3xmamma skrev 2008-12-11 09:20:05 följande:
Är det verkligen så att tjejer blir kära och "ställer upp" och killar bara vill erövra? Vet hur snacket kan gå, men hoppas och inbillar mig fortfarande att även tonårskillar har en själ, möjligen svår att se bakom alla hormoner. Jag tycker det är positivt att prova flera olika förhållanden innan man binder sig, något som jag själv inte gjorde och delvis beklagar idag,hur nöjd jag än är med mitt äktenskap. Skulle jag däremot märka att något av mina barn far illa i ett förhållande eller använder sex som enda sätt att få bekräftelse eller för att få vara med i gänget så skulle jag absolut ta ett allvarligt snack med henne (eller honom)!
Jag tror, eller hoppas att det börjar bli annorlunda faktiskt. Det var ju inte så länge sedan jag gick på högstadiet, ca 10 år sen bara och i min umgängeskrets (vilket innefattade i stort sett alla elever i högstadiet, inte långt därifrån iaf) så var det ingen av tjejerna som hade sex bara för att "offra" sig för killens skull utan sex hade man på lika vilkor oavsett om man var i ett förhållande eller inte.