• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym (ond i ögat)

december bebis: Klart som fan jag skickar julkort till dig om du gör något drastiskt med bensintjyvarna. Det är ju självklart att vi måste uppmuntra våld eller? Speciellt mot barn? Trodde det var något alla föräldrar tog upp med sina barn vid middagsbordet så fort de fyllt 3?

• AnnAhl93

Enligt tingsrätten handlade Kerstin fel, fine! Så vad handlar då denna tråden om? Jo att det är orättvist att TS inte har fått några julkort medans Kerstin fått massor. Varför gnäller ni då på Kerstin?

Eller tobakshandlaren som startade en insamling, är det olagligt att ha insamlingar? Det går runt folk med bössor och tigger pengar till Rädda barnen, ska vi polisanmäla dom också? Alla i människor, även dom i Åtvidaberg, har sin fulla rätt att ta ställning och dom flesta verkar ha tagit ställning för Kerstin. Så TS, deal with it eller flytta.

Tycker tråden luktar avundsjuka för att TS inte får några julkort eller får vara med i tidningen.

• Anonym (två barn)

Man slår inte ett barn eller någon annan heller för att den har lagt in körsbär i brev inkastet. Då går man och pratar med den vuxen som har ansvar för det barnet.

Hur kan man ta någon i försvar som har slagit ett barn???
    Det förstår jag bara inte.
    Hur lär man barn vad som är rätt och fel om man tar till våld.
    Om pojken nu var ny inflyttad hur skulle då han kunna veta att den tanten hade blivit trakaserad en längre tid.
    Han fick ta skullden för alla barnen.

Kramar till pojken och familjen.

• Anonym (ond i ögat)

Annahl93: Alltså ursäkta, men hur hade du känt om någon slagit ditt barn med käpp och sedan hade hela er hemort suttit och tyckt synd om personen som gjorde det? För att hon/han blev dömd för att ha slagit DITT barn? Om ett helt samhälle fryste ut din familj och folk startade insamlingar. Det är ju för fan helt sjukt!

• Mymlan L

Väldigt många utan barn, här på FL, har åsikter om hur man behandlar barn. Speciellt när barnen har blivit utsatta för brott! Kom igen ni som inte har barn - när ni har skaffat er barn och läst lagen!
    Fast egentligen gör ni nog klokast i att aldrig skaffa barn. Era värderingar går inte ihop med modern barnuppfostran på 2000-talet. Ni verkar vara kvar i 1800-talet.

Sen tror jag inte att ni som tycker att tanten/barnmisshandlaren gjorde rätt eller betedde sig försvarbart har läst lagen eller förstår den. Eller har ett uns av etik och moral i ert tänkande och handlande.
    Ni verkar inte heller vara uppdaterade med det faktum att det är ett lagbrott att slå barn.

Det är de som inte kan prata eller sätta ord på sina känslor och tankar som slår. De som är rädda att förlora makten och kontrollen. Jag tycker det säger väldigt mycket om den här tanten som slår ett barn. Och hon har haft hand om en massa fosterbarn! Stackars barn!!!

• LOUDmouth

Jag inser självklart att det är rätt liten risk att alla ni hysterikor och naiva curlare som på allvar tror att samhället ska anpassa sig efter er och som dessutom verkar ha missat att man som förälder inte bara har en massa rättigheter utan även skyldigheter faktiskt kommer ta till er något en simpel flashbackare skriver men ???

Jag vill redan nu påpeka att jag inte på något stöder trakasserierna som TS familj fått utstå. Dock anser jag att TS i mångt och mycket får skylla sig själv. Varför kommer framgå med tydlighet nedan.

1. Flera äldre i allmänhet och en tant i synnerhet har fått stå ut med busstreck som efter en längre tid måste anses vara trakasserier.

2. Tanten som för övrigt är reumatiker och har haft 20 fosterbarn lessnar och får till slut nog och daskar till en av ungarna som enligt mamman "har ADHD diagnos samt beteende störning" över baken med käppen när hon ser honom busandes i porten.

3. Mamman till ungen som fick rumpdasken får spelet, köper hans historia med hull & hår och springer och skäller ut tanten efter noter.

4. Mamman anmäler tanten.

5. Tanten erkänner & blir dömd.

Förutom på punkt 2 tror jag att alla är hyfsat överrens. Ang. punkt 2 så har mamman sagt till tidningen att sonen ?hade rejält ont och fick en bula i huvudet?. Samma tidning skriver om mamman: ?Hon har tidigare i förhör berättat att pojken inte fick några synliga märken av slagen?. Tanten som är reumatiker säger att hon ?nystade till honom i baken med käppen? en gång. Tanten har för övrigt erkänt just detta slag och blivit dömd.

Om jag får leka CSI så kan jag som f.d. vårdbiträde med erfarenhet av såväl dementa som friska åldringar konstatera att en 76 årig reumatiker visst kan ha starka nypor på så sätt att dom kan nypas hårt. Ett slag med en käpp kan dock knappast åsamka speciellt stor skada då en normal käpp snarare lindrar kraften när slaget ?landar? så att säga. En normal käpp har ett litet handtag som man omsluter med handen och inget annat stöd. När slaget landar så bör således käppens handtag ha glidit i tantens hand och gett efter efter och mildrat slaget. Om man dessutom fäster någon vikt vid att tanten "nystade" till honom så är det ännu mer osannolikt att pojken har lidit någon skada. Hade det istället varit en krycka med stöd för underarmen så slaget däremot kunnat åsamka betydligt större skada.

Baserat på mammans varierande versioner av vad som ska ha hänt samt vilka skador sonen fått samt mina kunskaper i grundläggande ?tantfysik? så drar jag slutsatsen att mamman ljuger/överdriver kraftigt.

Ok, nu har jag varit saklig och pedagogisk så nu kan jag återgå till att spy galla över alla pajaser som helt okritiskt köper TS historia med hull och hår. Det är helt omöjligt för mig eller någon annan som inte känner dom inblandade att uttala sig om TS är en bra mamma eller inte. Men att tro att sitt barn inte är kapabel att hitta på jävulskap och att rakt av köpa en snyfthistoria är inte bara naivt utan även förbannat oansvarigt. Uttrycket ?egna barn och andras ungar? passar onekligen in ganska bra.

Och att skylla på andra ungar p.g.a. att ens egen son bara varit ute i 20min är för alla normalbegåvade rätt dumt. En normal 9-åring behöver för fan inte många minuter för att ställa till med en massa jävulskap. Vad ska då inte ett barn med ADHD och beteendestörning kunna hinna hitta på?

Vad skulle tanten ha gjort tycker ni? Tror ni på fullaste allvar att polisanmälan skulle ha minskat problemen med ungarna i området? Eller ni kanske tycker att en tant ska leka detektiv för att hitta ungarnas föräldrar och sen springa runt och leka socialarbetare.

För övrigt så undrar jag var era sinnen för proportioner tagit vägen. Fortsätt gärna hävda att en dask/nyst/klapp eller ett lätt slag i rumpan är att likställa med aga men då gör ni er dummare än vad ni redan är.

Det mogna sättet för TS att reagera på hade varit att ta sonen i handen, gå över till tanten och fråga vad som egentligen hänt och få sonen att be om ursäkt. Förmodligen hade du fått en god vän på köpet! Jävligt trist att din familj blivit hotade och trakasserade men nu kanske du fattar hur tanten och dom andra äldre haft det. Genom att polisanmäla och få en gammal tant dömd så är det i allra högsta grad delvis ditt eget fel att eran familj nu är trakasserade.

Jag blir så förbannat trött på alla lågbegåvade som blir kränkta till höger & vänster och alla slapptaskar som verkar tappa all verklighetsförankring när dom blir föräldrar. Inse att med föräldraskap kommer även skyldigheter och ansvar.

/#LOUDmouth#

• AnnAhl93

Anonym (ond i ögat) skrev 2008-12-23 01:41:17 följande:

Annahl93: Alltså ursäkta, men hur hade du känt om någon slagit ditt barn med käpp och sedan hade hela er hemort suttit och tyckt synd om personen som gjorde det? För att hon/han blev dömd för att ha slagit DITT barn? Om ett helt samhälle fryste ut din familj och folk startade insamlingar. Det är ju för fan helt sjukt!
    Vaddå ursäkta? Jag hade givetvis följt med mitt barn till den drabbade och bett om ursäkt för det inträffade. Jag hade absolut inte polisanmält och baktalat den äldre kvinnan. Då hade inget av detta hänt och då hade inte TS känt sig utfryst.
  • Anonym

Det här med att TS barn utsatt tanten för trakasserier en längre tid i frågasätter jag starkt.
    De hade ju bara bott där en vecka!

• Mymlan L

Och som en del av er tycks tro: Den här tråden handlar inte om julkort!!! Ni hänger upp er på oväsentliga saker.

Anonym (mamman) skrev 2008-12-22 14:00:35 följande:

... tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon! jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan. efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son, ... tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, ... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!
    Den handlar om en nyinflyttad familj med ett barn som blivit slaget av en vuxen kvinna på orten. Denna familj förföljs nu av ett helt samhälle! På grund av att en vuxen människa tappat allt förstånd och alla spärrar och allt förnuft. Och för detta belönas denna lagöverträderska!!!
    Bara trakasserierna är underlag nog för en anmälan om förföljelse.

Kan ni inte läsa texter??
  • Mymlan L

För er som inte känner till det: Den som begår brott blir ofta ett helgon i andra osäkra människors ögon. Människor som inte har någon som helst egen självkänsla. Jämför tex med Juha Valjakalla, som drog till sig massor med beundrarinnor när han blivit dömd och satt i fängelse. Groupies till brottslingar för att uttrycka sig hårt och rakt på sak!

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!