• Juliii86

Piercing & tattoo tråd

Här kan vi snacka allt om piercing och tattoo.

Kanske har du funderingar om just detta ämne kan du ställa din fråga här. Själv har jag några funderinga om piercing.

Här kan vi hjälpas oss åt att besvara våra frågor.

Det är bara börja snacka

• Svar på tråden Piercing & tattoo tråd
  • luzorsus

Nu när man är klar med Nightmare Before christmas armen så måste man ju planera nästa projekt. Skulle såååååååå gärna åka ner till Örebro och göra en tatuering av herr Ed Perdomo, tycker han är grym! Men vart ska jag få pengarna ifrån?

• Garderobshylla
    DreadHead skrev 2009-03-19 09:27:11 följande:
    De ska inte behöva bli ljusare med tiden om de gjorts rätt. Man ska inte behöva fylla i tatueringen mer än kanske vart 20:e år max.De ska vara ljusbeständiga och inte flyta med tiden, men då många använder sig av billigare färger så blir resultatet såklart sämre.
    Nä som sagt de ska ju inte blekas bort så man behöver göra om den, men om man solar väldigt mycket(typ solarium) så får man räkna med att de bleks mer än annars.
    Alla tatueringar blir ljusare med tiden, men man ska ju inte behöva göra om dom efter tre år. Men ljusare blir dom helt enkelt.
  • Viking och Loke
    DreadHead skrev 2009-03-19 08:49:48 följande:
    Det beror ju på vilken färg man använt. Normalt ska man inte behöva fylla i en gadd alls, och man ska inte behöva skydda dem mot solen mer än all annan hud (förutom när de är nygjorda.)
    ja och hur duktig tatueraren är...
    har en på armen som varit blek och ojämn från början...
    har gjort en i svanken nu mycke jämnare och svartare är en annan tatuerare som gjort sanbon har stora tribaler på underarmen som han oxå gjort och de är gör bra och bara tryckta en gång
  • Grodans mamma

halloj! här vill jag vara med! :) jag har 3 tatueringar och 2 piercingar.. tatueringarna är på vristen,svanken och nacken.. piercad i näsan och läppen (har gjort de själv). har även haft i naveln och ögonbrynet,men var tvungen att ta bort de... :( vill pierca mig i ögonbrynet igen,men det vill inte min kropp,bara stöter ifrån det..

• DreadHead
    Garderobshylla skrev 2009-03-19 13:09:27 följande:
    Nä som sagt de ska ju inte blekas bort så man behöver göra om den, men om man solar väldigt mycket(typ solarium) så får man räkna med att de bleks mer än annars. Alla tatueringar blir ljusare med tiden, men man ska ju inte behöva göra om dom efter tre år. Men ljusare blir dom helt enkelt.
    ...nej, färgen ska inte påverkas alls. En bra gjord tatuering håller samma färgstyrka i minst 15-20 år och bleks inte av solarium och annat.
  • Garderobshylla
    DreadHead skrev 2009-03-19 15:11:29 följande:
    ...nej, färgen ska inte påverkas alls. En bra gjord tatuering håller samma färgstyrka i minst 15-20 år och bleks inte av solarium och annat.
    Jag har inte sett en enda verkligen kolsvart tatuering i hela mitt liv och då har jag sett en hel del, så absolut dom ljusnar.
  • DreadHead
    Garderobshylla skrev 2009-03-19 15:36:37 följande:
    Jag har inte sett en enda verkligen kolsvart tatuering i hela mitt liv och då har jag sett en hel del, så absolut dom ljusnar.
    Under alla år jag jobbat med detta (bodmod) har jag sett både det ena och det andra, och de enda gaddningar jag sett som fått förändrad färgstyrka tidigt är de som gjorts med "budgetbläck". Tips annars är väl att spana på old på bme för exempel på skillnader.
  • Garderobshylla
    DreadHead skrev 2009-03-19 15:54:23 följande:
    Under alla år jag jobbat med detta (bodmod) har jag sett både det ena och det andra, och de enda gaddningar jag sett som fått förändrad färgstyrka tidigt är de som gjorts med "budgetbläck". Tips annars är väl att spana på old på bme för exempel på skillnader.
    Javisst finns det en massa skittatueringar gjorda, tvivlar jag inte en sekund på. Och säkert använder en del tatuerare skräpbläck, tvivlar jag inte heller på.

Men du kan inte mena att varenda tatuering som ljusnat en aning inom tjugo år gjort det för att tatueraren använt dåligt bläck och/eller gjort ett dåligt jobb?
  • DreadHead
    Garderobshylla skrev 2009-03-19 16:01:38 följande:
    Javisst finns det en massa skittatueringar gjorda, tvivlar jag inte en sekund på. Och säkert använder en del tatuerare skräpbläck, tvivlar jag inte heller på. Men du kan inte mena att varenda tatuering som ljusnat en aning inom tjugo år gjort det för att tatueraren använt dåligt bläck och/eller gjort ett dåligt jobb?
    Med rätt bläck och rätt teknink/maskin/nålsats så ska tatueringen inte påverkas nämnvärt på väldigt lång tid. Tyvärr är bra bläck helt sjukt dyrt och därmed blir tatueringarna väldigt mycket dyrare än medel.
    Så om en tatuering bleks tidigt så beror det antingen på tekniken eller på bläckets kvalitet. Sen kan såklart endel personer ta emot färgen sämre än andra och därmed få sämre resultat även med bra grejer.
  • niklash

Hejsan!

Tänkte hör om någon har några bra förslag för att länka ihop namn. Jag har min dotters namn tatuerat på triceps, nu ska vi ha tvillingar och ska då tatuera in de namnen på biceps samt utsidan. Sen vill jag alltså länka ihop dem, så att de blir till en tatuering. Funderar på något med stjärntecknet eftersom min dotter är född i det också!

Tacksam för hjälp!!

Svar på tråden Piercing & tattoo tråd