• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym

Jag blir helt mållös när jag läser TS!!!!

Vad är vårt samhälle påväg? Hylla en barnmisshandlare??

• Driftwood

Incognito31 skrev 2008-12-23 14:11:03 följande:

Att det sedan inte är rättsmässigt korrekt är en HELT annan femma!
    Men det är ju just det som många här reagerar på. Målen helgar INTE medlen i ett civiliserat samhälle.
  • Incognito31

Driftwood skrev 2008-12-23 14:22:06 följande:

Incognito31 skrev 2008-12-23 14:11:03 följande:
    Men det är ju just det som många här reagerar på. Målen helgar INTE medlen i ett civiliserat samhälle.
    Ja, onekligen har folk hakat upp sig på just detta - där är vi fullständigt överrens.

Jag anser dock att det krävs en något mer öppen och nyanserad analys av HELA situationen. Man kan inte endast stirra sig blind på den enskilda händelsen - utan måste faktiskt ta med allt det som föranledde den i beräkningarna. När väl detta görs så är det inte längre så svårt att förstå varför Kerstin reagerade som hon gjorde!

Och jag framhäver återigen att allt detta kunde ha klarats upp långt tidigare, om bara föräldrarna till ungarna som trakasserade henne i 3 år samt övriga grannar hade gjort något åt saken!
  • Driftwood
    Svar på #258
    Jag tror många förstår Kerstin. Hon gick över gränsen bara.
    Samhället markerar var gränsen går och dömer till böter. Sedan är det illa att detta inte respekteras av samhällsmedborgarna.
  • johansson79

skulle jag tagit med min son och bett om ursäkt för att han fick en bula i huvet och 2 blåmärken av tanten?

det här är ju inte heller första gången hon slår ett barn, det har hänt tidigare med tydligen enligt mina grannar ialla fall....

jag tycker jag tog mitt ansvar som mamma, sonen kom hem gråtande, jag och en granne går över till tanten och frågar vad som hänt.
    hon själv berättar att hon slagit min son för att dom sprang i trappen och förde liv och att hon inte ångrar sig utan skulle kunna göra om det, hon var aggresiv och hotfull mot både mig och grannen, det gick inte prata med henne alls, hon hade bara inställningen på att hon handlat rätt och att hon glädjeligen skulle ta sitt straff och sina böter.
    Först då anmälde jag eller det gjorde jag väl inte heller, jag ringde till polisen och det hela ledde till åtal.

hon erkände i rätten och fick sitt straff i form av böter som hon skulle betala till brottsofferjouren Inte till mig eller sonen för något skadestånd var det aldrig tal om, fast att Kerstin ljugit och sagt det till tidningen, efter det har det nästantill var dag stått det ena efter det andra i tidningen
    Helt plötsligt hade hon blivit trakaserad av ett barngäng i flera år osv.....
    varför har inte det framkommit tidigare? och vad har min son med det att gör? vi som bott en vecka på området och kommer från en annan stad 15 mil bort, skulle min son då kanske cyklat 15 mil var dag för att trakasera Kerstin???
    Kerstin säger att barnen rycker upp hennes blommor från balkongen osv Men hur är det möjligt då hennes balkong är 4 meter över marken, vad jag vet har jag inte sätt ett barngäng springandes omkring med en stege under armen....

• Incognito31

Driftwood skrev 2008-12-23 14:32:07 följande:

Svar på #258Jag tror många förstår Kerstin. Hon gick över gränsen bara. Samhället markerar var gränsen går och dömer till böter. Sedan är det illa att detta inte respekteras av samhällsmedborgarna.
    Där tror jag du har fel. Jag är fullkomligt övertygad om att de allra flesta av oss som på något sätt stödjer henne faktiskt respekterar att hon dömdes. Även Kerstin själv erkände ju direkt - så det är inte där problemet ligger.

Problemet som jag ser det är mer frågan om var gränsen går och hur mycket skit en person egentligen skall behöva stå ut med.

Man kan göra exakt samma parallell till t. ex Rödeby-fallet, där även trakasserier - som dessutom var av en än mer allvarlig sort - förekom under ett antal år innan den uppmärksammade och tragiska händelsen. Även där förekom polisanmälan, men ingenting hände. Gudarna ska veta att jag definitivt inte försvarar pappans agerande i det fallet - men jag är ändå så pass öppen och mottaglig för andra synvinklar att jag kan förstå VARFÖR han reagerade som han gjorde.

På samma sätt förstår jag Kerstins agerande, och klandrar henne inte heller för det.
  • AnnAhl93

johansson79 skrev 2008-12-23 14:36:51 följande:

skulle jag tagit med min son och bett om ursäkt för att han fick en bula i huvet och 2 blåmärken av tanten?
    Svar ja. Skam är ett jävligt bra hjälpmedel för att uppfostra sina barn. Jag kan bara gå till mig själv som barn, när jag hade gjort någonting fick jag följa med morsan och prata med den drabbade. Inte fan gjorde jag om något liknande igen iallafall, otroligt pinsamt var det.
  • Driftwood
    Svar på #262
    Rödeby pappan blev ju frikänd, man ansåg att han handlade i nödvärn. Så icke i Kerstins fall. Så exakt parallell är väl inte helt korrekt.

Men jag håller med dig om att händelser av detta slaget kan undvikas med bättre kommunikation och bättre agerande av samhället/polisen. Men att klandra föräldrarna i detta fallet tycker jag är fel. De anmälde och Kerstin dömdes. Och att hylla Kerstin för hennes agerande tycker jag också är fel eftersom hon bevisligen handlade på ett sätt som vi i vårt samhälle tar avstånd från.
  • Anonym

Ok att hon blev arg! Men var barnen hotfulla? Försökte dom göra henne fysiskt illa? I så fall hade jag faktiskt förstått reaktionen men om det är bus det handlar om, som visserligen måste varit riktigt psykande, så kan man inte börja slåss!

Har inte barn i alla tider retat ilskna gamlingar? Min älskling från grekland hade en äldre farbror som dom hade öknamn på för att han vars å argsint. Han snodde ungarnas bollar om dom rullade in på hans tomt tex. D fanns nån argsint gamling när min pappa var barn som ungarna var rädda för men ändå var tvungna att reta.. Ju läskigare gamling desto mer bus från barnen..
    Det blir ju en sport att komma undan den ilskna tanten liksom.

Om en pojke bor en vecka i ett nytt område vill han gärna skaffa vänner och gör då saker som de andra barnen gör. Är det konstigt? Kan föräldrar vakta sina barn hela tiden? Då ska inte barn gå själva till skolan heller.

Är det nåt vi vill lära våra barn?
    Om nån retar dig, slå dom med en pinne så dom får bulor!
    Så får du presenter sen!

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!