• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • lollsanT

Ni som har röstat nej - är det för att ni inte vill att era ungdomar ska ha sex? Ni tror inte att de håller på även om de inte får sova hos varandra? Eller har ni fått för er att man bara kan ha sex på nätterna?

• astalacasta

Om jag kände pojkvännen/flickvännen ifråga, hade pratat med vederbörandes föräldrar om deras inställning till att deras barn sover borta, och om jag litade på att mitt barn klarade av att ta ansvar för sitt eget välbefinnande, så skulle jag tillåta det.

För mig har frågan inte så mycket att göra med huruvida de kommer att ha sex eller ej, det behöver man som flera påpekat knappast sova över för att ha. Det handlar mer om att sova borta hemifrån hela natten, och att jag vill att mitt barn gör det på någon trygg plats (finns rätt mycket som kan hända en femtonåring som tillbringar natten på en otrygg eller okänd plats, som skulle vara svårt för femtonåringen att reda ut själv). Därför skulle jag alltid kolla med det andra barnets föräldrar så att de kände sig trygga med vårt hem.

• Moonis

Vid 15 år är man ju byxmyndig men innan dess hade jag nog inte tillåtit det. Dom hade i alla fall fått en stor dos skyddtjat o en bunke kondomer. För dom lär ju göra det vare sig man vill eller inte o då kan man lika bra sörja för att dom gör det säkert i alla fall

• Tifastar

Ja om det är på det mer seriösa planet och inte bara nått stormigt och oseriöst.

Och en annan viktig sak att dom SOVER och inte ligger uppe hela natten så att dom tec inte orkar kliva upp till skolan dagen efter.

• Norpan81

Ja, det skulle jag, under förutsättning ayy det är ok, med den andres föräldrar, men för mig skulle det vara ok.

Jag vet ju själv vad jag gjorde när jag var 15, så just därför tycker jag att det är bättre att de har någonstans att vara än att de ränner runt och ljuger om vart de sover.
    Sex har man väl ändå om man nu vill det? Om det var där skon klämde?

• Mamma på heltid

Jag svarade Ja, och då menar jag om det varit tillsammans ett tag.
    När jag var 15, så hade jag och min sambo varit tillsammans i 1 år och vi fick då sova hos varandra.
    Sen är man ju byxmyndig, och sex kan man ha precis överallt. Så jag skulle helldre vilja ha dem hos mig där man har lite koll än någon annanstans.

• JuliaåRonjasmammis

Tifastar skrev 2008-12-10 18:52:31 följande:

Ja om det är på det mer seriösa planet och inte bara nått stormigt och oseriöst. Och en annan viktig sak att dom SOVER och inte ligger uppe hela natten så att dom tec inte orkar kliva upp till skolan dagen efter.
    Ja, DET är en viktig aspekt, att de faktiskt får den sömn de behöver för att orka skolan! Man kanske får ransonera övernattningarna och förlägga dom främst på helger och när det är sovmorgon dagen efter om man misstänker nattsudd!
  • 3xmamma

Tifastar skrev 2008-12-10 18:52:31 följande:

Ja om det är på det mer seriösa planet och inte bara nått stormigt och oseriöst. Och en annan viktig sak att dom SOVER och inte ligger uppe hela natten så att dom tec inte orkar kliva upp till skolan dagen efter.
    Hehe, det blir fredag och lördag då...
  • Bevabus

Min syrra och hennes pojkvän är 16 år nu och har sovit över hos varandra i 1½ år nu. Inga problem alls. Dom är skötsamma och otroligt ansvariga!

Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?