• Stormis

Mutsy del 9

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html
    Del 8:www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829349.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html
  • Svar på tråden Mutsy del 9
  • linn78

Hej! Har inte varit här på jättelänge, jag missade tyvärr förra fortsättningstråden, så nu har jag försökt läsa ifatt.... Såg att det var många som undrade om färger, jag har liggdel i cargo cream och sittdel i cargo moccha, finns bilder i mitt galleri långt bak efter alla babybilder
    Ang åkpåse så har jag en basson baby, den är lite stor för sittdelen men fungerar ändå utan problem..
    Sen till sist så fick jag också byta till sittdel tidigt, redan när Axel var 3 månader, dels för att han vägrade ligga ner och dels för att liggdelen blev snabbt för liten, bebben är ganska lång och med tjocka kläder var det en omöjlighet. Hade jag vetat detta innan hade jag nog bara köpt sittdelen och använt mjuklift i den...

• Dalkulla74

Hej, det börjar närma sig nu att vi ska beställa vagn, jag går in i v26 idag och det kan ju ta ett tag att få vagnen levererad vad jag förstått.

Tack la mouche för visningen av college red ! Det blir nog en sådan sittdel för oss tror jag, medans det lutar åt en cargo cream liggdel (är rädd att jag ska tröttna på att ha samma färg på både ligg och sittdel ). Den röda färgen ser fin ut även om jag önskade att den inte skulle vara så blank, men man kan inte få allt .

Vill tipsa om att Pingpong har 10% på alla ordrar nu t.o.m. den 21dec!

• Flowerfairy

linn78 skrev 2008-12-20 10:15:54 följande:

Hej! Har inte varit här på jättelänge, jag missade tyvärr förra fortsättningstråden, så nu har jag försökt läsa ifatt.... Såg att det var många som undrade om färger, jag har liggdel i cargo cream och sittdel i cargo moccha, finns bilder i mitt galleri långt bak efter alla babybilder Ang åkpåse så har jag en basson baby, den är lite stor för sittdelen men fungerar ändå utan problem.. Sen till sist så fick jag också byta till sittdel tidigt, redan när Axel var 3 månader, dels för att han vägrade ligga ner och dels för att liggdelen blev snabbt för liten, bebben är ganska lång och med tjocka kläder var det en omöjlighet. Hade jag vetat detta innan hade jag nog bara köpt sittdelen och använt mjuklift i den...
    Går det att använda mjuklift i en Mutsy? Tidigare när jag undrat har jag fått veta att det inte skulle gå... Men då kanske det finns hopp för en Mutsy här också!
    linn78: Vilken Mutsy har du? Vilka fungerar med mjuklift?
  • Netas
    Svar på #56
    Ja du kan använda åkpåse i sittdelen. Maila till importören på info@babygrossisten.nu så kan du få svar på om Eskimo finns. Den är riktigt, riktigt mysig
  • linn78

flowerfairy: det är ju inte helt liggläge i sittdelen men i affären visade dom oss med P&T lilla mjuklift som passade jättebra och med lift så jämnas ju liggläget ut ännu mer. Ofta har mjukliftarna också en hård undersida som sen kan plockas bort så det blir en åkpåse, och med den hårda ryggplattan ligger bebisen rakt fast bara lite uppåtlutande... svårt att förklara, hoppas du förstår jag vet inte om det är rekommenderat att göra så men jag hade lätt struntat i liggdelen om jag vetat innan att den bara skulle användas 3 mån...
    Jsg hsr 4ridern förresten.

• Allimac 2004

Wehoo snart är min efterlängtade UR på väg hem till oss, från Norge av alla ställen
    Ska bli så kul!!

• Lottie2008

Ice82. Nu har vår efterlängtade lilla pojke kommit till världen. Han föddes den 20 dec, 8 dgr över tiden 3200 g, 52 cm.Har inte hunnit skriva tidigare då livet förändrades, men nu har vi hämtat andan igen.
    Vi har hunnit provköra vår fantastiska mutsy vagn.Den rullar fint och vår kille trivs i sin vagn.
    Nu känns läge 1 i handtagsinställningen bra, det var skillnad när man rullade vagnen ute på gatan.

• Ice82

Grattis till pojken Ja man måste ta och hämta andan när familjen vuxit med en till person! Hoppas att allt gick bra på förlossningen.

Vad skönt att vagnen känns bra nu när du fått prova den på riktigt med bebis i

• Dalkulla74

Hej, sitter och ska till att beställa min Mutsy 4R nu från Pingpong och kände att jag bara måste dubbelkolla med er..visst följer sufletten med sittdelen? Alla bilder på vagnen så är sittdelen utan suflett.

Eftersom jag var sjuk där kring jul så kom vi inte iväg till Knodd förrän nyligen och missade därför 10%-erbjudandet på Pingpong. Nu har de 5% istället och verkar ha höjt priserna lite med vad jag kan se efter nyår...eller så visar de priset direkt med avdragen rabatt nåja skit det samma, beställa ska jag iaf göra

Beställer, chassi, ligg&sittdel, regnskydd till båda, boothcover, ståbräda. Någon sittdyna finns inte väl?

• Zirup

Vad kostar regnskyddet till liggdelen? Vi har råkat få två stycken och kan tänka oss att sälja det ena om någon behöver ett.

Svar på tråden Mutsy del 9