• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Fuck you im famous
    Gordnid skrev 2008-12-22 23:26:23 följande:
    tror du verkligen på att sonen inte hade någon inblandning?så vitt vi vet kan han ha flyttat dit och vart den jävligaste av dem alla, kanske just för att han var nyinflyttad och ville hävda sig. Återigen ger det inte tanten rätt att misshandla, men att låtsas som att pojken är helt oskyldig är ju befängt.att han bara skulle ha lekt kurragömma i trappen är ju löjligt.. och här kommer en riktig polisfråga: vart sjutton gömmer man sej i ett trapphus? så vitt jag vet är det bara dörrar och trappor och öppna ytor. sämsta ursäkten jag hört.
    Min dotter o deras kompisar gömmer sig i trappuppgångarna.. Det gjorde jag med.
    Man börjar leken utomhus, o många smiter in i portarna o gömmer sig
  • december bebis

It takes two to tango!
    Absolut helt fel att slå ett barn, men var fanns alla föräldrarna under dessa år som de gamla säger sig ha blivit trakasserade?
    Barn är inga änglar... Damen borde inte ha slagit barnen, men föräldrarna borde ha hört om detta innan slaget kom. Har nu inte ts bott där så länge kan jag förstå att hon inget visste, men var fanns de andra barnens föräldrar undrar jag när jag läser detta? Om det stämmer att barnen hittat på en massa bus där under några år , kan man ju förstå att de andra boenden i området tröttnar, men det betyder inte att man får slå, men även föräldrar har ansvar i det som hänt tycker jag.

• Fuck you im famous
    Anonym (Pinsamt) skrev 2008-12-22 23:39:54 följande:
    Svar på #163Otippat att din man har en massa störningar...Gör att du inte direkt är opartisk.
    Min MAN? Massa?? Läs ordentligt innan du fäller en onödig kommentar!
  • Anonym

Fuck you im famous skrev 2008-12-22 23:36:22 följande:

Min dotter o deras kompisar gömmer sig i trappuppgångarna.. Det gjorde jag med.Man börjar leken utomhus, o många smiter in i portarna o gömmer sig
    Precis. jag älska att gömma mig i trappuppgångarna då ingen fatta att man kunde gå in där o gömma sig;)
  • Jennywise
    Merle skrev 2008-12-22 23:36:13 följande:
    GordnidOavsett om sonen varit oskyldig eller ej har han hursomhelst bevisligen oavsett vad man tror bara hunnit vara besvärlig i en vecka, och knappast dygnet runt. vad jag menar är att om man nu ska ta över rollen som den som dömer ut straff i samhället ska man väl åtminstone hålla sig ifrån godtycklighet. Nu framgår det nog ganska tydligt av mitt inlägg att jag inte anser att man ska slå någon alls. Man ska respektera äldre, men vi blir alla gamla vet ni. Man blir inte en god människa automatiskt när man blir pensionär. Och jag skulle hellre få körsbär i brevlådan och ägg på fönstret och upprivna blommor och vad det nu var varje dag än bli slagen med käpp av någon som har levt betydligt fler årtionden än jag och borde veta bätte.
    ack, så mycket man kan hinna med på en vecka!=)
    som jag redan sagt tycker jag inte heller att det var rätt av tanten att ta till käppen.
    men att mamman stenhårt hävdar att sonen är helt oskyldig och utan någon som helst provokation fick stryk tycker jag är löjligt.
    Fuck you im famous skrev 2008-12-22 23:36:22 följande:
    Min dotter o deras kompisar gömmer sig i trappuppgångarna.. Det gjorde jag med.Man börjar leken utomhus, o många smiter in i portarna o gömmer sig
    men som jag förstått saken lekte de inte utomhus och han råkade gömma sig i trappen, utan de var i själva trapphuset och lekte.. och där finns det väl ganska dåligt med gömställen, om man inte gör tvärtom då och går ut förstås.

strunt samma egentligen.. enligt mej är tanten en idiot som klippte till, men mamman borde vara lite ödmjuk och inse att hennes pojke inte bara blev överfallen av en tokig tant,
    är så tröttsamt med sådana mammor; det är sådana som bara skrattar och skämtar bort det när deras unge biter hål i ryggen på ens egen på öppnis. men råkar nåon annan kröka ett hår på deras unge så bryter helvetet löst. SSSSSTÖÖÖÖÖÖRRRRRRRRRAAAAAAANNNNNNDDDDDDEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nu var jag ironisk. och ska sova. godnatt.
  • Anonym (usch)

TS, vill bara säga en sak till dig: flytta från Åtvidaberg! Jag är uppvuxen där och det har inte gett mig något gott i livet. Den här historien kommer inte att glömmas av inskränkta åtvidabergare, tyvärr. Gör dig själv och dina barn den tjänsten och flytta. Kramar till dig och lycka till.

• december bebis

Man kan anmäla hur mkt som helst, men vad gör polisen??? Om ni visste hur många gånger jag känt för att ta lagen i egna händer var o varannan helg man kommer ut till bilen o någon eller några har slangat den på bensin. Jag kan polisanmäla var gång , men då jag inte vet vem som gjort det så gör polisen nada. Dom stal en bil här efter några månader fick man fatt i biltjuven/tjuvarna. Då hade vi lugnt några månader sen började det igen. Mer en vardaglig sak här att man slangar bilarna... Polisen gör inte ett skvatt o jag kan lova att jag måånga gånger önskat att jag kommit på dem på bar gärning... Gör det mig kriminell , javisst gör det det, men sry gör mig isåfall inget.... När man polis anmäler slangning så säger polisen, men inte skall du ha så mkt bensin i bilen. Nä just det. Klart jag inte får ha hur mkt bensin i MIN bil jag vill? Jag pendlar 6 mil till jobb o jo jag behöver ha tillräckligt med bensin i bilen. Fortfarande får man inte slå barn,men jag kan förstå att man tappar tålamodet..

• Anonym (åtvidbo)

att kränka familjen som vissa av er gör är så jävla lågt sparka på dom som ligger. men det är väl fint att tanten får julkort, pengar,lotter mm så hennes jul är räddad insamlingen gick bra och det är så fint att hon använder pengarna till sin egen vinning typ rehab för sin reumatism plus lite extra flott på julbordet samtidigt som det sitter en familj som inte alls mår bra och säkert får en mindre trevlig jul.det är ett fint samhälle vi lever i och varför skulle TS barn inte få en ljus framtid??Dom har iallafall en mamma som tar sina barns parti.
    Fy fan för er och gamla bittra kärringar

• Bumms
    Turbo75 skrev 2008-12-22 23:17:06 följande:
    johansson79 skrev 2008-12-22 23:11:07 följande: Men har man 6 barn, några med funktionshinder + att man själv har det och dessutom blir mamma när man går på högstadiet så är det ju inte så väldans konstigt att det spårar ur förr eller senare.Men har du ett uns förståelse för att det till slut brann till i huvudet på Kerstin? Hon har ju blivit trakasserad i 3år. Sen att "fel" unge blev klappad med käppen kan man ha åsikter om. Hade ju varit bättre om nån unge som varit med alla 3 åren fått klappen istället.Jag är trött som 33-åring. Vill inte ens veta hur trött och irriterad jag skulle vara som 78-åring med ungar som stoppar in bär i min brevlåda och kastar saker på mitt fönster fram till 23.30 på kvällarna.Apropå trött, nu ska jag sova. Det borde du med.
    Är du på riktigt eller?

Vad ger dig rätten att ha förutfattade meningar om att det kommer gå åt helvete för denna familj? Du vet inte du ett skit om hur dom har det! Är man en sämre mamma om man får barn tidigt eller att man har många, är det vad du menar?? sjukt!

Hade en gammal tant slagit mit barn hade det blivit mer än en anmälning kan jag lova! Ingen ger sig på mitt barn ostraffat, så TS, du gjorde helt rätt att anmäla tanten. Synd bara att ingen i den sketna by du verkar bo i verkar se det och ha förståelse....

Varför ska du flytta? Det tycker jag surkärringen kan göra!!

Kram och god jul TS
    Milos Mamma
  • Fuck you im famous

Jag hoppas du förstår vad du har skrivit nu... Ta konsekvenserna nu också!

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!