• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • johansson79

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 01:36:33 följande:

Enligt tingsrätten handlade Kerstin fel, fine! Så vad handlar då denna tråden om? Jo att det är orättvist att TS inte har fått några julkort medans Kerstin fått massor. Varför gnäller ni då på Kerstin? Eller tobakshandlaren som startade en insamling, är det olagligt att ha insamlingar? Det går runt folk med bössor och tigger pengar till Rädda barnen, ska vi polisanmäla dom också? Alla i människor, även dom i Åtvidaberg, har sin fulla rätt att ta ställning och dom flesta verkar ha tagit ställning för Kerstin. Så TS, deal with it eller flytta.Tycker tråden luktar avundsjuka för att TS inte får några julkort eller får vara med i tidningen.
    jag gnäller inte för att Kerstin får julkort utan av kränkningen min familj får utstå!
    ang insamlingen så är det olagligt om man saknar tillstånd vilket spelbutiken gjorde!
    DET ÄR ALDRIG RÄTT ATT KRÄNKA NÅGON!

När jag flyttade till området var det fullt med ungar ute som lekte på gräsmattan, cyklade, lekte dunken, va i klätterställningen osv, men sedan augusti finns inte ett barn ute, inget barn är ute och leker, det är helt dött på området, skulle kunna tro att det inte finns barn i området SKRÄMANDE!
    Det där Kerstin har sagt om att barnen drar upp hennes blommor från balkongen och kastar sten tycker jag låter konstigt då hennes balkong är 4 meter över marken! barnen kanske hittade en stege nånstans då eller???

Jag har pratat med andra föräldrar i området och dom säger att det INTE var första gången Kerstin slår ett barn "hon är en ilsken tant" som lätt går till angrepp!
  • Mrcookiepants

Ser ingen som helst anledning att fortsätta argumentera om de här. Ni är såpass trångsynta och överbeskyddande för att ni skitit ut några ungar.

Ni är även väldigt konflikträdda och vågar inte säga emot. Om hade det varit Kerstin som skrev första inlägget här så skulle ni hålla med henne.

Ni äcklar mig, varenda en av er.

• Anonym (vuxna??!!)

Nu har jag läst igenom den här tråden noga och fått allas uppfattning och sidor på vad som har hänt!
    Ok att Kerstin blivit skrämd och trackasserad och den lille pojken kanske var med och bråkade med henne. Men det är väl vuxna människor i samhället? Varför kunde inte Kerstin anmäla trackaserierna och varför kan inte de vuxna ha hjälpt henne med att få slut på det innan detta hände? Det är ju bara små pojkar!!! Förmodligen har det väl bara varit en kul grej för dem och lite bus... Har Kerstin pratat med pojkarna och berättat att hon känner sig rädd?
    Tror det måste ha brustit i kommunikationen någonstans och det kan jag aldrig tänka mig är barnens fel. Nu fick den lille killen ta smällen och det är ALDRIG rätt!! Kan bara öreställa mig förtvivlan hos familjen som nyss flyttat till en ny stad och förmodligen inte har en aning om vad som pågår!!
    Vuxen mobbing skulle jag kalla det!!

• johansson79

Tycker det är ett försvarstal av Kerstin att hon blivit trakaserad i åratal av barn och därför ge henne rätten att slå sonen med en aluminiumkäpp tre gånger!

Varför har Kerstin aldrig anmält något utan tar upp det först när hon själv får en anmälan på sig?????

Finns inget som tyder på att hon blivit trakaserad i åratal mer än hennes egna ord!

FÖRSVARSTAL SÄGER JAG BARA!!!

• Mrcookiepants

johansson79 skrev 2008-12-23 11:18:03 följande:

När jag flyttade till området var det fullt med ungar ute som lekte på gräsmattan, cyklade, lekte dunken, va i klätterställningen osv, men sedan augusti finns inte ett barn ute, inget barn är ute och leker, det är helt dött på området, skulle kunna tro att det inte finns barn i området SKRÄMANDE!Det där Kerstin har sagt om att barnen drar upp hennes blommor från balkongen och kastar sten tycker jag låter konstigt då hennes balkong är 4 meter över marken!
    Det är vinter, klart som fan att det inte är lika mycket barn ute och leker som det var i somras, idiot.
  • Anonym (vuxna??!!)
    Mrcookiepants skrev 2008-12-23 11:27:39 följande:
    johansson79 skrev 2008-12-23 11:18:03 följande: Det är vinter, klart som fan att det inte är lika mycket barn ute och leker som det var i somras, idiot.
    verkligen moget att ta till ord som "idiot"
  • Mrcookiepants

Anonym (vuxna??!!) skrev 2008-12-23 11:29:12 följande:

verkligen moget att ta till ord som "idiot"
    Tack.
  • Mamma till R o A

Jag blir förvånad hur vuxna människor kan försvara Kerstins beteende.

Hade Kerstin haft alla hästar hemma så hade hon pratat med barnen, barnens föräldrar hade det inte hjälpt så gjort en anmälan till polisen.

Varför har inte hon gjort något under 3års tid?

En normal människa accepterar inte att bli trakasserad i 3års tid.

Att barnet som blev misshandlad har NPF har inte med saken att göra.

• johansson79

Mrcookiepants skrev 2008-12-23 11:27:39 följande:

johansson79 skrev 2008-12-23 11:18:03 följande:
    Det är vinter, klart som fan att det inte är lika mycket barn ute och leker som det var i somras, idiot.
    Är augusti vinter???? barn slutar väl inte vara ute för att det blir höst eller vinter för den delen heller.
    Barn är väl ute och leker oavsett väderlek, annars är det väl något fel!
  • hcj

Ta och skit ut några ungar själv då, eller hitta nån som kan skita åt dig och så kan du ju se hur du skulle reagerat om ditt barn blev slaget...

Att diskutera hur hårt hon slagit är bara barnsligt. Visst sjutton kan hon slå tillräckligt hårt för att orsaka smärta hos ett barn. Jag har också några år i vården bakom mig så jag talar av erfarenhet.

Oavsett så kvarstår det faktum att Kerstin faktiskt blivit dömd för ett brott som hon erkänt.

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!