• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Jennyrövardotter

Jag hade handlat precis likadant som du, jag skulle aldrig tolerera att någon slog min son, det spelar ingen roll vad han hade gjort, så gör man bara inte. En tillsägelse hade väl varit lämpligt, men att slå någon med en käpp, det är ju helt sjukt. Det är väl inte för oskull vi har lagar mot barn misshandel.
    Att sex sju åringar busar får man väl ändå räkna med, de är ju trots allt barn. Men anser man att det blir ohållbart så pratar man väl i första hand med föräldrarna och funkar inte det får man väl göra en anmälan själv, men absolut inte slå ett barn.För eran egen skull så tycker jag ni ska flytta där ifrån, för man kan ju inte bo på ett ställe där man belönar barnmisshandel.

Om TS hade gått över och misshandlat tanten för att hon tyckte att hon handlade fel, hade ni då tyckt det var rätt? För det skulle ju vara precis samma agerande som tanten, dvs ta sig rätten att misshandla någon.

• Anonym (ond i ögat)

Mrcookiepants: Jag skulle vilja se hur du kände i ts situation! Självklart har alla rätt till en egen åsikt, men att ett helt samhälle ska vara emot och frysa ut familjen, är det rätt tycker du? Att måste flytta från ett ställe man just flyttat till. Är det någon trygghet för barnen i det? Om det ts har att säga inte intresserar dig det minsta, vad 17 gör du då här?

• Mrcookiepants

Då det inte gick att ändra i tidigare inlägg, så vill jag även tillägga att det är ett väldans gnällande över faktumet att det är ett barn. När ni inte har några fler argument så går ni tillbaks till "Det är _ALDRIG_ tillåtet att slå ett barn!" och vänder andra kinden till när vi kommer med helt rimliga förklaringar.

Bara för att det är en unge och att det är emot lagen att slå dom, så betyder inte det att Kerstin inte agerade moraliskt korrekt.

Så ni får tamejtusan inse att allting har konsekvenser.

• Anonym
    Svar på #184
    Mrcookiepants skrev 2008-12-23 00:53:32 följande:
    Nu ska vi se här...Till och börja med så vill jag bara poängtera att den händelsen som du just nu gnäller över är att Kerstin har fått julkort av folk som tycker att hon agerade rätt, har folk inte rätt till en egen åsikt längre? Bara för att du tycker illa om faktumet att Kerstin får ett stort stöd så behöver du väl ändå inte gå ut på ett internet forum för att söka bekräftelse på att du gör "rätt"?Allting kan ses ur olika vinklar och eftersom att du är väldigt trångsynt och inte kan se detta ur Kerstins perspektiv så förstår jag hur jobbigt det måste vara när många är emot dig. Men de har all rätt i världen att tycka olikt från dig.Med detta sagt, så vill jag även påstå att om jag hade haft några barn och dom hade gått och slängt in körsbär genom brevinkastet till en stackars tant(Ja, det var det som hände. Även fast du inte hade med det i din berättelse om allt det här.) så hade dom fått gå raka vägen till damen och be om ursäkt. Man beter sig inte så, det måste du ju förstå.Ifall jag som barn hade fått en örfil av en kvinna som jag betett mig illa emot, eller inte respekterat, så skulle mina föräldrar få mig att gå och be om ursäkt ÄVEN fast jag redan fått mig en smäll.Sen märker man på sättet som du skriver att du är en desperat person, som bara vill ha uppmärksamhet och bekräftelse, så vad du än har att säga så intresserar det inte mig det minsta.Tack och hej det var allt för mig!
    Du pratar om vad som var ok när du var liten. För dina föräldrar dvs att du fick stryk av en granntant. Hur gammal är du? Det var ett bra tag sen barnaga förbjöds och nu 2008 är det defenitivt en förlegad uppfostringsform.

Det Ts dessutom gnäller över är att hennes son får lida för allt snack och att hela familjen är trakaserade.
  • Jennyrövardotter

Ni som försvarar och till och med belönar tantens agerande. Tycker ni att vi borde avskaffa alla lagar och regler vi har i Sverige? Öga för öga tand för tand, helt enkel att alla får ta lagen i sina egna händer och utöva de straff de anser lämpligt.

För vad jag kan förstå så hade inte tanten försökt prata med föräldrarna, och hon hade inte heller gjort någon anmälan. Hon skällde på barnen ( med all rätt) men då det inte funkade tog hon direkt till våld vilket är förkastligt enligt mig.

Om någon tränger sig före i kön eller snor min parkeringsplats så är det bara ta ett slagträ och slå ner människan? Eller var det bara med barn man fick göra så eller?

Som ni resonerar, har jag med andra ord, full rätt att misshandla min son eller som i det här fallet, slå honom med en käpp, om han tex med flit, kastar ett mjölk glas i golvet eller på annat sett trotsar/retar upp mig? Helt sjukt! Är helt mållös!
    Kramar till dig TS och din familj ni har inte gjort något fel! Flytta från skitstället ni bor på!

• Mrcookiepants

Anledningen till att jag är här är för att jag, som många andra, har skickat julkort till Kerstin - för att vi tyckte att hon behandlades felaktigt.

Sen har jag inte sagt någonting om hur TS har behandlats mellan händelsen och tills nu när vi skickat julkort. Men vi har inte skickat någonting hatiskt eller dömande till TS. Den här tråden har mest handlat om huruvida Kerstin eller Sandra har gjort rätt, inte vad som har hänt efter det hela.

Jag tyckte att Sandra och hennes barn agerade fel och därmed förtjänar Kerstin lite positiva bemötanden.

Sen är det självklart tråkigt att Sandra mår dåligt av det som händer runtomkring. Men hon kan ju inte bli arg på Kerstin för att hon får julkort.

• Jennyrövardotter

Är så arg att jag skakar, alla ni som tycker Kerstin handlade rätt, om jag kommer hem till er och slår er med en käpp för att jag anser att ni behandlar TS felaktigt, kan jag förvänta mig ett julkort nästa år då?=) Skulle givetvis aldrig göra det, men förstår ni hur sjukt det ni säger är?

• december bebis

Det verkar inte vara nått vanligt bus barnen ägnade sig åt, verkade ju som trakaserier då det pågått en längre tid o mitt ett visst hus eller viss trappuppgång och det är inte ok. Hade mitt barn varit med om det hade han fått utegångsförbud, tv förbud eller nått annat straff. Han hade inte iheller fått umgås med något av de andra barnen på ett tag, inte förrän jag förvisat mig om att barnen förstått att de handlat fel o att sånt handlande inte är ok.

De som utsattes för trakasserierna har ju inte rätt att slå barnen... Man kan förstå att tålamodet tryter efter en så lång tid som de påstår att barnen hållit på med diverse bus streck. Man får ändå inte ta lagen i egna händer.

Till de som uppför sig som att tantan vore ett helgon eller hjälte.... Suck säger jag ju bara. Hon fick ett straff för vad hon gjort o borde betala för det själv.

Till de som nu förföljer familjen o gör diverse kriminella handlingar, hoppas de åker fast o straffas.

Ts en fråga jag undrar över är... Leker ditt barn med dom andra som var med? Vet du om dom andra barn som var med har fått nån konsekvens av vad de har gjort om det nu stämmer att de hittat på det som sägs. Barn i ett gäng kan få varandra att göra de mest konstiga saker... Viktigt att föräldrarna runt barnen ser till att stoppa sånt. Verkar som din son inte var med från början utan halkade in då ni flyttade dit. Enl vad man läser tycker jag att alla har brist i sitt handlande... Tanten som misshandlade pojken gjorde en kriminell handling. De pojkar som terroriserade med att göra det som stod i artiklarna ( om det nu stämmer) borde få nån konsekvens av sitt handlande. Föräldrarna till de barn som deltog har brustit i sin uppsikt över sina barn om detta fick o kunde pågå under så lång tid. Någon förälder borde ju ha hört , om inget annat så ryktes vägen tycker man o om de inte vetat vad som pågick så hoppas man ju att de nu tar sitt föräldrar ansvar o ser till så att barnen inte kan umgås som tidigare o få fortsätta att terrorisera med sina bus , utan att föräldrarna har lite koll på dem. Barnen är föräldrarnas ansvar....

• Anonym (ond i ögat)

Jennyrövardotter: Jag håller med dig, fullständigt! Jag blir så arg så nu går jag och sover.

• december bebis

Trevliga medmänniskor det finns. Om jag nu lyckas få fatt i de som slangar våra bilar var varannan helg o lyckas göra det jag eg skulle vilja göra med dem, varje gång jag ser skadegörelsen de gjort. Vad jag skulle vilja göra med dem bör jag nog inte skriva här Men om jag då döms kommer ni hjälpa mig att betala böterna o sända fina julkort till mig? Så snällt av er... Vilket härligt land vi lever i, man kan ta lagen i egna händer o sen få uppvaktning för det , inte illa.

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!