• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • TessaS

Nu kan jag ju bara prata ur egen erfarenhet men jag ser det såhär.
    När jag inte var redo att ha sex... då hade jag inte det... även om jag och pojkvännen sov tillsammans. Bara mysa ihop var ju ett under av trevlighet. (är ju fortfarande )
    Den dagen jag var redo att ha sex... då hade jag sex... i bil eller var det nu gick att få till det.
    I mina ögon är det inte att uppmuntra genom att låta dom sova över, det är snarare att möjligöra bättre val. För hemma i egna sängen är det lättare att få det som man vill ha det, se till att man skyddar sig, och ha någon vuxen nära bara "för att"...
    I en portuppgång eller i en garderob på en fest så fumlas det nog med både det ena och det andra och ingen vet vart man smugit iväg och att man saknas om något händer.
    Så jag ser det inte som att uppmuntra och hjälpa till _att ha sex_ utan att NÄR man har det, så har man det rätt och säkert.

trisha skrev 2008-12-11 09:48:25 följande:
    Svar på #211Men man behöver ju inte uppmuntra det och hjälpa till
  • slutmamma

Ja på helger..e ju bättre att dom sover hos varann då vet man vart dom är..istället för att dom är ute

• Indillia

Jo, det skulle jag nog. Vet ju att det inte bara är under nätterna man har sex
    Haha, min pappa lät inte mina pojkvänner eller killkompisar sova i samma rum som mig ens när jag var 20. Vid den tiden hade jag barn... Mina bröder har däremot alltid fått ha tjejer på rummet.

• Ledilnaan

När jag var femton så sov jag över hos min pojkvän, och vi gjorde precis det som ni är så rädda för...hehe..

• Pojkflicka

Har inte lästa alla kommentarer men...

Japp, det skulle jag. Om jag hade en 15 årig dotter dvs. Sex kan de ha precis var som helst bakom min rygg om de verkligen skulle vilja det - hellre att hon sover hemma där hon är trygg. Tror dessutom att det är bättre att man pratar med "barnet" (alla 15 åringar blir väl tokiga på mig om jag kallar dem barn *skratt*) om sådana saker, utan att läxa eller fördömma förstås, är hon bara trygg i sig själv tror jag att hon kommer fatta rätt beslut i livet.

• Impala59

Säger som de flesta andra vill dom ha sex så har dom det ändå..... Så jo min dotter hade fått ta hit sin pojkvän o jag hade låtit henne sova hos honom.

• Förvirrad15Åring

Hej jag är en ja som ni kanske ser en förvirrad 15åring. Jag och min flickvän har snart varit tillsammans i 3 månader men hennes far är tydligt bestämd (börjar dock lätta lite idag sa han nämligen att han skulle fundera på saken) att vi inte får sova hos varandra jag är 15 hon är 14, vi har haft sex och mina päron vet de och hennes päron vet de jag och hon tyckte att de va bättre att vara öppna med det hela och låta dom veta istället för att hålla tyst om de och låta de nå deras öron på ngt annat vis. Men har någon här något tips på hur jag ska kunna snacka mej till de jag vill (sova inte knulla -.-) de är för mej delvis praktiskt att kunna de men framför allt jävligt mysigt och underbart att ligga och titta på den man är kär i och verkligen få vara kär påriktigt sådär, vi bor 3 mil ifrån varann och börjar bli jobbigt att åka hem ca 24:00 i ca en halvtimme varje lördag/fredagkväll... någon idé någon ? Mvh Förvirrad jävel

• Biggan42

Har ej läst kommentarerna.
    Mina söner 14 och 16 år har alltid sovit över hos tjejer och haft tjejer hos sig, till en början som kompisar och senaste året som partner. Jag har aldrig tvekat. Larvigt med sådana förbud, fick själv ej sova över hos kille för än > 16 åå. Dock ej okay på veckorna då skolan blir lidande pga sömnbrist....:)

• Linda1976

Absolut! Varför inte? Vad kan hända hemma i den egna sängen, som inte kan hända nån annanstans. Hellre att hon knullar hemma, än nån annanstans.... Jesus.....

2009 - snart är det här! Nytt och fräscht....
  • Motljus

Ja. Vad skulle kunna hända på natten som inte kan hända på dagen? Ligger de uppe hela natten och det är skola dagen efter är inte det giltligt förfall att inte gå till skolan. De får lära sig att ta konsekvenserna av vad de själva gör. Det är ju inte så att de inte vet vad som händer med sig själva ifall de inte sover.

Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?