• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • AnnAhl93

Mymlan L skrev 2008-12-23 01:59:17 följande:

Och som en del av er tycks tro: Den här tråden handlar inte om julkort!!! Ni hänger upp er på oväsentliga saker. Anonym (mamman) skrev 2008-12-22 14:00:35 följande:Den handlar om en nyinflyttad familj med ett barn som blivit slaget av en vuxen kvinna på orten. Denna familj förföljs nu av ett helt samhälle! På grund av att en vuxen människa tappat allt förstånd och alla spärrar och allt förnuft. Och för detta belönas denna lagöverträderska!!!Bara trakasserierna är underlag nog för en anmälan om förföljelse. Kan ni inte läsa texter??
    Fel, den handlar om en gammal dam som blivit trackasserad i flera år. Där TS bokstavsbarn har anslutit sig till de andra barnen som trackasserat damen och därefter rättmätigt fått en liten tillrättavisning.

TS familj har inte stöd av Åtvidabergs befolkning, därav förföljs TS? Mona Sahlin har inte stöd av Sveriges befolkning, förföljs hon av hela Sveriges befolkning då?

Kan du inte läsa texter?
  • AnnAhl93

Mymlan L skrev 2008-12-23 02:03:59 följande:

För er som inte känner till det: Den som begår brott blir ofta ett helgon i andra osäkra människors ögon. Människor som inte har någon som helst egen självkänsla. Jämför tex med Juha Valjakalla, som drog till sig massor med beundrarinnor när han blivit dömd och satt i fängelse. Groupies till brottslingar för att uttrycka sig hårt och rakt på sak!
    De som blivit utsatta för brott brukar försöka utnyttja mediautrymmet som det innebär att ha blivit utsatt för ett brott. Jämför med t.ex. John Hrons föräldrar.
  • LOUDmouth

Blev fel i citatet ovan, mittstycket "Om det är att vara kvar ..........." är skrivet av mig. Inte riktigt kompis med forumprogramvaran. Bara för att förtydliga!

/#LOUDmouth#

• Mymlan L

Bra att vissa av er tar åt er genom att ni hoppar på mig direkt. Jag ville locka fram er. Ni visar verkligen att ni är barnlösa, inte kan läsa en text och är allmänt oupplysta på vad som är lagöverträdelser och ett normalt socialt uppförande.

Tänk er in i samma situation som TS. Den som är barnlös får ta till ett syskonbarn eller något annat närstående barn i rollen som ert eget barn.
    Kommer ni och säger att tanten gör rätt som slår ert barn och hotar med att göra det igen och om ni dessutom tycker att barnet ska gå dit och be om ursäkt för att tanten slog honom, ja då kan man verkligen ifrågasätta om ni inte ska mista vårdnaden om ert barn. Mycket möjligt att tanten som slog blir fostermamma till ert barn!

Kom igen när ni vuxit upp och mognat, flickor!

• AnnAhl93

Mymlan L skrev 2008-12-23 02:28:45 följande:

Bra att vissa av er tar åt er genom att ni hoppar på mig direkt. Jag ville locka fram er. Ni visar verkligen att ni är barnlösa, inte kan läsa en text och är allmänt oupplysta på vad som är lagöverträdelser och ett normalt socialt uppförande. Tänk er in i samma situation som TS. Den som är barnlös får ta till ett syskonbarn eller något annat närstående barn i rollen som ert eget barn. Kommer ni och säger att tanten gör rätt som slår ert barn och hotar med att göra det igen och om ni dessutom tycker att barnet ska gå dit och be om ursäkt för att tanten slog honom, ja då kan man verkligen ifrågasätta om ni inte ska mista vårdnaden om ert barn. Mycket möjligt att tanten som slog blir fostermamma till ert barn!Kom igen när ni vuxit upp och mognat, flickor!
    Ja, jag ser inga problem i det. Om en äldre dam slog till min son lite löst med en käpp efter att han trackasserat henne så skulle det inte göra mig något. Jag hade däremot tagit åt mig som fan och pratat allvar med min son samt gått med honom till den äldre damen och bett om ursäkt samt lämnat en lite fredsgåva.

Godnatt
  • Jane Roe

Förstår inte hur vissa resonerar i tråden !!
    Pojken var 9 år,
    Han blev slagen.

Är inte det två saker att komma överens om ? Hur fasiken kan det ens vara försvarsbart ?? Tanten är en vuxen kvinna som borde kunnat handlat på miljoner andra sätt. Hon bröt mot lagen !

Kan ändå förstå enstaka resonemang, att tanten "har ju blivit trackasserad längre tid" osv, MEN pojken hade väl inte varit en del av det ? Alltså, fel att slå DEN pojken !

(Självklart tycker jag alltid att de tär fel att slå barn, vad kan man egentligen uppnå med detta ? Förklara gärna varför VÅLD är bästa alternativet...)

¤- Kärlek är Perser -¤
  • LOUDmouth

Är det mer "normalt socialt uppförande" att trakassera någon annan eller att inte kunna ta ansvar för sin avkommas handlingar?

Och appropå att inte kunna läsa en text så kan du ju kanske kommentera min ytterst sakliga fråga om hur du kan veta att hon skulle varit en dålig mamma.

Men det är klart, det kanske är "normalt socialt uppförande" att inte vara saklig! Eller visste du kanske inte så mycket ang. hennes lämplighet som din stora käft gör sken av? Att hävda att någon som du inte vet ett dugg om skulle vara en dålig förälder är förbannat oförskämt!

/#LOUDmouth#

• Jane Roe
    Incognito31 skrev 2008-12-23 02:38:15 följande:
    Mymlan L skrev 2008-12-23 02:28:45 följande: Hur vore det om du själv (och alla ni övriga klimakteriekossor som bara ser världen i svart och vitt också för den delen) försökte tänka dig in i samma situation som den som Kerstin har utstått i dryga 3 år?Kom igen när du har öppnat korpgluggarna och har skaffat dig en lite mer nyanserad och verklighetsförankrad uppfattning av händelsen!

MEN TS son hade INTE trackat Kerstin i tre år !!

Om vi bara talar om honom, gjorde tanten fortfarande rätt ???

¤- Kärlek är Perser -¤
  • Incognito31

Ulla skrev 2008-12-23 02:54:54 följande:

MEN TS son hade INTE trackat Kerstin i tre år !! Om vi bara talar om honom, gjorde tanten fortfarande rätt ???
    Hur kunde Kerstin veta att TS son inte hade varit med från allra första början?

Faktum kvarstår:

Sonen befann sig på plats vid händelsen. Han var tveklöst medskyldig till trakasserierna den dagen. Att försöka hävda något annat - som TS har försökt - är bara patetiskt!

Svaret på din fråga om Kerstin gjorde rätt är "Ja". Hon bad ungarna ge sig iväg. När de inte gjorde detta så tappade hon fattningen, vilket enligt mig är fullt förståeligt om man har den långa upprinnelsen till händelsen i åtanke!
  • LOUDmouth

Jag tar mig friheten att svara på detta. Moraliskt så ja hon gjorde rätt. Det handlade knappast om ett slag i den meningen som vissa här vill göra gällande utan snarare något liknande en fotbollsklapp i ändan.

Moraliskt ja, enligt lagen uppenbarligen inte eftersom hon blivit dömd.

Jag tror att det som folk vänder sig mot är det faktum att TS verkar vilja göra gällande att det är så förbannat synd om dom. Hennes son var en av dom busande ungarna och således har han hittat på sattyg. Måhända att det tanten gjorde inte var det optimala, det kan man ha olika åsikt om. Men det var definitivt moraliskt rätt.

TS grävde sin egen grav så att säga genom att anmäla tanten, hon hade ju inte ens stake nog att närvara vid rättegången! Orsak & verkan liksom!

/#LOUDmouth#

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!