• Juliii86

Piercing & tattoo tråd

Här kan vi snacka allt om piercing och tattoo.

Kanske har du funderingar om just detta ämne kan du ställa din fråga här. Själv har jag några funderinga om piercing.

Här kan vi hjälpas oss åt att besvara våra frågor.

Det är bara börja snacka

• Svar på tråden Piercing & tattoo tråd
  • Prinsessan Zelda
    Garderobshylla skrev 2009-03-12 14:52:03 följande:
    Gud va läcker! Var gjorde du den och vad kommer den ha kostat när den är klar tror du?
    gjorde den på Infamous i stockholm. betalat 3500 än så länge. kanske lika mycket till när hela är klar.
  • Garderobshylla

Prinsessan Zelda skrev 2009-03-12 14:55:39 följande:

gjorde den på Infamous i stockholm. betalat 3500 än så länge. kanske lika mycket till när hela är klar.
    Okej, ska den bli i traditionella färger?
    Kommer bli jättesnygg när den är klar tror jag!
  • mysgravid

har några frågor.. har haft en ring i näsvingen tidigare men låtit den växa igen pga att jag jobbar uniformerad o inte får ha något som går att dra i eller slå mot osv..
    nu är jag gravid i v 20 och får inte jobba mer pga risker.. tänkte därför ta om min piercing då jag kommer inte jobba på iaf 1½ år och kan iten vara säker på att jag går tilbaka til samma jobb.. kan jag ta om min piercing även nu mitt i gravven?? eller måst eman vänta tills flickan är född??
    sedan undrar jag när ajg hade kunnat tatuera mig- har motiv o allt klart men har inte vågat sätta tiden eftersom jag blev gravid och itne vet nät jag får göra den.. kan man tatta sig gravid? känns lite olämpligt kan´ske?? det spelar ingen roll???
    eller hur de blir när man ammar?? tacksam för svar!!!
    ps. mycket snygga tatueringar!!

• Garderobshylla
    Svar på #143
    Jag tänker då tatuera mig nu till veckan fast jag ammar, har då inte hört något annat.

Man bör dock inte göra det medans manm är gravid, då kroppen kan stöta bort tatueringen samt att man kan ju få en infektion och det är ju inte värt risken när man är gravid. Vad gäller piercing är jag inte säker, men jag råder dig att kontakta din piercare/tatuerare om dessa frågor. Dock har jag hört att många tatuerare/piercare varken gör det ena lr andra under graviditet.
  • Morbid angel
    mysgravid skrev 2009-03-12 15:00:33 följande:
    har några frågor.. har haft en ring i näsvingen tidigare men låtit den växa igen pga att jag jobbar uniformerad o inte får ha något som går att dra i eller slå mot osv.. nu är jag gravid i v 20 och får inte jobba mer pga risker.. tänkte därför ta om min piercing då jag kommer inte jobba på iaf 1½ år och kan iten vara säker på att jag går tilbaka til samma jobb.. kan jag ta om min piercing även nu mitt i gravven?? eller måst eman vänta tills flickan är född??sedan undrar jag när ajg hade kunnat tatuera mig- har motiv o allt klart men har inte vågat sätta tiden eftersom jag blev gravid och itne vet nät jag får göra den.. kan man tatta sig gravid? känns lite olämpligt kan´ske?? det spelar ingen roll???eller hur de blir när man ammar?? tacksam för svar!!!ps. mycket snygga tatueringar!!
    Under graviditeten bör man låta bli.kroppen prioterar barnet vilket gör att tatueringen kan läka sämre och ta längre tid vilket ökar risken för infektioner,som gravid får man även ökad blodvolym vilket gör att man kan blöda mer och det försvårar arbetet.Sen har man ju en massa hormoner i omlopp som kan ställa till det med färger osv.Finns inte heller mycket studier på hur barnet påverkas.Min tatuerare vägrar att tatuera gravida kvinnor.

Under amningen är det ju egentligen samma sak,kroppen rioterar mjölkproduktionen och man har en del hormoner i kroppen men risken att det går snett är liten.
  • Prinsessan Zelda
    Garderobshylla skrev 2009-03-12 14:58:06 följande:
    Prinsessan Zelda skrev 2009-03-12 14:55:39 följande: Okej, ska den bli i traditionella färger? Kommer bli jättesnygg när den är klar tror jag!
    självklart blir den snygg

den kommer bli blå med orange mage osv.
  • Prinsessan Zelda
    Prinsessan Zelda skrev 2009-03-12 15:13:34 följande:
    självklart blir den snygg den kommer bli blå med orange mage osv.
    tror jag. ska i alla fall vara blå på kroppen, sen vet jag inte. funderar mellan orange och rosa.
  • Viking och Loke

Nu finns de bilder på min tatto som blev klar i går i mitt galleri =)

• Viking och Loke
    Prinsessan Zelda skrev 2009-03-12 14:43:25 följande:
    tog värktablett igår. är mycket bättre idag, tack. gjorde en japansk drake men den är inte klar än, ska färgläggas och få fjäll mm. Man ser på bilderna att jag är svullen, särskilt den framifrån, men det är mycket bättre idag som sagt.
    Blir gör läcker färdig tror jag =)
  • luzorsus

prinsessan zelda, så coool Jag blev oxå skitsvullen just på insidan av armen och nere vid armbågen när jag gjorde min sista men det lägger sig ju.

Svar på tråden Piercing & tattoo tråd