• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • johansson79

Skicka julkort till Kerstin i Åtvidaberg
    Den 76-åriga Kerstin Gunnarsson i Åtvidaberg blev dömd till misshandel för att hon blev arg på några ungar som tryckte ner körsbär i hennes brevlåda och gav dem en smäll med käppen. Nu har användarna på Flashback Forum reagerat, och startat en kampanj där man uppmanar människor att skicka julkort till Kerstin Gunnarsson.

Julkorten skickas till:

Kerstin Gunnarsson
    Åkervägen 1 A
    597 43 Åtvidaberg

Flashback Forum: Skicka julkort till Kerstin!:
    www.flashback.info/showthread.php

De samlar in pengar - för att betala 76-åriga Kerstins böter:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article3753724.ab

Kerstin fick stort stöd efter käpp-domen:
    www.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

TYCKER DET HÄR ÄR SKANDAL!!!

• Anonym (????)

Jag fattar inte hur ni kan försvara Kerstin som är en barnmisshandlare! Bara för att barn har trakasserat henne (om dem nu har gjort det) så ger det henne inte rätten att slå ett barn. Bara för att pojken var just där så behöver det inte betyda att det var han som höll på o tracka henne just då.
    Varför hjälpte inte samhället till innan hon slog pojken? Hade samhället gjort något innan så hade inte kärringen slagit pojken. Så ni kanske ska vara mer arga på människorna som bor i byn än på ts.

En som är reumatisk kan visst slå hårt (jobbar inom vården).

Jag stödjer absolut inte en barnmisshandlare alltså Kerstin.
    Man kan ju undra hur hon behandlade sina fosterbarn om dem hittade på bus? Slog hon dem oxå?

• hcj

Ja, visst är det skandal. Man kan ju undra hur det hade sett ut om någon som inte var 76 och var sjuk hade slagit din son. Hade jag gjort det som är ung och frisk så hade det ju definitivt inte varit accepterat. Bara för att man är gammal så betyder det inte att man får bryta mot lagar.

Vem ska FB skicka julkort till nästa år? Ytterligare en barnmisshandlare eller blir det kanske en våldtäktsman nästa år!

• Vittorn

tycker det är sjukt att tanter får slå en nio årig liten pojke för att han busat lite. alla ungar i den ålder har bus för sig.

om jag eller någon annan, eller till ex. ungen på nio år skulle slå till tanten med en käpp är det inte 2000 spänn i böter.
    sjukt.
    stå på er! visa att ni är starka och gjort rätt!

• alma djrovic

Men de är ju typisk flashback-stil, inte ska du ta så allvarlig på det. O flytta från Åtvidaberg, de är en skitplats

johansson79 skrev 2008-12-23 12:07:43 följande:
    Skicka julkort till Kerstin i Åtvidaberg Den 76-åriga Kerstin Gunnarsson i Åtvidaberg blev dömd till misshandel för att hon blev arg på några ungar som tryckte ner körsbär i hennes brevlåda och gav dem en smäll med käppen. Nu har användarna på Flashback Forum reagerat, och startat en kampanj där man uppmanar människor att skicka julkort till Kerstin Gunnarsson.Julkorten skickas till:Kerstin GunnarssonÅkervägen 1 A597 43 ÅtvidabergFlashback Forum: Skicka julkort till Kerstin!:www.flashback.info/showthread.php samlar in pengar - för att betala 76-åriga Kerstins böter:www.aftonbladet.se/nyheter/article3753724.abKerstin fick stort stöd efter käpp-domen:www.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53ql...TYCKER DET HÄR ÄR SKANDAL!!!
  • jones
    Svar på #236
    Men starta en insamling till dom ?stackars? barn som trakasserar äldre till synes försvarslösa människor.
    Tycker att stödet dom har fått är på tok för liten.
    Tanten skulle ha minst livstid för att hon försvarade sig själv efter mångårigt trakasseri!
  • Erik Forsell

TYCKER DET HÄR ÄR SKANDAL!!!
    Nu känner jag mig nödgad att skriva i denna tråd.
    VAD är det du anser är skandal? Kan du utveckla detta lite mer?
    Jag tror faktiskt du skulle tjäna på att vara lite mer ödmjuk. Uppenbarligen finns det hundratals (tusentals?) personer som tycker att du gör bort dig, anser att du inte har haft koll på ditt barn osv. Du har ju ett guldläge att här och nu försöka förklara VAD som är skandal. Är det att människor har tagit parti för tanten? Är det att media uppmärksammar målet? Är det att barn får ett rapp för att de gör saker de inte borde? Snälla, kan du, en gång för alla och i synnerhet för mig, förklara VAD som är skandal.

Jag har själv två barn med exakt samma diagnos som din son tycks ha. De skulle öht inte få för sig att leka kurragömma i en trappuppgång! Barn som har npf bör ha en vuxen ledsagare med sig i allt det gör tills dess att de har alla riktlinjer för ett gott uppförande klara för sig. Så till en känslig fråga: kan det vara så att dina egna funktionshinder gör att du faktiskt inte förstår hela sammanhanget kring detta?
  • Anonym (????)

TS jag står på din sida och skickar en massa styrkekramar och massa julhälsningar från min familj.

• Anonym (aga = fel)

Skicka julkort till Kerstin i Åtvidaberg Den 76-åriga Kerstin Gunnarsson i Åtvidaberg blev dömd till misshandel för att hon blev arg på några ungar som tryckte ner körsbär i hennes brevlåda och gav dem en smäll med käppen. Nu har användarna på Flashback Forum reagerat, och startat en kampanj där man uppmanar människor att skicka julkort till Kerstin Gunnarsson.Julkorten skickas till:Kerstin GunnarssonÅkervägen 1 A597 43 ÅtvidabergFlashback Forum: Skicka julkort till Kerstin!:www.flashback.info/showthread.php samlar in pengar - för att betala 76-åriga Kerstins böter:www.aftonbladet.se/nyheter/article3753724.abKerstin fick stort stöd efter käpp-domen:www.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53ql...TYCKER DET HÄR ÄR SKANDAL!!!
    Men om du tycker det är skandal, varför lägger du in adressen?
  • Driftwood

Erik Forsell skrev 2008-12-23 13:15:22 följande:

förklara VAD som är skandal.
    Det är skandal att en dömd brottsling hyllas medan offret och offrets anhöriga förföljs.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!