• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • studentbruttan29
    enny signatur skrev 2008-12-08 18:50:24 följande:
    flickvänner rep vänner

Inte flickvännER (om han har typ flera stycken), men om han har en som han varit ett tag med som jag fått träffa.

Vänner beror på...beror på vem det är och hur de beter sig.

Respekt vill jag båda få av min son och ge honom. S.k. ömsesidig respekt.
    Men allt beror på hur han är som person då, i framtiden.

• Okaa san

SJÄLVKLART skulle jag tillåta det!!!!!!!!!!!!!

Life i fragile
  • Tjohalia

Ja det skulle jag, sånt gjorde många av mina kompisar i den åldern (sov över alltså), själv hade jag ingen pojkvän när jag var 15.

• talare

det är ju lätt att lura sina föräldrar ang detta. bara att säga att man ska sova hos en kompis och så sover man hos flickvän/pojkvän istället. jag vet många som gjorde så när man var i den åldern själv.

• CeeJay

Vet ej! Det beror ju helt på omständigheterna, hur väl jag "känner" mitt barn, hur vår relation är och hur väl jag känner pojkvännen.

• Matillin
    talare skrev 2008-12-08 19:27:08 följande:
    det är ju lätt att lura sina föräldrar ang detta. bara att säga att man ska sova hos en kompis och så sover man hos flickvän/pojkvän istället. jag vet många som gjorde så när man var i den åldern själv.
    Jo det kan ju vara lätt.
    Men om jag själv tyckte det var ok att mitt barns pojkvän/flickvän sov över skulle jag så klart kolla upp att det vore ok även för pojkvännens/flickvännens föräldrar med?
    Man vet ju som sagt att många tonåringar ljuger.
    Hemma i kalla sverige igen !!
  • Jagbyttenick

Vill bara tillägga att trots att jag hade pojkvänner som sov över från jag var 14 så hade jag inte samlag förrän jag var 17. Så det har knappast med sovandet att göra.

• brünnhilde

Hellre att det sker under säkra former under mitt tak, än i något buskage någonstans. Men givetvis ska pojkvännens eller flickvännens föräldrar samtycka.

• Jessica24

Jag blir lika förvånad varje gång jag läser om föräldrar som totalförbjuder pojk- eller flickvännen att sova över.
    Tror man i sin vildaste fantasi att man förhindrar barnen från att ha sex för det?! *s*
    Och för den delen är det inte säkert att dom har sex överhuvudtaget.

• enny signatur

studentbruttan29 skrev 2008-12-08 18:54:33 följande:

Inte flickvännER (om han har typ flera stycken), men om han har en som han varit ett tag med som jag fått träffa. Vänner beror på...beror på vem det är och hur de beter sig. Respekt vill jag båda få av min son och ge honom. S.k. ömsesidig respekt. Men allt beror på hur han är som person då, i framtiden.
    meanade vänner av kvinnligt kön
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?