• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • VulgusProfanum
    Tifastar skrev 2008-12-10 18:52:31 följande:
    Ja om det är på det mer seriösa planet och inte bara nått stormigt och oseriöst. Och en annan viktig sak att dom SOVER och inte ligger uppe hela natten så att dom tec inte orkar kliva upp till skolan dagen efter.
    Håller med här *nickarglatt*
    Här är det så att ingen sover över på veckorna när det är skola efteråt. Visst händer det ibland men det hör till undantagen.
    Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • Bevabus

Syrran och hennes pojkvän får bara sova över på helger och lov, det funkar jättebra

Tifastar skrev 2008-12-10 18:52:31 följande:
    Ja om det är på det mer seriösa planet och inte bara nått stormigt och oseriöst. Och en annan viktig sak att dom SOVER och inte ligger uppe hela natten så att dom tec inte orkar kliva upp till skolan dagen efter.
  • 3xmamma

Är det verkligen så att tjejer blir kära och "ställer upp" och killar bara vill erövra? Vet hur snacket kan gå, men hoppas och inbillar mig fortfarande att även tonårskillar har en själ, möjligen svår att se bakom alla hormoner.

Jag tycker det är positivt att prova flera olika förhållanden innan man binder sig, något som jag själv inte gjorde och delvis beklagar idag,hur nöjd jag än är med mitt äktenskap. Skulle jag däremot märka att något av mina barn far illa i ett förhållande eller använder sex som enda sätt att få bekräftelse eller för att få vara med i gänget så skulle jag absolut ta ett allvarligt snack med henne (eller honom)!

• zera

3xmamma skrev 2008-12-11 09:20:05 följande:

Är det verkligen så att tjejer blir kära och "ställer upp" och killar bara vill erövra? Vet hur snacket kan gå, men hoppas och inbillar mig fortfarande att även tonårskillar har en själ, möjligen svår att se bakom alla hormoner. Jag tycker det är positivt att prova flera olika förhållanden innan man binder sig, något som jag själv inte gjorde och delvis beklagar idag,hur nöjd jag än är med mitt äktenskap. Skulle jag däremot märka att något av mina barn far illa i ett förhållande eller använder sex som enda sätt att få bekräftelse eller för att få vara med i gänget så skulle jag absolut ta ett allvarligt snack med henne (eller honom)!
    Jag tror, eller hoppas att det börjar bli annorlunda faktiskt. Det var ju inte så länge sedan jag gick på högstadiet, ca 10 år sen bara och i min umgängeskrets (vilket innefattade i stort sett alla elever i högstadiet, inte långt därifrån iaf) så var det ingen av tjejerna som hade sex bara för att "offra" sig för killens skull utan sex hade man på lika vilkor oavsett om man var i ett förhållande eller inte.
  • MalinI

Ja det tror jag. Men bara på helger eller lov och om det är okej för den andres föräldrar.

När jag var 16 fick min pojkvän inte sova hos mig, men jag fick sova hemma hos honom för hans föräldrar.

• 3barnsmor35

Ja, med förutsättning att jag har pratat med min dotter om sex och att hon ska skydda sig.
    Antagligen har de redan sex i den åldern know I did...

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090624
  • trisha
    Svar på #211
    Men man behöver ju inte uppmuntra det och hjälpa till
  • hymafr

Jag skrev "vet ej", mest beroende på att jag skulle tillåta det om det var en "gammal" pojkvän - alltså ingen hon träffat i förrgår, typ.
    Men - bättre att de håller till hemma än utomhus eller i trappuppgångar...

• konkelbär

Absolut! Självklart! Då vet jag ju att vad dom än hittar på där inne på rummet så är det HEMMA, inte på någon fest med alkohol inblandat.

• konkelbär

Vad skönt det var att min mamma aldrig försökte styra över mig och över vilka jag skulle ta hem osv.

Det gjorde ju så att jag inte hade några som helst problem att anförtro mig åt henne och komma till henne när jag behövde prata om just sex. Hon blev ju aldrig arg, vad som än hänt.

Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?