• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym (beklagar)

jag tycker verkligen synd om er som hamnat i detta.

Ifall ni bara bott där en kortare tid är det ju väldigt tydligt att din son inte varit problemet till att börja med.

• Jesslan

Anonym (mamman) skrev 2008-12-22 14:28:03 följande:

jag ångrar att jag flyttade till den här hålan
    Det kan jag förstå du får gärna inboxa mig
  • Anonym (suck)

Det är aldrig rätt att slå ett barn oavsett vad som hänt innan så har hon gjort fel. Det är ju sjukt att få sånt stöd för barnaga? Ryser...
    Ts - flytta om ni kan, för er egen skull!

• Alexandra84

Jag kan verkligen inte släppa detta!

Ni ska då lida för att andras barn har jävlats med tant eländet eller?

Så nästa gång jag irriterar mig på en ungdom som kör moped så är det bara att slita tag i närmaste tonåring och spöa skiten ur den eller? Oavsett om den kör moped eller inte? Vet väl alla människor däer hissen går ända upp att man inte kan hålla på sådär!

Vad tänker folket med i er håla igentligen? Samla pengar till en misshandlare, nästa steg hjälpa pedofiler oxå eller?

Jag blir galen, känner hur jag snart börjar koka av ilska Ledsen

~*~ Lycklig mamma till två, men i april blir dom tre ~*~
  • Driftwood

Det måste vara olagligt att hålla insamlingar av den typen spelbutiken håller. Man får inte ta på sig någon annans straff. Att polisen inte tar upp detta på din ort måste vara tjänstefel, de borde också anmälas.

• Jelli

Helt sjukt! Jag skulle också anmält, utan att tveka. Vuxna människor får inte slå barn. Punkt slut! Upplever hon att hon blivit trakasserad finns det andra sätt att ta till än att slå ett litet barn med sin käpp. Stå på er!

• Anonym (ARG)

Det måste ligga något mer bakom det hela...
    Varför skulle en hel komun hålla med tanten om hon hade gjort fel?
    varför skulle en mamma komma med sitt barn för att be om utsäkt?

Skulle du TS vilja bli ihjälskrämd av massa småungar som kastar sten? bankar på dörren ? m,m i 76 ålder? troligtvis inte...

Jag kan förstå att det gör ont i ditt mammahjärta att just din pojk fick slag av tanten, men vad skulle du göra i hennes ålder för att försvara dig själv? Ni hade ju bott där ett tag du måste ju hafft en anning om din sons beteende? vad ger han rätt att göra så? men tanten fel att ge igen? tänk om hon skulle blivit skadad? tror du att hon skylle krya på sig snabbare än din son?

Tycker seriöst att de va fel att anmäla henne ta och uppfosta ditt barn nu så att vi medmänniskor kan känna oss trygga i våra egna hem och slippa försvara oss på samma sätt som hon gjorde.
    För varken hon eller någon annan vill slå barn ....

• Anonym

Anonym (ARG) skrev 2008-12-22 14:36:36 följande:

Det måste ligga något mer bakom det hela...Varför skulle en hel komun hålla med tanten om hon hade gjort fel?varför skulle en mamma komma med sitt barn för att be om utsäkt?Skulle du TS vilja bli ihjälskrämd av massa småungar som kastar sten? bankar på dörren ? m,m i 76 ålder? troligtvis inte...Jag kan förstå att det gör ont i ditt mammahjärta att just din pojk fick slag av tanten, men vad skulle du göra i hennes ålder för att försvara dig själv? Ni hade ju bott där ett tag du måste ju hafft en anning om din sons beteende? vad ger han rätt att göra så? men tanten fel att ge igen? tänk om hon skulle blivit
    skadad? tror du att hon skylle krya på sig snabbare än din son? Tycker seriöst att de va fel att anmäla henne ta och uppfosta ditt barn nu så att vi medmänniskor kan känna oss trygga i våra egna hem och slippa försvara oss på samma sätt som hon gjorde.För varken hon eller någon annan vill slå barn ....
    Bor du oxå i Åtvidaberg eller??
  • AstridStjärna

Jag hade flyttat, inte för att ni egentligen skulle behöva det men vem orkar med allt bök att bo kvar. Det är helt enkelt inte värt det...

• Anonym (suck)
    Svar på #17
    Tycker du att det är rätt att aga barn?
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!