• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • MajaK

Det är skandal att en vuxen som dömts för att med en käpp ha misshandlat ett barn på nio ska få julkort för att ha gjort något bra...

• Incognito31

Jesslan skrev 2008-12-23 13:04:53 följande:

Okej nu kan jag inte hålla mig längre vad fan Är ni för jävla nötter som skriver här inne tyck att tanten gjort rätt skicka julkort och pengar eller vad fan ni vill men hur i hela helvete kan ni sjunka så lagt så ni hoppar på ts kallar henne idiot, tycker att hon ska anmälas till Soss och alla andra trevliga ord ni använder sen fortsätter ni hacka på varann klimakteriekossor och jag vet inte allt skärp er för fan det är dags för en moderator att gå in och styra upp detta alternativt stänga tråden för ni är jävlar inte kloka bor i Åtvidaberg och kan ärligt erkänna att om jag möter ts neråt ska jag mer än gärna ge henne en stor kram skiter i historierna och vad som ligger bakom allt hur mycket som är sanning och förvrängt för det som ts och hennes familj utsatts för nu är så sjukt så det är äckligt nu sjunker jag lika lagt som många andra men fl har blivit ett jävla fittträsk får den ena är värre än den andra och vart fan Är alla moderatorer när dom väl behövs nu ska jag gå och slå min klåfingriga 1.5 åring på fingrarna för det måste väl vara okej efter son det känns mindre att bli slagen på det viset av en ms sjuk mamma än att bli slagen med en käpp av en reumatisk tant
    För det första:

Vänligen studera följande begrepp...

[url=sv.wikipedia.org/wiki/Mening_(spr%C3%A5k)]Meningsuppbyggnad[/url]
    [url=sv.wikipedia.org/wiki/Netikett]Styckeindelning[/url]
    [url=sv.wikipedia.org/wiki/Skiljetecken]Skiljetecken[/url]
    [url=sv.wikipedia.org/wiki/Spr%C3%A5kv%C3%A5rd]Språkvård[/url]

Om du överhuvudtaget vill bli tagen på allvar så kan du ju börja med att lära dig att skriva vettiga och läsbara inlägg.

För det andra:

Det finns något som heter åsiktsfrihet i detta land. Jag tänker inte gå närmare in på vad det i detalj betyder men jag tror - eller rättare sagt hoppas - att du ändå har en viss uppfattning om begreppets innebörd. Alla behöver inte tvunget tycka som dig eller övriga som anser att Kerstin borde kölhalas för det hon gjorde.

Moraliskt sett så agerade Kerstin helt korrekt, medan föräldrarna (och även TS) har agerat på ett totalt felaktigt sätt. Konflikten hade aldrig behövt bli så pass utdragen och hård som den blev om folk bara hade reagerat över vad som höll på att ske!

Vid alla sådana här uppmärksammade händelser så finns det alltid TVÅ sidor av myntet. Tyvärr verkar det - åtminstone här på Familjeliv - onekligen som att endast den ena sidan ska få ges tillåtelse att vara i fokus.

Det är både beklämmande och tragiskt.
  • Incognito31

@ Jesslan:

Av någon anledning går det tydligen inte att länka i inläggen, men bgreppen är:

Meningsuppbyggnad, Styckeindelning, Skiljetecken och Språkvård.

• Anonym (vuxna??!!)

Jag blir bara mer och mer irriterad över vad jag läser!! Kan man inte göra nåt för att få stopp på denna mobbing? Varför får man inte läsa båda parters version av vad som hänt i tidningarna? Klart att tanten får stöd, det är ju henne som tidningarna hyllar och lyfter fram som en hjältinna!!!!

• Erik Forsell

Driftwood skrev 2008-12-23 13:43:05 följande:

Erik Forsell skrev 2008-12-23 13:15:22 följande: Det är skandal att en dömd brottsling hyllas medan offret och offrets anhöriga förföljs.
    ??
    Nu fattar jag ingenting. Jag vände mig till TS och DU kände dig nödgad att svara!? Du tror inte att hon kan tala för sig själv?
    Det är inlägg som detta som gör att mammor på fl tycks ränna runt med dumstrut på huvudet. Om någon startar en tråd som senare blir het så får denne helt enkelt stå för vad h*n skriver. Att, likt fjortisar på en skolgård, sluta upp kring en person för att peppa känns... imbecillt. HAR man en stark åsikt (likt TS) så får man rida ut ev stormar som följer på att man yttrat den.
  • Driftwood

Incognito31 skrev 2008-12-23 14:00:02 följande:

Moraliskt sett så agerade Kerstin helt korrekt
    Vad gjorde Kerstin som var korrekt?
    Hon blev "rosenrasande" och kunde inte behärska sig.
    Vad är moraliskt rätt i detta?
  • Driftwood
    Svar på #253
    Varför skickar du en fråga till ett publikt forum om du inte vill få kommentarer på det?
  • Anonym

Jag har skickat ett julkort och en trisslott till Kerstin!
    Hoppas att insamlingen till henne ger ett överskott så att hon får en fin julklapp också.
    Hon gjorde helt rätt! Ungar ska ge fan i att trakassera tanter! Ungar kan verkligen vara fördjävliga och det finns inte särskilt mycket man kan göra åt det när föräldrarna inte tar sitt ansvar eller ens vill erkänna att deras barn inte är de små helgon som de inbillat sig.

• Incognito31
    Svar på #254
    Driftwood skrev 2008-12-23 14:07:57 följande:
    Incognito31 skrev 2008-12-23 14:00:02 följande:
    Vad gjorde Kerstin som var korrekt? Hon blev "rosenrasande" och kunde inte behärska sig. Vad är moraliskt rätt i detta?
    Hon tog saken i egna händer och agerade - först genom att säga åt snorungarna att ge sig därifrån, och när så icke skedde på ett mer tillrättavisande sätt. DET är enligt mig ett moraliskt korrekt agerande. Att det sedan inte är rättsmässigt korrekt är en HELT annan femma!
  • AnnAhl93

johansson79 skrev 2008-12-23 12:07:43 följande:

Skicka julkort till Kerstin i Åtvidaberg Den 76-åriga Kerstin Gunnarsson i Åtvidaberg blev dömd till misshandel för att hon blev arg på några ungar som tryckte ner körsbär i hennes brevlåda och gav dem en smäll med käppen. Nu har användarna på Flashback Forum reagerat, och startat en kampanj där man uppmanar människor att skicka julkort till Kerstin Gunnarsson.Julkorten skickas till:Kerstin GunnarssonÅkervägen 1 A597 43 ÅtvidabergFlashback Forum: Skicka julkort till Kerstin!:www.flashback.info/showthread.php samlar in pengar - för att betala 76-åriga Kerstins böter:www.aftonbladet.se/nyheter/article3753724.abKerstin fick stort stöd efter käpp-domen:www.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53ql... TYCKER DET HÄR ÄR SKANDAL!!!
    Var är skandalen? Att du inte får julkort? Att du inte får mediautrymme? Hade du löst detta på ett vuxet sätt genom att ta med din unge till tanten och bett om ursäkt så hade det inte blivit någon "skandal". Man borde fan få skaffa någon sorts licens för att få skaffa barn.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!