la mouche skrev 2008-12-09 20:35:22 följande:
Ang. Bilder, Duoseat och åkpåsar! Hej alla, Har i mitt galleri bild på en UR med liggdel College Marin och en där man ser den främre sitsen på Duoseaten i College Red. Tycker själv att den röda färgen är väldigt snygg efter 1 1/2 år med ligg- och sittdel i mörkblått! Ngt mörkare röd än brandbilsröd men det glansiga i tyget ljusar upp. Jag har precis tagit över Duoseaten och har än så länge ingen större erfarenhet av den förutom att den blivande storasystern (1 1/2 år) mycket hellre sitter i den än i sin vanliga sittdel! Den främre sitsen är väldigt nära marken och hon kan kliva upp själv - dock är det ett måste att spänna fast henne då den är ganska brant liksom. Inte alls djup. Den bakre sitsen går att vinkla till plant ryggläge men är fast i formen så babyn ligger med fötterna lite upp som i ett babyskydd ungefär. Tillsammans med en speciell vadderad åkpåse med inlägg för rygg kommer den nog fungera bra koratre stunder de allra första månaderna sedan blir den snabbt för trång för att ligga i tror jag. Hade jag fått ett sommarbarn hade den nog inte funkat så bra då påsen är ett måste men nu kommer 2:an i januari så det bör funka. Hade dock inte velat ha den som enda alternativ men har nu turen att ha två chassin och kan enkelt byta mellan vanlig liggvagn/sittvagn med ståbräda och Duoseaten. När 2:an blivit lite större sitter dom liksom på rad och det kan säkert funka bra just som enkelt transportsätt. Ska återkomma med bilder och vidare kommentarer när den börjar användas på riktigt! Jag har haft ett antal olika varma påsar i liggdelen - Brio, hemsydda, UJ's - de flesta mjuka passar bra. I sittdelen har jag haft Fotsack som jag inte tyckte fyllde sin funktion så bra och passar dåligt när man har barnet vänt mot sig. Sedan har jag haft Mutsys Eskimopåse och den är jag supernöjd med! Den gör sitsen så där ombonad som man vill att den ska vara och är verkligen varm och gosig. Funkar även som bara dyna. Så det var några kommentarer till de senaste inläggen och jag hoppas någon kan ha nytta av infon! Är inte den flitigaste skrivaren men svarar gärna på frågor om ngn undrar ngt om UR'n!
Hej
Vad kul att höra från någon som har duoseaten, vill ha den som alternativ när man ska på längra prommenader, storasyster är ju 4 år så hon åker inte vagn i vanliga fall, men när man ska prommenera långt och i raskare tempo orkar hon ju inte gå.
Hur är Collagetyget i kvalliten? Är det blankt eller matt?
Kommer säkert på fler frågor senare