• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • Pyris

*skratt* Ja!
    Minns själv att min mamma strikt sa nej till att sova hos pojkvännen. Men vem är det som säger man behöver göra något på natten??

• LillaEllan

hehe jag skulle gissa på att de flesta av alla 15 åringar redan hr sex innan de ber om att få sova tillsammans med sin pojk/flickvän.
    verkar som många är väldigt naiva och inte tror att ens barn skulle göra ngt sånt som att ha sex eller supa.
    min mamma trodde inte de om mig trots jag hade sex när jag var 13 (inget jag är stolt över dock).

dessutom är det helt ok ch lagligt med sex vid 15år så varför skulle de inte få ha det?

• Bam

Nu är ju inte det aktuellt än på ett tag men ja, det skulle jag.
    Man kan inte hindra tonåringar från att ha sex, därför är det viktigt att ha en öppen dialog om det.

Innan du gräver en grop så bör du ta mått på dig själv.
  • 3xmamma

... som min mormor sa till min mamma: det är väl lika bra att ni får göra det på ett bekvämt ställe...

Hoppas dottern vågar vara öppen mot oss när sådant blir aktuellt. Jag vet i alla fall att hon vet hur man skyddar sig mot graviditet.

• Kristin24

ja det skulle jag tillåta.

Go och glad Kexchoklad
  • Sommarnatt2010

Vet inte hur jag ställer mig i den frågan, men vet att jag var sur på mina föräldrar för att jag aldrig fick sova hos min pojkvän. Jag va nästan 16 när vi träffades och det tog dem ett år innan de tillät en övernattning..tro mig vi väntade inte så länge :P

• studentbruttan29
    ja, jag skulle tillåta det om de hade varit tillsammans ett tag och jag kände flickvännen. Även måste jag veta att de skyddar sig OM det nu skulle hända något.
  • enny signatur

studentbruttan29 skrev 2008-12-08 18:31:23 följande:

ja, jag skulle tillåta det om de hade varit tillsammans ett tag och jag kände flickvännen. Även måste jag veta att de skyddar sig OM det nu skulle hända något.
    Men få¨r barnet sova hos andra vänner?
  • studentbruttan29
    enny signatur skrev 2008-12-08 18:34:39 följande:
    Men få¨r barnet sova hos andra vänner?
    vänner eller flickvänner?
  • enny signatur

studentbruttan29 skrev 2008-12-08 18:48:43 följande:

vänner eller flickvänner?
    flickvänner rep vänner
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?