• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym

1) Jag förstår tanten, som blev så väldigt trött på trakasserierna att hon tog till käppen. Din son var förmodligen inte oskyldig till körsbären, men kom ivägen för henne samlade vrede.

2) Jag förstår dig, som anmälde henne. Verkligen. Jag skulle ha gjort samma sak.

3) Jag förstår INTE samhället Åtvidaberg som inte kan släppa saken! DET är riktigt, riktigt illa.

Jag känner med er något enormt!!!

• Driftwood
    Svar på #17
    Ingen rök utan eld sladdret. Det funkar bara på kafferep.

Hon slog ett barn med ett tillhygge! Det är olagligt. Borde inte det vara fängelse på det?
  • Jelli

Men att ta till våld är väl att gå för långt? Barnen som varit på henne är säkert inga änglar men hon kunde ta kontakt med barnens föräldrar, ringa efter polis eller störningsjour, kontakta hyresvärden... Jag hade också blivit förbannad om ett gäng "snorungar" kastade saker i mitt brevinkast, men att ta till våld... det ligger långt borta.

• Anonym (ARG)

Nope men läste de flesta artiklarna...

Anonym skrev 2008-12-22 14:38:32 följande:
    Anonym (ARG) skrev 2008-12-22 14:36:36 följande:
    Bor du oxå i Åtvidaberg eller??
  • Anonym

Anonym skrev 2008-12-22 14:38:32 följande:

Bor du oxå i Åtvidaberg eller??
    Det spelar väl egentligen ingen roll hur mycket som ligger bakom hon har väl ingen rätt att slå pojke ändå?? Det är faktiskt förbjudet att aga barn även om man är mellan 70 och döden.hon kunde väl anmält att hon blivit utsatt för dessa grymma så odågor till polisen så hade väl dom kunnat ta tag i det om dom inte hade varit så slappa i denna hålan så dom bara orkar stå och kolla alkohol vid skolan en gång i veckan för att få ihop sina timmar??
  • Anonym

Jag skrev inlägg 21, och glömde lägga till att jag också skulle ha flyttat. Det är inte värt det. Låt din son få börja om med positiva förväntningar någon annanstans. I en sån där håla blir han stämplad för alltid, och då är det väldigt lätt att leva upp till förväntningarna. Flytta för ert barns skull!

• Anonym (mamman)

Men vi hade ju bara bott i Åtvidaberg en vecka! ska jag uppfostra min son att inte leka kurragömma?????????????
    vad är det här?

• Alexandra84
    Det måste ligga något mer bakom det hela...Varför skulle en hel komun hålla med tanten om hon hade gjort fel?varför skulle en mamma komma med sitt barn för att be om utsäkt?Skulle du TS vilja bli ihjälskrämd av massa småungar som kastar sten? bankar på dörren ? m,m i 76 ålder? troligtvis inte...Jag kan förstå att det gör ont i ditt mammahjärta att just din pojk fick slag av tanten, men vad skulle du göra i hennes ålder för att försvara dig själv? Ni hade ju bott där ett tag du måste ju hafft en anning om din sons beteende? vad ger han rätt att göra så? men tanten fel att ge igen? tänk om hon skulle blivit skadad? tror du att hon skylle krya på sig snabbare än din son? Tycker seriöst att de va fel att anmäla henne ta och uppfosta ditt barn nu så att vi medmänniskor kan känna oss trygga i våra egna hem och slippa försvara oss på samma sätt som hon gjorde.För varken hon eller någon annan vill slå barn ....

Nä men jisses!! Det är ju intehennes pojke som gjort allt? Allt detta började ju INNAN dom ens flyttat dit! Pojken blev misshandlad efter bara nån vecka där om jag fattat rätt.

Hur kan man ens försöka berättiga hennes beteende...

Mamman gjorde rätt i att anmäla, barnmisshandlare ska anmälas, inga ursäkter för sånt!

~*~ Lycklig mamma till två, men i april blir dom tre ~*~
  • Jelli

...och jag skulle nog också flyttat därifrån om det var möjligt. För barnens skull. Om en hel kommun går emot er så kommer era barn få det tufft framöver.

• Anonym ((trolle))

Vill börja med att säga att jag tycker synd om er (ts) som hamnat mitt uppe i något ni inte har att göra med egentligen.
    Jag vill inte försvara tanten och barnaga på något sätt, men kan ändå förstå hennes "reaktion". Efter många års trakasserier var det droppen som fick bägaren att rinna över, hon "slog" efter första bästa barn hon såg, vilket råkade vara eran son. Men dessa trakasserier måste ju kunna stoppas på annat sätt. Var är barnens föräldrar tex, kunde hon inte tala med dem ? Tyvärr tror jag att det bästa är att flytta därifrån, i ett sådant inskränkt samhälle kommer ni nog alltid vara syndabockarna oavsett vad. Hur är/går det med er son nu ? Iskolan, bland kompisar osv ? Stor kram och hoppas att det ordnar sig för er.

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!