• Stormis

Mutsy del 9

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html
    Del 8:www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829349.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html
  • Svar på tråden Mutsy del 9
  • Smultronhjärta
    Dalkulla74 skrev 2009-01-23 18:17:01 följande:
    Smutronhjärta mfl: Idag har jag fått ett mail från Pingpong där det står att min order är "shipped" . Kommer det ett till mail per automatik om nån dag då med nummer så jag kan följa frakten och vara förberedd på när det dyker upp hemma hos oss? Eller ska jag maila till Pingpong för att be om nummer mm?
    Åh vad roligt
    Varje gång jag har fått ett shippedmail så har det funnits en länk med i det mailet eller så har jag fått ett till ganska omgående med en länk och en förklaring på hur jag kan följa min leverans.. Antar att du inte fick det då Du kan ju alltid maila Pingpong och fråga- har du tur så hinner de svara innan din vagn har nått dig
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • Dalkulla74

Tack för svaren. OK vi får se om det kommer något mail i morgon annars mailar jag tillbaka och frågar efter kollinr .

I morgon har jag svärföräldrarna här som barnavakt hela dagen så det hade ju varit guld om den dök upp redan då .

Ser fram emot att packa upp vagnen . Vill kolla färgen både ut och insidan innan jag börjar knåpa med påslakan å så till den.

• Dalkulla74

Jag har fått ett mail med länk i nu. Idag kl16.44 kom vagnen till Malmö Hmm undrar om den hinner fram till norra Sthlm tills i morgon tro? Vore ju perfekt om den dök upp efter kl15 för då har jag lagom kommit hem från jobbet

Hur går det med din leverans gävletjejen?

• Dalkulla74

Nu står vagnen här monterad och klar i vardagsrummet . Är jättenöjd med det jag hunnit kika på än så länge, fin färg med (College red) och grå inuti istället för offwhite som jag trodde den skulle vara. Lyxregnskyddet till sittdelen var dock jättestort i sitt fodral , ser ju ut som en skötväska nästan . Sonen är jättenöjd med sin "skateboard" och vill provstå mest hela tiden .

• Gävletjejen

Hej.
    Ja, jag fick också vagnen igår och monterade och testade på kvällen. Den är sååå fin. Idag har de äldre barnen testat ståbrädan till sin stora förtjusning.

Jag är också nöjd med min färg. Moccha. Ska lägga in en bild på den så småningom (när det varit dagsljus så jag får en bra bild).

/Maria.

• Dalkulla74

Gävletjejen: Skoj . Jag har lagt in en bild i mitt galleri men det blev missvisande färg under takbelysningen, ser mer gulröd ut mot den djupmökrröda som den egentligen är.

• stardream

Hej alla Mutsyfantaster!!

Har en fråga till er som har en något nyare Mutsy 3rider, som jag gärna skulle villja ha svar på...

Det är så att jag har köpt en Mutsy 3rider från 2006.
    Men när jag tittar på bilder från lite nyare Mutsys, så ser jag att framhjulen verkar mindre än bakhjulen? (På min så är bak och framhjulen lika stora) Är det en synvilla eller är det så att dem har ändrat storleken på framhjulen sedan 2006?

Jag skulle faktiskt villja ha lite mindre framhjul, och undrar om det är möjligt att beställa det? är det någon som har lust att mäta framhjulen på er mutsy, alltså bara diametern på själva fälgen? Skulle verkligen bli tacksam!!

• Dalkulla74

En fundering kring skötväska till en 4R...

Ni som har en 4R, hur har ni gjort, har ni en väska nere under vagnen eller har ni fått det att fungera att hänga en någonstans på chassit?

Jag har inte köpt någon väska än men hade planer på att köpa en vanlig messenger-väska på tex stadium och hänga över handtaget. Men nu när vi har vagnen hemma och jag ser att jag ju har hantaget rätt lågt (dvs neddtryckt) och det inte sticker ut från själva liggdelen något så undrar jag hur jag ska lösa det.

Tacksam för tips på hur ni andra har gjort

• stardream

Dalkulla74 skrev 2009-01-30 16:35:44 följande:

En fundering kring skötväska till en 4R...Ni som har en 4R, hur har ni gjort, har ni en väska nere under vagnen eller har ni fått det att fungera att hänga en någonstans på chassit?Jag har inte köpt någon väska än men hade planer på att köpa en vanlig messenger-väska på tex stadium och hänga över handtaget. Men nu när vi har vagnen hemma och jag ser att jag ju har hantaget rätt lågt (dvs neddtryckt) och det inte sticker ut från själva liggdelen något så undrar jag hur jag ska lösa det.Tacksam för tips på hur ni andra har gjort
    jag funderar med på hur man ska göra med skötväska...
    Hoppas någon kan svara på våra frågor
  • stardream

Dalkulla74:

Är det en mutsy 4rider single spoke som du har?

Jättefin är den iaf :)

Svar på tråden Mutsy del 9