden Mutsy del 9