• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Bumms

Och ni som tycker "så ont kan det inte ha gjort", prova ge er ett rapp med en käpp över ryggen och kom tillbaka hit sen och berätta!! Det gör ont även om man inte tar i så mycket, prova vettja!

Milos Mamma
  • Anonym (bara bus)

spelar ingen roll vad läget är man slår bara inte barn!!!!!!

som vuxen får man lita till sin verbala pedagogiska kapacitet eller bara bita ihop.

lekte själv kurragömma i trapphusen när vi var små fanns hur många bra gömmor som helst... tomma förråd gamla skyddsrum under trappen fanns ett utrymme.... hur kul som helst... ingen sur tant eller gubbe som klagade aldrig nägonsin!!!

• Lineatis
    Svar på #153
    Iman08 skrev 2008-12-22 23:19:15 följande:
    Då får väl "Kerstin" som alla andra medborgare i det här landet polisanmäla att hon blir utsatt för brott. Varför ska hon få använda sig av något som ingen annan får. Misshandel är ett brott, hur svårt är det att fatta? Eller har "Kerstin" rätt att bryta mot lagen, när ingen annan har det. Det är inte mer synd om henne än någon annan som blir traksserad. Eller tycker du att alla som blir trakasserade ska få gå runt och misshandla som hämnd? Vilket samhälle vill du leva i då?
    Men Kerstin har ju inte alls fått "använda sig av något som ingen annan får". Hon har ju blivit släpad till tinget och DÖMD för misshandel! Således har ingen gett Kerstin rätt att bryta mot lagen. Att sedan en handlare startar en insamling för att betala tantens böter är ju en helt annan femma...
  • Anonym (ond i ögat)

Alltså allvarligt? Nu ska man ju inte uppmuntra våld här i världen men hade kärringen slagit min unge så hade det nog gått vilt till. Flytta från skitstan (eller är det en by eller? tåget till sthlm kör förbi där har jag för mig? nåja skit samma) och bosätt er på ett ställe där folk är mer normala. Allvarligt talat blev jag fan förbannad när jag började läsa.

• Fuck you im famous

TS, stå på dig! Klart man vill skydda sitt egna barn. Även om barnen inte alltid är små änglar så har INGEN rätt att slå dom för det. Det viktiga är att du som förälder kämpar med att lära barnen vad som är rätt och fel. De folket nu gör mot din familj är helt sjukt,, fortsätt att anmäla skadegörelsen. Även om vissa står på tantens sida så begårdomett brott när som skär sönder dina däck och hotar din familj! Ring en annan station och gör anmälan, tar inte dom emot den så inboxa mig så ska du få ett telefon nummer till en annan högt uppsatt polis som kan hjälpa dig vidare med detta!

• Anonym

Men Oj. Detta är ju inte klokt!
    Vad bor ni i för håla? Kan ni flytta eller har ni svårt att få jobb någon annan stanns?
    Självklart ska vuxna få tillrättavisa andras barn men slå? Det är ju förbjudit enligt lag. Barnaga är ett brott.

• Anonym

TS ang det här att din son har jobbigt  i skola pga detta kanske det skulle hjälp om du hade möte med föräldrarna i klassen o förklarar det hela. De skulle nog inte heller vilja att deras barn blev slagna av granntanter. Om du känner stöd från föräldrarna i din sons klass kan det sprida vidare till barnen så att de förstår att det inte är din son det är fel på o han får vänner som vanligt utan att detta ska ligga honom till last

• Mymlan L

Att slå ett barn är straffbart, handlingen/överträdelsen bryter mot lagen. Detta leder till böter eller fängelse. Det finns inga som helst förmildrande omständigheter eller nödvärn i en sådan situation.

Att vara en vuxen individ som slår ett barn borde tyder på en känslomässig störning och borde generera rehabilitering av den vuxnas beteende och attityder.

Att vara en f.d. fosterförälder som tar till barnaga tyder på att den vuxne har varit klart olämplig som fosterförälder. I detta fall borde man göra efterforskning bland alla fosterbarnen hur deras fosterhemsplacering hos denna förövare har varit.

Sveriges Rikes Lag är skriven ur ett rättviseperspektiv, där man värnar bland annat barn och värnlösa.

Så gott som alla barn gör olika busstreck. De gör det inte av elakhet utan av spänning och grupptryck. Inte förrän man blir myndig börjar man förstå konsekvenserna för sitt handlande. Vissa människor förstår aldrig någonsin vilka konsekvenser deras agerande medför.

Man kan ju fråga sig varför barnen utsett just Kerstin till måltavla för sina busstreck. Förmodligen lockar hennes reaktioner till ytterligare gränsöverträdelser. Och hon påstår sig kunna hantera barn???
    Om så vore fallet hade hon väl bjudit in dem på saft och bullar och tagit ett ordentligt samtal med dem!
    Alternativet om det inte hjälpt hade varit att prata med deras föräldrar och det sista alternativet att polisanmäla.

Inget av ovanstående tycks ha blivit gjort.

Det finns många som säger sig gilla barn; fråga vilken pedofil eller barnmisshandlare som helst!

• hcj

Helt sjukt hur folk kan tycka att det är ok att slå ett barn. Skrämmande. Jag har på två av de ställen jag bott haft problem med grannar. Senast förra nyårsafton ringde jag polisen för att det var barn som sköt raketer utefter marken. Jag var gravid och en av raketerna passerade min mage med några centimeter. Men ALDRIG i hela mitt liv att jag hade klappat till barnen för det. Jag gick raka vägen in och ringde polisen.

När jag var liten så var det en alkoholiserad man som sov i trappuppgången ganska ofta, han var riktigt otäck och inga av barnen fick gå ut när han låg i trappen och svamlade. Tänk om min pappa hade gett sig på honom med en käpp för att han gjorde det olidligt att bo där? Vad tror ni hade hänt då? Hade vi fått några julkort?

Oavsett vad man tycker och tänker om det hela så är det faktiskt så att Kerstin har begått ett brott och blivit dömd för det. Vårt rättssystem har dömt henne och nu dömer samhället familjen. Det är sjukt. Tyvärr tror jag att lösningen för ts är att flytta. Jag hade gjort det utan att tveka. Man kan inte leva på det viset.

Och ni som ger er på ts och hennes familj med kränkningar borde skämmas.

• Mrcookiepants

Nu ska vi se här...

Till och börja med så vill jag bara poängtera att den händelsen som du just nu gnäller över är att Kerstin har fått julkort av folk som tycker att hon agerade rätt, har folk inte rätt till en egen åsikt längre? Bara för att du tycker illa om faktumet att Kerstin får ett stort stöd så behöver du väl ändå inte gå ut på ett internet forum för att söka bekräftelse på att du gör "rätt"?

Allting kan ses ur olika vinklar och eftersom att du är väldigt trångsynt och inte kan se detta ur Kerstins perspektiv så förstår jag hur jobbigt det måste vara när många är emot dig. Men de har all rätt i världen att tycka olikt från dig.

Med detta sagt, så vill jag även påstå att om jag hade haft några barn och dom hade gått och slängt in körsbär genom brevinkastet till en stackars tant(Ja, det var det som hände. Även fast du inte hade med det i din berättelse om allt det här.) så hade dom fått gå raka vägen till damen och be om ursäkt. Man beter sig inte så, det måste du ju förstå.

Ifall jag som barn hade fått en örfil av en kvinna som jag betett mig illa emot, eller inte respekterat, så skulle mina föräldrar få mig att gå och be om ursäkt ÄVEN fast jag redan fått mig en smäll.

Sen märker man på sättet som du skriver att du är en desperat person, som bara vill ha uppmärksamhet och bekräftelse, så vad du än har att säga så intresserar det inte mig det minsta.

Tack och hej det var allt för mig!

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!